Problemen starten honda vf 750s met nieuwe spanningsregelaar

Maurits D

Rookie
6 sep 2009
26
0
Ik heb een andere spannnigsregelaar geplaatst in mijn honda vf 750 s uit ´82. Hij startte niet, anwb zei dat het de spanningsregelaar is, dus heb ik een tweedehands gevonden.
De motor ging nl steeds slechter lopen tijdens het rijden, en bij het jumpstarten liep hij goed, tot het afhalen van de klemmen, dan sloeg hij weer af.

De originele spanningsregelaar heeft type nr SH541-12 2.2. De nieuwe is SH541-12 3.3. Is dit laatste getal van invloed, of is dit alleen een serienummer? Ik krijg de motor namelijk nu niet aan de praat.

Wie kan me helpen?

Groet Maurits
 
is je accu als gevolg van de defecte spanningsregelaar niet gewoon leeg?
motor moet ook starten zonder of met een defecte spanningsregelaar.
zet er eens een andere accu bij met behulp van startkabels.
 
Hang er eens een andere accu in. Ik heb hetzelfde gehad met m'n VF750(F), hier had 1 cel van de accu sluiting waardoor deze (volgens de monteur) als verbruiker ging werken.
Nieuwe accu er in en probleem voorbij.
was wel grappig, met de accu aangesloten liep de motor gewoon NIET, met de polen los bleef de motor wel lopen. Maar zo kun je niet rijden, het lijkt me dat je dan (op z'n minst) de SR sloopt.
 
In eerste instantie liep de motor, met vorige spanningsregelaar, wel, tot de accu leeg was. Dan ging hij sputteren, moest je het toerental oppompen tot 3000 toeren om hem nog draaiende te houden. Met de accu verbonden met de auto liep de motor prima, haalde je die weg, sloeg hij af.
HEb nu dus een andere spanningsregelaar gemonteerd, een uit een vfr van een jaar later,, zie typenummers boven, en nu is de motor helemaal niet te starten met jumpstart met de auto. De startmotor loopt dan wel, maar de motor slaat niet aan.


Toch gewoon een accuprobleem? Is een nieuwe van september vorig jaar...
 
De uitleg van een kerel vd anwb was dat de spannigsregelaar defect was, vandaar dat de accu niet meer werd opgeladen. Leek mij plausibel..
En met toerental oppompen, bedoel ik dus stationair... ;)
 
Ik heb een andere spannnigsregelaar geplaatst in mijn honda vf 750 s uit ´82. Hij startte niet, anwb zei dat het de spanningsregelaar is, dus heb ik een tweedehands gevonden.
De motor ging nl steeds slechter lopen tijdens het rijden, en bij het jumpstarten liep hij goed, tot het afhalen van de klemmen, dan sloeg hij weer af.

De originele spanningsregelaar heeft type nr SH541-12 2.2. De nieuwe is SH541-12 3.3. Is dit laatste getal van invloed, of is dit alleen een serienummer? Ik krijg de motor namelijk nu niet aan de praat.

Wie kan me helpen?

Groet Maurits

Ik zit ook met het probleem dat kan kiezen tussen meerdere SH541-12 regelaars met verschillende codes aan het eind: 2.3, 3.3, 7.3 etc, etc. Weet iemand wat het verschil is?
Misschien alleen de stekkeraansluitingen?

Groeten, Hein
 
ga je nou zomaar wat onderdelen vervangen totdat het weer werkt?
Ik denk dat je beter kunt meten wat er wel en niet goed is en dan kijken wat je moet vervangen.
Wat is je accuspanning onbelast en wat is de accuspanning met vrelichting aan?
Wat is de laadspanning met en zonder verlichting?

how to - accu en laadsysteem controleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ga je nou zomaar wat onderdelen vervangen totdat het weer werkt?
Ik denk dat je beter kunt meten wat er wel en niet goed is en dan kijken wat je moet vervangen.
Wat is je accuspanning onbelast en wat is de accuspanning met vrelichting aan?
Wat is de laadspanning met en zonder verlichting?

how to - accu en laadsysteem controleren.


Bij mijn dragstar begon ook onderweg opeens de ri. aanwijzer het slecht te doen, de km tellernaald vloog heen en weer en opeens stopte hij er mee.
ANWB gebeld, ik had de accu al vrijgemaakt en de ANWB heeft gestart met kabels en gemeten.
Het beek dat de accu niet geladen werd.
Hij heeft de accu via de auto geladen en ben thuisgekomen.
Iedereen zei dat het de spanningsregelaar was.
Ik ben gaan zoeken en meten volgens het wphb en daaruit bleek dat de stekkerverbinding vanaf de dynamo (3 dikke draden) was.
Deze was door oxydatie half verbrand/gesmolten.
Één draad was zelfs door.
Tijdelijk een grote kroonsteen er tussen en alles werkte weer.

Later alles netjes met de juiste stekkers weer verbonden en dat kostte nog geen €5,-.
 
ga je nou zomaar wat onderdelen vervangen totdat het weer werkt?
Ik denk dat je beter kunt meten wat er wel en niet goed is en dan kijken wat je moet vervangen.
Wat is je accuspanning onbelast en wat is de accuspanning met vrelichting aan?
Wat is de laadspanning met en zonder verlichting?

how to - accu en laadsysteem controleren.

Laadspanning meten wordt lastig als ie niet aanslaat......
 
ga je nou zomaar wat onderdelen vervangen totdat het weer werkt?
Ik denk dat je beter kunt meten wat er wel en niet goed is en dan kijken wat je moet vervangen.
Wat is je accuspanning onbelast en wat is de accuspanning met vrelichting aan?
Wat is de laadspanning met en zonder verlichting?

how to - accu en laadsysteem controleren.
Denk dat de fiets van TS inmiddels wel loopt, topic is van 2010...
Is alleen een beetje gekaapt door iemand met een vergelijkbaar ''probleem''.
 
Ik zit ook met het probleem dat kan kiezen tussen meerdere SH541-12 regelaars met verschillende codes aan het eind: 2.3, 3.3, 7.3 etc, etc. Weet iemand wat het verschil is?
Misschien alleen de stekkeraansluitingen?

Groeten, Hein
Hein,

Misschien kun je het vragen aan de persoon/het bedrijf waar je dit kunt kopen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan