Problemen Schubert S1 en vervanging..

Wat lijkt jou goede vervanging/oplossing?

  • Schubert laten repareren ?

    Stemmen: 10 47,6%
  • Vervangen voor nieuwe S1

    Stemmen: 7 33,3%
  • XR1000

    Stemmen: 3 14,3%
  • iets anders...

    Stemmen: 1 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    21
Heb nu anderhalf a 2 jaar mijn Schubert helm en heb geen problemen met die van mij. (en ben super tevreden met de ingebouwde zonnebril functie)
Beslaan doet ie bijna niet, tenzij ik als een bezetene ga hijgen natuurlijk.
 
Ik ben al bezig aan mijn 2e Schubert systeemhelm.

Ook geen klachten over.

En wat al sie anti-fog coatings betreft.
Die zouden ook op Shoei-helmen zitten en dat duurt een maand en dan beslaat het weer. :N
Dus ik heb in elk vizier gewoon een anti-fog vizier erbij geplakt.
Dan beslaat die zeker niet meer (ook niet als het regent of koud is)
 
.. belachelijk.. maarja.. wij zijn incidentieel :S



en ja voor dat prijs verschil mag je hem idd opsturen :) Ik betaal liever 100 euro meer en motorzaak links om de hoek ipv weken klote met opsturen, bellen, etc. (ben en blijf ouderwets in sommige dingen , bestel ook niet graag via i-net)
Gewoon ff naar Kalsbeek. Prima service en gewoon omruilen ;) .
 
Ik rij al 5 jaar met een Schubert Concept rond (een 150.000 km op gehad ondertussen) en de kwaliteit van Schuberth is uitstekend. De klachten die jij hebt mogen gewoon niet kunnen, misschien een maandagochtendexemplaar zoals al eerder geopperd? Ik zou bij de winkel waar je hem gekocht hebt een nieuwe helm vragen als na deze keer de problemen niet opgelost worden.

idd dat hoor ik van meer mensen. zo'n coating, tja t idee is leuk maar ik ken geen 1 helm met vizier met coating waar geen problemen mee zijn...
Die coating is gewoon ruk. Enige dat echt helpt is een pinlock of een fog-city.
wel matig dat ze met zo'n kwaliteitshelm (wat het iig zou moeten zijn) zo'n kwalitatief slechte service verlenen...
Voor service ben je afhankelijk van de dealer waar je de helm gekocht hebt.
 
Ik heb ook een S1 en ook vrij snel last gekregen met t baggerfolietje.... Ding teruggebracht naar de winkel, en meteen een nieuw vizier gekregen. Ik ben blijkbaar toch een grotere hijger dan waar de helm voor ontworpen is want ook het goede nieuwe vizier bleef beslaan dus heb ik ook maar een Pinlock-vizier aangeschaft.... en sindsdien geen problemen meer met beslaan of wat dan ook! Echt een superhelm :}

Voor zomerse avond/nacht ritjes heb ik nog altijd wel mijn non-pinlock vizier liggen omdat ik pinlock wat irri vind 's avonds (ik krijg om de eoa reden toch wat rare weerspiegelingen enzo)....
 
De dealer doet nu goed zijn best overigens! Tenminste , nam meteen contact met splash op en met mij (ok dat had bij eerste melding avn mij al gemogen maar hej we blijven mensen en mensen maken fouten)

Ik noem zijn naam pas na de afronding om het bedrijf wat veren in hun achterste te stoppen :+ Tis een motoport vestiging overigens en kan er niks slechts over kwijt.

En pinlock..ja leuk en aardig maar je koopt die helm niet om een pinlock te monteren, en als dat maybe wel moet dan ga ik echt geen vizieren wisselen om sávonsd prettig te kunnen rijden.. Misschien heb ik dan toch te hoge verwachtingen..

branco : ik ben blijkbaar incidentieel geval.. dus laat je dat niet weerhouden..
 
en als dat maybe wel moet dan ga ik echt geen vizieren wisselen om sávonsd prettig te kunnen rijden.. Misschien heb ik dan toch te hoge verwachtingen..

Ik ben misschien ook wel n beetje een mier op dat gebied hoor, zo ongeveer alle andere mensen die ik ken met pinlock hebben 's avonds geen last van weerspiegelingen enzo....

Maar verder zweer ik bij zon pinlock! Kou, regen en net de motor aan moeten duwen en dan nog zal je pinlock je écht niet beslaan!
 
de nordic dragon vind je niet voor 350 euro op de beurs.. In duitsland bij een motorshop waar je de btw weg kunt laten wel ;)
 
Nou de dealer heeft mij net gebeld.

Al mijn problemen zijn bekend bij splash design en gaan ze proberen te verhelpen. Ze gaan de helm beoordelen en als hij echt niet goed is komt er ander alternatief.

Ik heb heeel duidelijk gemaakt dat ik geen vertrouwen meer heb in mijn helm, uberhaupt niet meer in schubert en dat ik verwacht dat hij word omgewisseld voor een andere helm. Als iets niet goed blijkt te zijn dan ben ik er al gauw klaar mee zoals in dit geval.

men houd hun poot stijf, hij kan opgestuurd worden en anders niks.

Godver wat vind ik dit kut zeg. Na 5 maanden al gekut met zo'n dure "kwaliteits" helm, ik heb het echt gehad met dat ding, pleur hem liever in de plomp B|
 
Net schubert gemaild. Eens kijken of ik van hun een oplossing kan verwachten die wel vertrouwen gaat geven.
 
Nou maar even contact opgenomen met de overkoepelende organisatie van motoport. Kijken of die op een gunstige manier kan bemiddelen.....

Rest die problemen hebben, alles kan opgelost worden omtrent het vizier, mij boden ze idd ook pinlock vizier aan.... B|
 
nou de helm word opgestuurd naar schubert, hun gaan het beoordelen. Andere keuze is er niet.

Ik wil iig geen pinlock ivm de randjes die ik gruwelijk irritant vind... dus ben benieuwd.

word vervolgd dus dan maar he :)
 
Heb zelf ook de S1, tot nu toe een fijne helm, maja hem um ook nog niet zo lang..

over dat grijs import: die helmen zijn enkel goedkoper omdat deze mogelijk niet door de verplichte veiligheids keuring komen die voor europa verplicht is. Deze helmen gaan dan meestal voor een lage prijs naar afrika of azie, waar ze het minder nauw nemen met de veiligheid van mensen.

als je er een helm koopt via een officiele dealer, met een certificaat erbij, heb je een helm die wel voldoet aan de juiste veiligheids eisen.
 
Heb zelf ook de S1, tot nu toe een fijne helm, maja hem um ook nog niet zo lang..

over dat grijs import: die helmen zijn enkel goedkoper omdat deze mogelijk niet door de verplichte veiligheids keuring komen die voor europa verplicht is. Deze helmen gaan dan meestal voor een lage prijs naar afrika of azie, waar ze het minder nauw nemen met de veiligheid van mensen.

als je er een helm koopt via een officiele dealer, met een certificaat erbij, heb je een helm die wel voldoet aan de juiste veiligheids eisen.


bullshit. regelrechte bullshit. Denk maar eens goed na over wat je zegt en bel schubert zelf maar eens op.

Of ga es zoeken op inet of op dit forum.
 
ik heb een c2 en problemen met het vizier. Rechtstreeks met Schubert in Duitsland gemaild en prima geregeld door hun. Nieuw vizier opgestuurd gekregen. Heb helaas het oude mailtje niet meer anders had je een contact persoon gehad.

Ondertussen een fog city erin gezet. Nu geen problemen meer. Hele fijne helm!!!!

ik rijdt 20.000 km per jaar zomer en winter door en gaat echt perfect.
 
nou de helm word opgestuurd naar schubert, hun gaan het beoordelen. Andere keuze is er niet.

Ik wil iig geen pinlock ivm de randjes die ik gruwelijk irritant vind... dus ben benieuwd.

word vervolgd dus dan maar he :)

Schuberth duitsland is top idd, hoor ik alleen goeds van. Neemt niet weg dat jouw koop is gedaan bij betreffende motoport. Indien ze iets leveren wat niet voldoet hebben ze tijd om dit te herstellen,doen ze dit niet dan mag je idd vervanging eisen oid. Dat schuberth of Splash dit niet willen of langzaam doen, daar heb jij geen boodschap aan en de nederlandse wet ook niet. Da's nu eenmaal het ondernemersrisico van Motoport, die mogen het met Schuberth en Splash uitvechten. Beetje slap dat Motoport het gezemel naar jou doorschuift.
 
Heb zelf ook de S1, tot nu toe een fijne helm, maja hem um ook nog niet zo lang..

over dat grijs import: die helmen zijn enkel goedkoper omdat deze mogelijk niet door de verplichte veiligheids keuring komen die voor europa verplicht is. Deze helmen gaan dan meestal voor een lage prijs naar afrika of azie, waar ze het minder nauw nemen met de veiligheid van mensen.

als je er een helm koopt via een officiele dealer, met een certificaat erbij, heb je een helm die wel voldoet aan de juiste veiligheids eisen.

Laat me raden, je hebt je door een officiele dealer laten adviseren ;)
 
Heb zelf ook de S1, tot nu toe een fijne helm, maja hem um ook nog niet zo lang..

over dat grijs import: die helmen zijn enkel goedkoper omdat deze mogelijk niet door de verplichte veiligheids keuring komen die voor europa verplicht is. Deze helmen gaan dan meestal voor een lage prijs naar afrika of azie, waar ze het minder nauw nemen met de veiligheid van mensen.

als je er een helm koopt via een officiele dealer, met een certificaat erbij, heb je een helm die wel voldoet aan de juiste veiligheids eisen.

En dat geloof je zelf?

Die grijze import helmen hebben allemaal Duitse stickers, in Duitsland worden ze domweg veel goedkoper aangeboden.
Daarbij hebben ze alle keurmerken die de 'officiele' exemplaren hebben.
De enige reden voor de hoge prijzen in Nederland is de dikke marge van Splash design.

Heeft overigens al heel wat over op het forum gestaan, dat hele lulverhaal is door Splash zelf de wereld in geholpen, Schuberth zelf heeft bevestigd dat het niet waar is... ;)
 
heb ook een afbladerend vizier gehad, inc. bladerend zonnevizier. ben weer naar de dealer gegaan, en die bood mij een aan met pinlock af fabriek. naderhand erin zetten is volgens mij niet mogelijk. geen probleem weer gehad. had ook een fogcity erin, dit is kut! en over dat schoonmaken van de binnenzijde, niet te veel aankomen! raadpleeg boekje of dealer
 
Schuberth duitsland is top idd, hoor ik alleen goeds van. Neemt niet weg dat jouw koop is gedaan bij betreffende motoport. Indien ze iets leveren wat niet voldoet hebben ze tijd om dit te herstellen,doen ze dit niet dan mag je idd vervanging eisen oid. Dat schuberth of Splash dit niet willen of langzaam doen, daar heb jij geen boodschap aan en de nederlandse wet ook niet. Da's nu eenmaal het ondernemersrisico van Motoport, die mogen het met Schuberth en Splash uitvechten. Beetje slap dat Motoport het gezemel naar jou doorschuift.

Idd en dat ga ik ze ook nog even fijn onder de neus wrijven, ik ben te vriendelijk geweest tot nu toe. Hun hebben dat risico niet ik, en dat splash geen xr1000 in hun gamma heeft is mij een zorg, hij ligt in de winkel en waar die vandaan komt zal me aan me reet roesten.

[me]Capoeirist ademt in en uit terwijl zijn bloed langzaam begint te koken.
[/me]




En idd binnenkant schoonmaken is nog leuk iets, maar ik wil geen pinlock en geen fogcity, koop niet voorniks een helm zonder dat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan