Problemen Suzuki GSX-R 600

Exocys

Die hard MF'er
16 feb 2005
384
0
Zwolle
Ik ben van plan om binnenkort een GSX-R 600 te kopen, mijn eerste motor!!
:]

Maar waar moet ik vooral opletten bij deze motoren, hebben ze bepaalde problemen die andere motoren niet hebben?

Ik hoop dat jullie hier iets over weten en mij zo kunnen verder helpen

:}
 
Vertel er even bij welk bouwjaar!

Die van 96 - 97 - hebben wel eens problemen met de pakking van de tankpomp en met de nokkenaskettingspanner. Die moet zijn verholpen middels een modificatie. Dat kun je zien op het plaatje op het balhoofd, moeten twee stickers ofzo (of ingedrukte markering) zitten.

Verder, Gixxers RULEN

s4s
 
Vertel er even bij welk bouwjaar!

Die van 96 - 97 - hebben wel eens problemen met de pakking van de tankpomp en met de nokkenaskettingspanner. Die moet zijn verholpen middels een modificatie. Dat kun je zien op het plaatje op het balhoofd, moeten twee stickers ofzo (of ingedrukte markering) zitten.

Verder, Gixxers RULEN

s4s

idd, die nokkenaskettingspanner! heb er ook problemen mee gehad. Had een import
gixxer uit duitsland. Omdat hij nog niet zo'n modificatie heeft gehad moest het hele motorblok losgemaakt worden om dat ding te vervangen. Is een duur grapje kan ik melden! :( Maar verder is het een onwijs lekker motor :)

Mijn verhaaltje geldt dan voor een srad..... (1997)
 
RRRamon,

Ik ben daar net mee bezig voor een srad, mag ik vragen wat je dat gekost heeft en of suzuki je nog iets vergoed heeft?

s4s
 
Wat verbruikt jullie gixxer nou precies?
Want daar lees ik zeer veel verschillende dingen over

kunnen jullie mij een indicatie daarover geven?
bij normaal rijden en sportief :)

Exocys
 
Wat verbruikt jullie gixxer nou precies?
Want daar lees ik zeer veel verschillende dingen over

kunnen jullie mij een indicatie daarover geven?
bij normaal rijden en sportief :)

Exocys

Tijdens mijn eerste 800 km heb ik 1:20 gehaald. Moet ik er wel bijvertellen dat er veel snelweg km-ers bij zitten en ik vrij rustig gereden heb gezien t weer.
 
idd, die nokkenaskettingspanner! heb er ook problemen mee gehad. Had een import
gixxer uit duitsland. Omdat hij nog niet zo'n modificatie heeft gehad moest het hele motorblok losgemaakt worden om dat ding te vervangen. Is een duur grapje kan ik melden! :( Maar verder is het een onwijs lekker motor :)

Mijn verhaaltje geldt dan voor een srad..... (1997)


Heren, Heren...........

Nou wil ik niet vervelend doen, maar de nokkenaskettingspanner van een 97 600 SRAD vervangen stelt geen reet voor. Je zult de tank omhoog moeten zetten en dan kun je er relatief gemakkelijk bij. Twee inbusboutjes losmaken, spanner vervangen en klaar is Klara. Kosten weet ik niet precies meer, maar ik meen me ongeveer € 75,- te herinneren excl montage. Bovendien heb ik ook nog een 2001 gixxer gehad en rijdt nu een 2004 gixxer. Deze vertonen allemaal hetzelfde ratelende geluid. De 2004 hoor ik wel, maar vooralsnog vormt dit geen probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan