problemen waneer motor warm komt

hey iedereen
ik heb een gsxr1100 bwj 1990 en heb onlangs een cdi gehad die de geest gegeven had
op 2dehands eens andere kunnen op de kop tikken éénmaal gemonteerd verliep alles terug gesmeerd
2 maanden later begon ik terug probs te krijgen om hem te kunnen starten maar dat was niet zo een probleem tot nu toe
ik was op een gewone rechte baan aan het rijden waneer motor plots begon te sputteren en te haperen stil viel enz
mij even langs de kant gzet even paar dingen bekeken intussen sigaretje gerookt en dan terug poging gedaan om te starten en die was weg in no time
kleine kilometer verder terug van hetzelfde
éénmaal thuis heb ik even de cdi doos bekeken en aan de aansluitingen hangde er een soort corosie maar zag eruit als suiker
iemand een idéé vanwaar deze eigenaardige materie vandaan komt??
alvast vriendelijk dank
 
Corrosies heb je in verschillende maten en soorten. Waarschijnlijk heb je een elektrochemische corrosie waarbij het ijzer het positieve ion is en als resultaat oxides of sulfaten krijgt.

Misschien ijzersulfaat. Misschien groenig van kleur?
 
de oorzaak van de overleden cdi was aan een chip die gesoldeerd was op printplaatje aan de contacten ook een soort van corosie waardoor en enkele punten doorbroken waren maar dit was wel in de doos zelf van de cdi.Bij deze had ik plots geen vonk meer waardoor na lang zoekken ik terecht kwam bij de cdi
 
Terug
Bovenaan Onderaan