Problemen Schubert S1 en vervanging..

Wat lijkt jou goede vervanging/oplossing?

  • Schubert laten repareren ?

    Stemmen: 10 47,6%
  • Vervangen voor nieuwe S1

    Stemmen: 7 33,3%
  • XR1000

    Stemmen: 3 14,3%
  • iets anders...

    Stemmen: 1 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    21
Je moet het denk ik niet van mij af laten hangen, er zijn zoveel wel gelukkige schubert dragers , in dit topic lees je een handvol negatieve ervaringen van andere als mij en een heleboel positieve.

Je zult wel een pinlock vizier moeten aanschaffen incl. pinlock maar verder.. de schubert is wel stil. .maarja dat is de xr1000 met wispher kit ook die ik nu ga aanschaffen.

Wat mij tegen staat is de service, het formaat van de helm en de kwaliteit die ik toch wel erg slecht vind. Heb bij meerdere S1's gezien dat rubbers los zitten etc.

Je moet zelf kijken maar ik ben uitgekeken door hun vizier :)
 
@ Capoeirist: misschien had je net maandagmorgenmodel te pakken?

@ Herrdirektor: ik heb nog geen problemen gehad met mijn Schuberth S1 :) en ik hoor eigenlijk verder vooral positieve verhalen.
 
@ Spider : Dan had het op niet op zijn vrijdagsmiddags opgelost moeten worden ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi oma,

Kom ik net uit men werk is er een stukje plastic van mijn vizier af gebroken waardoor mijn vizier meteen losgaat als ik hem opendoe. Heeft iemand dit eerder gehad een zwak punt van de S1?
En op vizier zit helaas maar 1 jaar garantie en hij is 1 jaar en 24 dagen oud, heb net motowebshop gemaild waar ik hem vandaan heb hopelijk is er toch nog iets van garantie.
 
Iets dergelijks heb ik zelf ook gehad, maar ik liet hem met geopend vizier uit m'n handen glippen! :X
Wel op een kleed, maar het kunsstof sluitmechanisme was toen beschadigd, vind ik ook niet vreemd.

Bij Goedhart heb ik toen geloof ik voor iets van 16 Euro een setje mechanismes gekocht (links + rechts)
Nette prijs, misschien makkelijk dan garantie proberen te fixen.
 
Hoi oma,

Kom ik net uit men werk is er een stukje plastic van mijn vizier af gebroken waardoor mijn vizier meteen losgaat als ik hem opendoe. Heeft iemand dit eerder gehad een zwak punt van de S1?
En op vizier zit helaas maar 1 jaar garantie en hij is 1 jaar en 24 dagen oud, heb net motowebshop gemaild waar ik hem vandaan heb hopelijk is er toch nog iets van garantie.

Ja dat heb ik ook gehad dicht bleef hij wel zitten maar zodra je eraan zat schoot de zijkant los en moest je stoppen om hem weer in elkaar te zetten, was idd een nokje afgebroken nieuwe gekocht probleem opgelost.
 
Mail schubert ff.

Mijn helm is compleet gerepareerd en zo goed als compleet vervangen en inmiddels in z.a.g.n staat verkocht aan iemand die wel vertrouwen in schubert heeft en er erg erg blij mee is :)

Op naar de XR1000 ;)
 
Mail schubert ff.

Mijn helm is compleet gerepareerd en zo goed als compleet vervangen en inmiddels in z.a.g.n staat verkocht aan iemand die wel vertrouwen in schubert heeft en er erg erg blij mee is :)

Op naar de XR1000 ;)
kijk eens aan, zo kwam het allemaal goed :P het heeft natuurlijk niet de voorkeur :X maja.
ff vraagje, waarom xr1000 en niet raidII ? mooier design ofzo? want verder verschillen de helmen vrij weinig voor het verschil in geld.
 
Op naar de XR1000 ;)

... Waar je dezelfde problemen mee gaat krijgen .. al die helmen met anti-condens vizieren die nu in de handel komen zijn waardeloos. De enige beste remedie is een pinlock. als je dat had aanvaard toen men dat aanbood had je al weer een hele tijd plezier gehad van je helm en vizier.. Ben bang dat de ellende met de Shoei straks gewoon weer opnieuw begint.. Veel plezier en suc6 met je XR1000
 
kijk eens aan, zo kwam het allemaal goed :P het heeft natuurlijk niet de voorkeur :X maja.
ff vraagje, waarom xr1000 en niet raidII ? mooier design ofzo? want verder verschillen de helmen vrij weinig voor het verschil in geld.


Weet ik eigenlijk ook nog niet. Daar hoop ik nog achter te komen. Had al tegen Prairy gezegd dat we eigenlijk maar bij jou helmen moeten komen kopen en eens goed overleg moeten plegen en goed geinformeerd moeten worden.

Enigste eisen zijn dingen als wispher kit , kin stukje , mond kapje etc maar die passen ook op de raidII zover ik weet. RaidII schijnt minder te vervormen naar je hoofd?

is de xr1000 niet stabieler in de wind en dergelijke ?


maatje van me heeft grond gekust met de xr1000 en kwam er heel goed vanaf, helm heeft het goed gedaan om het zo te zeggen. Dus vandaar.
 
Laatst bewerkt:
... Waar je dezelfde problemen mee gaat krijgen .. al die helmen met anti-condens vizieren die nu in de handel komen zijn waardeloos. De enige beste remedie is een pinlock. als je dat had aanvaard toen men dat aanbood had je al weer een hele tijd plezier gehad van je helm en vizier.. Ben bang dat de ellende met de Shoei straks gewoon weer opnieuw begint.. Veel plezier en suc6 met je XR1000


De coating was niet het enigste probleem, helm had nog veel meer problemen (voering die los kwam, rubbbers die los zaten, zonnevizier wat stuk was, etc. etc. etc)

En pinlock, ja ik zal er aan moeten geloven, maar de xr1000 heeft een optie tot race pinlock , heeft ook nadelen maar is wel grotere pinlock als standaard en ik haat het om tegen die randjes aan te kijken, ik wil vrij zicht.

Thanks.
 
Laatst bewerkt:
Weet ik eigenlijk ook nog niet. Daar hoop ik nog achter te komen. Had al tegen Prairy gezegd dat we eigenlijk maar bij jou helmen moeten komen kopen en eens goed overleg moeten plegen en goed geinformeerd moeten worden.

Enigste eisen zijn dingen als wispher kit , kin stukje , mond kapje etc maar die passen ook op de raidII zover ik weet. RaidII schijnt minder te vervormen naar je hoofd?

is de xr1000 niet stabieler in de wind en dergelijke ?


maatje van me heeft grond gekust met de xr1000 en kwam er heel goed vanaf, helm heeft het goed gedaan om het zo te zeggen. Dus vandaar.

RaidII is qua schaal en binnenvoering t zelfde als de xr1000, alleen er zit iets luxere ventilatie op en een spoiler. verder erg weinig verschil en pinlock krijg je er lekker bij dus geen gedoe met beslaan meer.
doe je ff piccie als je een keuze hebt gemaakt? ben wel benieuwd, shoei heeft weer erg mooie designs dit jaar.
 
Zo, dit is een oud(er) topic. Ik zag dat ik al eens gereageerd had.

En nog steeds tevreden met m'n (tweede) S1. Nadeel van pinlock: het rubber sluit niet helemaal meer goed aan bij je vizier. Uiteindelijk leidt dit tot lekkage -O-.
 
Zo, dit is een oud(er) topic. Ik zag dat ik al eens gereageerd had.

En nog steeds tevreden met m'n (tweede) S1. Nadeel van pinlock: het rubber sluit niet helemaal meer goed aan bij je vizier. Uiteindelijk leidt dit tot lekkage -O-.
pinnetjes verdraaien en zo strakker stellen ;)
 
Que :?

Dit is een af-fabriek vizier, volgens mij lukt dat daar niet mee :?
volges mij wel, trek pinlock er eens uit en kijk of de pinnetjes de as in het midden hebben of dat ze excentrisch zijn. als ze excentrisch zijn kan je ze een halve slag draaien en dan kannie gewoon wat strakkes. zo niet, ga ff naar goede motorzaak en laat er andere pinnetjes in zetten die wel te verdraaien zijn. is kleine moeite, groot plezier ;)
 
Laatst bewerkt:
volges mij wel, trek pinlock er eens uit en kijk of de pinnetjes de as in het midden hebben of dat ze acentrisch zijn. als ze acentrisch zijn kan je ze een halve slag draaien en dan kannie gewoon wat strakkes. zo niet, ga ff naar goede motorzaak en laat er andere pinnetjes in zetten die wel te verdraaien zijn. is kleine moeite, groot plezier ;)
excentrisch. (betekent uit het midden dus)
 
Fietsertje, ik volgde het niet helemaal, bedoelde je nou dat de xr1000 een betere ventilatie heeft ?

want weet nou niet of ik de raid II of de xr1000 een "luxere spoiler"" vind hebben ;)
 
Fietsertje, ik volgde het niet helemaal, bedoelde je nou dat de xr1000 een betere ventilatie heeft ?

want weet nou niet of ik de raid II of de xr1000 een "luxere spoiler"" vind hebben ;)
xr 1000 is wat luxer qua ventilatie en de spoiler achterop, sorry, t staat er idd erg onduidelijk :X
maar ik vind voor 100 euro meer ofzo de verschillen erg klein.
 
Laatst bewerkt:
Gaat er mij vooral om wat meer stabiel zal zijn in de wind en dergelijke. Heb ik me met de schubert erg in vergist.

met beide eigenlijk even proefrondje maken.

XR1000 vind ik kwa design dingen wel wat vooruit lopen op de raid.
 
Gaat er mij vooral om wat meer stabiel zal zijn in de wind en dergelijke. Heb ik me met de schubert erg in vergist.

met beide eigenlijk even proefrondje maken.

XR1000 vind ik kwa design dingen wel wat vooruit lopen op de raid.
jup rijden ermee is wel goede optie, dan weet je pas echt of t wat voor je is.
persoonlijk vind ik het verschil te klein voor het verschil in prijs (ben arme studente dus bekijk het misschien wat anders), en de designs zijn van allebei erg ok weer dit jaar!
 
jup rijden ermee is wel goede optie, dan weet je pas echt of t wat voor je is.
persoonlijk vind ik het verschil te klein voor het verschil in prijs (ben arme studente dus bekijk het misschien wat anders), en de designs zijn van allebei erg ok weer dit jaar!


Toch es goed bekijken dan idd.


Maaruh : 0900-fietsertjeshelmadvies lijn a 1 euro per minuut een optie ? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan