• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Problemen verlichting Yamaha Dragstar 650

Chompowee

Rookie
Lid geworden
20 jan 2021
Waarderingsscore
26
Hallo,

Afgelopen maand deed mijn verlichting nogal vreemd: het begon dat bij het indrukken van mijn voorrem geen remlicht brandde. Vervolgens merkte ik op dat mijn knipperlicht linksvoor het niet deed en linksachter te snel knipperde. Rechts, zowel voor als achter, niets aan de hand.

Bij het nakijken van de connectoren van de knipperlichten geen bijzonderheden, behalve flink wat vocht bij een aantal connecties (vooral bij het achterlicht).

Na het nakijken deden alle knipperlichten het niet meer. Na een rondje gereden te hebben begonnen ook de lampjes op mijn dashboard (op de tank) vaag te knipperen en in sterkte te minderen. Even later deden deze indicatielampjes niets meer (knipperlichtindicator, neutraalstand indicator en motorstoringindicator). Alleen de indicator voor groot licht doet het nog. Verder doet de koplamp het nog prima, zowel stadslicht als grootlicht. Echter doet de rest van alle lampjes het dus niet meer.

Heeft iemand een idee waar het probleem zit?

Gr

Chompowee

Denk dat je last heb van slechte verbinding ( electrische)
Sta je motor vaak buiten !
Wat je kunt doen is met multimeter verbindingen nalopen , begin bij accu , zekering kastje en connector,s .

Oxide in de connectoren, of de draadboom is ergens doorgesleten, niet de hoofddraadboom maar naar de hendels of die

Dank voor jullie bericht.
Dat kan dus bij enorm veel connectoren of zekeringen zijn begrijp ik?

Als ik alles na ga lopen met een multimeter. Hoe doe ik dat?

Gr

Dank voor jullie bericht.
Dat kan dus bij enorm veel connectoren of zekeringen zijn begrijp ik?

Als ik alles na ga lopen met een multimeter. Hoe doe ik dat?

Gr
Ik noem die multimeter ook niet voor niets niet. Eerst die connectoren visueel controleren en reinigen. Zoals het er nu uitziet is het de connector van de linker stuurschakelaar Richtingaanwijzers hebben ook wispelturige connectors...

@W.Berenschot heeft het vaak bij het juiste eind maar dit lijkt een antwoord van Google
@W.Berenschot ik wil jouw raad helemaal niet ondermijnen maar kan je het met me eens worden dat je in plaats van een multimeter veel beter uit de voeten komt met een testlampje, da's waarom ik zelf liever geen multimeter gebruik. Een hoogohmoge verbinding aan de verkeerde kant gemeten geeft al gauw een afwijkende spanning of de volle spanning terwijl die 0V moet zijn.
Nou???

@W.Berenschot ik wil jouw raad helemaal niet ondermijnen maar kan je het met me eens worden dat je in plaats van een multimeter veel beter uit de voeten komt met een testlampje, da's waarom ik zelf liever geen multimeter gebruik. Een hoogohmoge verbinding aan de verkeerde kant gemeten geeft al gauw een afwijkende spanning of de volle spanning terwijl die 0V moet zijn.
Nou???
Ja hoor 👍 gebruik deze ook , is wel zo dat je moet wel spanning (V) hebben

1757770703080.webp

Terug
Bovenaan Onderaan