problemen r1 rn 12 TPS sensor

rullend rubber

Die hard MF'er
17 sep 2003
610
0
lunteren
wie weet of die tps sensoren in de garantie zondermeer vervangen worden?
is er nog geen terugroepactie geweest van yamaha nederland?
schijnt dat alle r1,s er last van krijgen boven de 5000km,s!
wie o wie weet meer?
 
Er is geen terugroep actie.
En nee, niet alle R1's van 2004/5/6 hebben er last van boven 5000km. Je moet maar net de pech hebben.....

Bij de ene loopt de motor niet lekker meer stationair (te veel brandstof) en bij de andere gaat de motor inhouden (aan/uit effect) bij hogere toerentallen.
 
Hallow,

Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Yamaha r1 uit 2004 *O*

Echter zie ik op veel forums dat er gesproken wordt over problemen met TPS-gaskleppen e.d.... waardoor hij wat zenuwachtig reageert rondom de 5000 rpm :X

Zijn er mensen die hier ook last van hebben (last van hebben gehad)??

Ik weet namelijk niet of er bij mij reeds iets vervangen is qua gaskleppen etc. :?


Bedankt voor jullie reacties!!!


Gegroet
kR1s
 
Hallow,

Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Yamaha r1 uit 2004 *O*

Echter zie ik op veel forums dat er gesproken wordt over problemen met TPS-gaskleppen e.d.... waardoor hij wat zenuwachtig reageert rondom de 5000 rpm :X

Zijn er mensen die hier ook last van hebben (last van hebben gehad)??

Ik weet namelijk niet of er bij mij reeds iets vervangen is qua gaskleppen etc. :?


Bedankt voor jullie reacties!!!


Gegroet
kR1s

Gaat dit over die gasklepsensor terugroepactie die er ondertussen wel is??

zo ja check mijn post in R1 topic
KawaZX-R in "R1 2004 t/m 2006 (deel 5, the sequel)"
 
Laatst bewerkt:
wie weet of die tps sensoren in de garantie zondermeer vervangen worden?
is er nog geen terugroepactie geweest van yamaha nederland?
schijnt dat alle r1,s er last van krijgen boven de 5000km,s!
wie o wie weet meer?

volgens mij heeft Speedballer dat ding ook vervangen gekregen
 
ik heb mijn gasklepsensors inmiddels laten vervangen, had er geen last van maar de terugroepactie was voor 2005 modellen met een bepaald chassis nummer voor zover ik weet.
Was een kleine ingreep en ik heb geen verschil gemerkt...

Nu wachten op zon en dan ben ik er klaar voor!!
 
Heyz Mauzie,

Ik heb geinformeerd bij Yamaha NL en volgens hun zeggen valt mijn ch.nr. onder de "terugroepbike's". Waren er bij jou nog kosten aan verbonden...? B|

Een kop koffie drinken en daarna weer ongestoord doorknallen zou ideaal zijn bij de vervanging. :]


Greetz,
kR1s 8-)
 
Die van mij zijn vorige week vervangen :Y en ik had er wel last van B|
Vorig jaar bij 1 van de laatste ritjes kreeg ik er last van, tijdens het rijden slaat hij dan gewoon af als je het gas dicht draait |(
 
@ KR1S : het is inderdaad gratis, ik heb het voor de winter laten doen samen met een beurt, dus ik weet niet hoelang het normaal duurt. Uurtje staat inderdaad in de brief, bij mij was de beurt ook zowieso gratis.. moest alleen rijden toen het die ene dag vroor :N maar op een R1 is het zelfs in de vrieskou genieten *O*

Afspraak tussen Yamaha NL en de dealer is vooraf gemaakt, prijs staat vast en ook daarom de prijs die de dealer ervoor krijgt. Ik zou even bellen (ook zonder brief) en de dealer kijkt na of je in aanmerking komt. Dan maar wachten en :]
 
Hey Mauzie,

Thnxs voor je comments ;)
Ik zit namelijk ook nog met een ander probleem... Ik heb een ingevoerde Duitse R eins gekauft. Ik heb reeds uitgezocht dat de sensor nog niet is vervangen in Duitsland / Nederland. Het wordt echter nog wel ff stoeien over waar dat ik naar toe moet voor vervanging B| aangezien de motor niet ingevoerd is door een officiele Yamaha dealer...

Dusja...

We zullen zien!! :)


Greetz
kR1s 8-)
 
Hey KR1s,

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit hoor, gewoon bellen. Het gaat toch om alle Yamaha's dus ook R-einzen. Volgens mij zal een dealer je graag helpen met het oog (en de hoop) op alle onderhoud.

Succes!
 
Hey Mauzie,

De TPS-ser is inmiddels vervangen :}
Gelukkig is het bij Yamaha NL goed geregeld en hebben ze mij bij Motor Center Venlo snel kunnen helpen *O* Dankzij Chef.


Allen bedankt voor jullie reacties en een goed/snel/soepel/en sportief 2007!!! :)


Greetz,
kR1s 8-)

PS: Plezier is niet te koop... Een motor wel })
 
Motoport Venlo, ? dan woon je misschien niet eens zo ver bij mij vandaan.. ik kom uit omgeving Roermond. Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen op de R1 ..
 
*Motor Center Venlo

K kom uit omg. Asten. :Y
Als je je een keer verveelt op de zondag morgen, dan check dit forum ff... *O*
Waar is wat te doen? --> Rondje Scheuten (de olifantjes)


Greetz,
kR1s 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan