Amigo's,
In een 4-tal weken tijd heb ik al 3 maal hetzelfde probleem gehad: Na een korte rit, telkens in de vooravond, en iedere keer liet ik een 2-3 tal uurtjes mijn RS staan, wilde het ding niet meer onmiddellijk starten.... Nu wil het toeval ook dat ik juist elke keer de dag ervoor er nieuwe 2-takt olie bijgedaan had? Maar daar kan het niet aan liggen denk ik, want in die tussentijd startte ie verschillende keren wel onmiddellijk. Ik vind het raar dat het steeds ongeveer dezelfde situatie is dat ie dat doet: in de vooravond rij ik ong 10 km. Laat em 2-3 uur rusten en dan ineens wil ie ni meer starten?? Toevallig dan ook na 3 maar verse (dezelfde) olie op te gieten? (Anders start ie altijd onmiddellijk zonder problemen in gelijk welke situatie.)
Nu na veel proberen deed ie het langzaam aan dan toch (eerst gewoon de startmotor een tijd zonder de motor aan horen te slaan, nadien hoorde je de motor even pruttelen en uiteindelijk door met zachte trekken het gas meer en meer aan te draaien in snokjes was ie er op den duur wel door. Toen ik het gas dan goed door trok kwam er veel witte rook uit. Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?? Kan het te maken hebben met het 2-3 uur stilliggen vd motor en de benzine op "on" te laten staan?? Zou ie zichzelf verzuipen in die periode?
In een 4-tal weken tijd heb ik al 3 maal hetzelfde probleem gehad: Na een korte rit, telkens in de vooravond, en iedere keer liet ik een 2-3 tal uurtjes mijn RS staan, wilde het ding niet meer onmiddellijk starten.... Nu wil het toeval ook dat ik juist elke keer de dag ervoor er nieuwe 2-takt olie bijgedaan had? Maar daar kan het niet aan liggen denk ik, want in die tussentijd startte ie verschillende keren wel onmiddellijk. Ik vind het raar dat het steeds ongeveer dezelfde situatie is dat ie dat doet: in de vooravond rij ik ong 10 km. Laat em 2-3 uur rusten en dan ineens wil ie ni meer starten?? Toevallig dan ook na 3 maar verse (dezelfde) olie op te gieten? (Anders start ie altijd onmiddellijk zonder problemen in gelijk welke situatie.)
Nu na veel proberen deed ie het langzaam aan dan toch (eerst gewoon de startmotor een tijd zonder de motor aan horen te slaan, nadien hoorde je de motor even pruttelen en uiteindelijk door met zachte trekken het gas meer en meer aan te draaien in snokjes was ie er op den duur wel door. Toen ik het gas dan goed door trok kwam er veel witte rook uit. Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?? Kan het te maken hebben met het 2-3 uur stilliggen vd motor en de benzine op "on" te laten staan?? Zou ie zichzelf verzuipen in die periode?