Problemen Suzuki GSX 400 F

rij22

Rookie
20 jun 2004
3
0
almere
Hallo, ik heb een probleem met mijn motor en ben zo technisch als een zee-egel(en doe het beestje waarschijnlijk nog te kort). Ik reed met de motor op de snelweg en plots had ik geen richtingaanwijzers en dimlicht meer, ik wou kijken op een parkeerplaats wat er aan de hand was en toen wou de motor ook niet meer starten. Ik heb de motor aangeduwd en ben naar huis gereden, maar onderweg wou de motor een paar keer ermee uitscheiden. Thuis heb ik na een tijdje weer gekeken en had soms wel licht en wijzers, maar de startmotor wou niet genoeg rond draaien om te starten. WIE OH WIE kan mij helpen en heeft hiervoor een verklaring. Grt. Walter B.V.D

accu dood....Meet de spanning, deze moet +_ 12,6 V zijn als de accu vol is en de motor uit is.

Om te kijken of je accu bij-laad, meet je de spanning bij draaiende motor. Deze moet +_ 14 V (na een stuk rijden).

Laad hij wel goed bij, maar probleem blijft? >> Accu slecht of dood
Laad hij niet bij? >> Waarschijnlijk een defecte spannings regelaar (heel soms is de dynamo de schuldige)
Geen van beide? >> waarschijnlijk ergend een probleem in de kabels, kijk massa punten en accu polen goed na op roest en oxidatie.

Succes!

Terug
Bovenaan Onderaan