problemen vervangen voorvork keerring

14 sep 2004
40
0
ENKHUIZEN
Ik ben hem mn voorvork los gehaald en de vorkplug los gehaald. Ook heb ik de veerring losgehaald. Daarna heb ik de stogring verwijderd.

Maar de vorkbuis wil niet los komen uit de vorkpoot.

Moet ik ook de inbusbout aan de onder kant los halen?

Kunnen jullie mij hier mee helpen

Al vast bedankt.
 
Bij gebrek aan een luchtsleutel kan een boormachine uitkomst bieden.

Niet om mee te boren natuurlijk, maar om het boutje los te draaien.
 
bij een bandit 400 heb je een speciaal gereedschapje nodig om het meedraaien te voorkomen, dit zit binnenin de vork... het kan ook zonder want dat is mij ook gelukt :) losdraaien moet dan idd met een luchttolletje, vastdraaien wordt moeilijker omdat je hem binnenin tegen moet houden...

misschien even bij de suzuki dealer vragen of hun het even los-vastdraaien
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij xvz en er met een zaklantaren ingeschenen en ikzagiets waar een moer of de kop van een bout in zou kunnen passen en die heb ik toen ook aan een draadeind gelast met een dwarsstukje om hem tegen te houden en het werkt prima. Als jij naar binnen kijkt zie jij misschien ook zoiets.

Doe je best knul!
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij xvz en er met een zaklantaren ingeschenen en ikzagiets waar een moer of de kop van een bout in zou kunnen passen en die heb ik toen ook aan een draadeind gelast met een dwarsstukje om hem tegen te houden en het werkt prima. Als jij naar binnen kijkt zie jij misschien ook zoiets.

Doe je best knul!

Soms helpt het idd al als je naar binnen kijkt... al dan niet m.b.v. een zaklantaarn
 
Werkt prima met een draadstang, ik gebruik die oplossing al lang.
Een bezemsteel werkt helaas niet altijd, de olie maakt die meestal te glad.

Hier mijn voorbeeldje, voor een Kawa GPZ/ZZR gebruik ik een 1/2 Duimse dop
en een 1/2 plug die ik in elkaar gedraaid heb. Daar een draadstang en kruk
op gesoldeerd (hardsolderen) en het past perfect. Probeer wel een paar
verschillende 1/2 doppen want de buitenafmetingen zijn niet bij alle merken
gelijk.
 
Foto'tjes voor de duidelijkheid:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan