Problemen Schubert S1 en vervanging..

Wat lijkt jou goede vervanging/oplossing?

  • Schubert laten repareren ?

    Stemmen: 10 47,6%
  • Vervangen voor nieuwe S1

    Stemmen: 7 33,3%
  • XR1000

    Stemmen: 3 14,3%
  • iets anders...

    Stemmen: 1 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    21

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Eind Maart een Schubert S1 Nordic dragon gekocht. Vol goede verwachting van de helm en vol vertrouwen dat het na evt. 1x vizier wisselen wel opgelost zou worden met het beslaan. Bedoel de stilte en de interne zonnebril is niet verkeerd 8-)


Nu aantal maanden en 10.000km verder :

- 3x vizier gewisseld, 4e keer komt er nu dus aan.. (omwisselen, op vakantie gaan en 1500km midden in de vogezen een afbladderend vizier hebben weer -O- )
- Onderste rubbers laten willekeurig links/rechts los (onderkant vizier)
- Bovenste rubber sluit niet aan op vizier (ruitenwissers aan de binnenkant monteren?)
- Stofbinnenschaal zit voor compleet los


En dat voor ruim 500 euro (nordic dragon versie)

Personeel motorzaak deed er niks mee, splash design gemaild, geen reactie, motorzaak gemaild, dirkteur motorzaak doet goed zijn best! :}
Binnen enkele uren na mail had ik al telefoon dat diegene bij splash op vakantie was en dat die dinsdag terug komt en dat ze oplossing gaan zoeken.

Ik ben mijn vertrouwen wel kwijt in het hele schubert gekut en wil iets wat WEL werkt..

Enigste wat mij optie lijkt is de xr1000 met wishper kit..dat ik de fijne zonnebril verlies..tja.. '(


Iemand ook slechte ervaringen met een schubert helm ? men vertelde dat het slechts incidentieel was dat men te hoge verwachtingen had van de helm B| .. met deze gebreke..tja.. wat mag ik dan verwachten.

En wat lijkt jou goede vervanging van de helm ? ..
 
Heb ook een S1. Ik heb die ervaringen niet gehad in het jaar dat ik er nu mee rijd. Wel heb ik de afbladderende binnencoating losgeweekt, en vervolgens een Fogcity aan de binnenkant geplakt. Voldoet verder prima.

Trouwens, die stilte vind ik nog steeds een beetje tegenvallen...maar die zonneklep zou ik niet willen missen....
 
De mijne heb ik nu een maand en 4000km, maar hier geen klachten!
Alles zit goed vast, enkel de werking van die binnencoating twijfel ik een beetje aan, maar afbladderen doet hij echt niet.

Kennelijk heb je een maandagmorgen exemplaar te pakken, vervelend genoeg.

Overigens wil je mijn mening over Splash niet horen denk ik, wat een ballentent!
Ik heb mijn S1 noodgedwongen via grijze import binnen moeten halen, en mijn S1 Nordic Dragon had ik dan ook voor 424,-- in plaats van 539.-- ;)
 
Ik had bij mijn C2 dezelfde twijfels over het beslaan van het vizier.

Nu twee maanden later lijkt het mee te vallen: niks afbladderen, wel licht beslaan. Dat is voor mij eenvoudig op te lossen: Vizier beslaat alleen maar bij de verkeerde omstandigheden: vochtig + stilstaan. Vizier op een kier lost het op. Benieuwd hoe dat van de winter gaat.

Ik heb overigens begrepen dat er voor de S1 WEL een pinlock versie is. Wellicht is dat wat? Ik ben het met je een dat je voor zo'n bak geld best wat kwaliteit mag verwachten..
 
Ja grijze import had ik ook willen doen maar ik had al gedonder verwacht met vizier dus wilde snelle service.

Ik wil eigenlijk de zonneklep ook niet echt missen.. de stilte viel me wat tegen maar ligt ook aan welke fiets je rijd.

Vriend van me gebruikt de helm minder en heeft daardoor dus ook geen problemen ;) vandaar dat ik het hier maar eens vraag.
 
De mijne was via een dealer bij Splash besteld, na 7 weken heb ik de moed maar opgegeven... :X
Niet leverbaar bij fabrikant, backorder, bla bla bla...

Via grijze import had ik toch zeker 4 dagen levertijd... ;)
 
Levertijd is geeen probleem, maar nu ik problemen heb heb ik geen zin om dingen te gaan opsturen en via mail te klagen. Nu kan ik rechtstreeks op iemand afstappen en zeggen... shit! :P
 
Als ik het goed begrijp is het beslaan je probleem.

1. De coating aan de binnenzijde werkt, maar niet zo geod als een pinlock
2. Ik heb jaren zonder pinlock met een gewone shoei gereden zonder maatregeelen tegen het beslaan. Daardoor adem ik automatich gecontroleerd en zorg ik dat het vizier op een kier staat bij langzaam rijden. Voor mij de coating wel een uitkomst omdat het al beter is dan ik ooit had.
3. Ik heb 1 keer mijn vizier moeten wisselen ivm het afbladderen van de coating. De cating mag eigenlijk niet te vochtig worden. Door het openen van mijn vizier met natte handschoen was dit toch gebeurt. Bij mijn nieuwe visier (gratis onder garantie) loopt de cating niet meer door tot aan de rand. Daardoor wordt deze niet meer nat door mijn handschoen bij het openen en sluiten.
4. Lees de handleding nauwkeurig hoe je het vizier schoon mag maken aan de binnen zijde.
5. Werken alle tips niet voor jou dan zou ik als ik jou was de coating er uitweken en een pinlock monteren.
 
Hanz : Ik poets de binnenkant van het vizier niet, sterker nog daar kom ik niet aan toe omdat ik hem dan alweer omgewisseld heb..

Vizier op een kier heb ik geprobeerd en werkt idd, maarja dan is de stilte van de helm weg, Dat hij beslaat tijdens hevige regenval en alles tja daar kan ik me wel wat bij voorstellen en zie ikniet als een probleem. Ook dat er water aan de binnenkant van mijn vizier loopt is niet echt top.



Globetrekker : in 1 kleur is hij idd een stuk goedkoper, nordic dragon was duurste uitvoering met motief erop.
 
maat van mij heeft ook de s1, en die heeft een keer een vizier moeten wisselen, daarna nooit wat mee gehad. en die heb er toch zeker al zo'n 40.000 mee gereden :Y
 
ik heb het afbladerende vizier meteen omgeruild voor een vizier met Pin-Lock erin: werkt vele malen beter!
 
ik heb het afbladerende vizier meteen omgeruild voor een vizier met Pin-Lock erin: werkt vele malen beter!
idd dat hoor ik van meer mensen. zo'n coating, tja t idee is leuk maar ik ken geen 1 helm met vizier met coating waar geen problemen mee zijn...
wel matig dat ze met zo'n kwaliteitshelm (wat het iig zou moeten zijn) zo'n kwalitatief slechte service verlenen...
 
ik heb het afbladerende vizier meteen omgeruild voor een vizier met Pin-Lock erin: werkt vele malen beter!
Ook ik had last van beslaan van mijn standaard vizier,toen heb ik bij Martijns motorkledingschop (Rotterdam)een orgineel Schubert vizier MET pinlock (die zijn er sinds een jaar)besteld,en van af dat moment geen last meer gehad. :}
 
Heb sinds oktober vorig jaar een S 1 (gekocht bij Termaat in Nijmegen); die bevalt na een kleine 12.000 km nog steeds uitstekend, geen problemen met het vizier
 
Hanz : Ik poets de binnenkant van het vizier niet, sterker nog daar kom ik niet aan toe omdat ik hem dan alweer omgewisseld heb..

Vizier op een kier heb ik geprobeerd en werkt idd, maarja dan is de stilte van de helm weg, Dat hij beslaat tijdens hevige regenval en alles tja daar kan ik me wel wat bij voorstellen en zie ikniet als een probleem. Ook dat er water aan de binnenkant van mijn vizier loopt is niet echt top.



Globetrekker : in 1 kleur is hij idd een stuk goedkoper, nordic dragon was duurste uitvoering met motief erop.
Water aan de binnekant van je vizier! Dat is absoluut niet goed. Dat is het eigenlijke probleem. Hierdoor raakt de anti-fog laag verzadigd, stop de werking en laat los. Als je al een paar keer vizier gewisseld hebt dan is het dus niet het visier maar de helm. De bevestiging zit dan denk ik niet op de juiste plek.

Als ik harderij heb ik altijd het vizier dicht maar dan beslaat hij nooit. Alleen bij het stad rijden staat deze op een kier of helemaal open.
 
Heb dus gewoon een of ander fokking maandag ochtend model. Blij dat ik er niet op gevallen ben B|
 
Alleen bij mijn eerste Schuberth S1 (zwart) had ik last van het loslaten van de coating. Terug naar de dealer, nieuw visier erop en nooit meer last van gehad.
Wel kon ik merken dat, als ik de helm in de hal had opgeborgen, de coating minder goed werkt omdat het in de hal relatief nat is. Om die reden maar zo'n deflector gekocht en dat hielp enigzins.

M'n huidige S1 (power yellow) heb ik meteen laten voorzien van een vizier met Pinlock. Nu kan ik gewoon het vizier altijd dicht laten, deze beslaat helemaal nooit meer. En omdat dit vizier geen coating heeft, is meteen dat probleem ook opgelost ;) .

De overige problemen die je noemt ken ik helemaal niet.

En die van mij is ook zonder certificaat. Voor dat prijs verschil stuur ik 'm zelf wel op naar Schuberth ;) .
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar zomer zwarte S1 gekocht. Bij het 3e vizier leek het goed te gaan met coating. Na 20000km begon het vizier te beslaan, sinds dien af en toe een laagje afwasmiddel en ik heb geen condens meer. Maar of dit nou hoort bij een Schubert?!

Verder: zijkapjes onder de sluiting van vizier gaan loszitten. Voor iedere rit terug duwen dus en nu al 1 verloren :( . Binnenvoering zit aan voorkant helemaal los, op zich geen last van, Maar of dit nou hoort bij een Schu.....

Kortom ook die van mij is op maandagmorgen gemaakt. Misschien is maandag de dag voor S1 dinsdag C2 enzo, enzo...
 
Vorig jaar zomer zwarte S1 gekocht. Bij het 3e vizier leek het goed te gaan met coating. Na 20000km begon het vizier te beslaan, sinds dien af en toe een laagje afwasmiddel en ik heb geen condens meer. Maar of dit nou hoort bij een Schubert?!

Verder: zijkapjes onder de sluiting van vizier gaan loszitten. Voor iedere rit terug duwen dus en nu al 1 verloren :( . Binnenvoering zit aan voorkant helemaal los, op zich geen last van, Maar of dit nou hoort bij een Schu.....

Kortom ook die van mij is op maandagmorgen gemaakt. Misschien is maandag de dag voor S1 dinsdag C2 enzo, enzo...


.. belachelijk.. maarja.. wij zijn incidentieel :S



en ja voor dat prijs verschil mag je hem idd opsturen :) Ik betaal liever 100 euro meer en motorzaak links om de hoek ipv weken klote met opsturen, bellen, etc. (ben en blijf ouderwets in sommige dingen , bestel ook niet graag via i-net)
 
Water aan de binnekant van je vizier! Dat is absoluut niet goed. Dat is het eigenlijke probleem. Hierdoor raakt de anti-fog laag verzadigd, stop de werking en laat los. Als je al een paar keer vizier gewisseld hebt dan is het dus niet het visier maar de helm. De bevestiging zit dan denk ik niet op de juiste plek.

:^

Mijn S1 sluit wel goed rondom. Misschien moet je kijken of er wat af te stellen valt aan de sluiting zodat die wel goed dicht is.

Ik heb hem nu bijna een jaar en ergens aan de zijkant begint het een beetje te bladderen. Binnenkort maar wel ff een ander visiertje halen dan. Maar last van beslaan heb ik ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan