problemen zzr250

fast lady

MF veteraan
29 jul 2003
4.235
0
35
Breda
Bezoek site
hoi hoi,

Mijn vriend heeft een zzr 250 en de laatste tijd doet de motor raar. Als ie stilstaat loopt het toerental op tot de 5000. Hij wil dan ook wegrijden terwijl je de koppeling en de voorrem vast heb, zelfs als ie in zijn vrij staat wilt ie nog voorruit. En nog een ander probleem is ook dat de motor problemen heeft met het gas. Hij reageert ook niet goed op gas geven. HIj houdt eerst een paar keer in en vervolgens gaat ie er van door.

alvast bedankt,
vera
 

Smit

MF veteraan
23 apr 2003
11.846
1
Hardinxveld
1: toerental dat oploopt. Je carburateurs hebben een stationair sproeier aan 1 v/d zijkanten. Draai deze terwijl de motor warm is (na een stukje rijden) zo zodat het toerental omlaag gaat

2: wegrijden. Stel je koppelingskabel strakker af, zodat je koppeling niet blijft slippen en dus weg wil rijden. Dat ie het in z'n vrij doet is wel vreemd, zou kunnen zijn dat de koppelingsplaten blijven plakken....Welke olie zit erin, van welk merk, en waar heeft ie die vandaan???

3: niet lekker lopen. maak je luchtfilter schoon, of laat de motor een beurdje geven bij een motorzaak (carbs schoonmaken en synchroniseren + luchtfilter checken en een olie wissel...laat ze ook even naar de koppeling kijken dan)

4:succes! en vraag altijd eerst ongeveer wat het gaat kosten bij een zaak, voordat je je motor er neerzet ;)
 

Bronco

MF veteraan
23 feb 2002
2.758
14
44
Rotterdam
valse lucht kan mss de oorzaak zijn. Kijk eens rubbers na rond de carburator
:^
Spuit is wat remreiniger op alle inlaatrubbers bij een draaiende motor...als tijdens het spuiten op één van de rubbers het toerental inzakt heb je de oorzaak/boosdoener te pakken.

Koppelingsplaten ontkoppelen nooit 100%, er blijft altijd wel enigszins wrijving tussen de platen. Omdat de uitgaande as met een verhoogd toerental draait gaat door de wrijving en de hogere centrifugale werking van de olie de versnellingsbak ook meedraaien :P

 

gt550

MF veteraan
6 nov 2004
1.605
40
dongen
Ik gok ook op het aanzuigen van valse lucht tussen carb's en cylindedrs. Inlaatrubbers goed nakijken, zitten de afsluitdopjes van evt. aansluitingen voor vacuummeters er nog op?
 

thumper

MF veteraan
13 apr 2003
3.587
2
Bezoek site
Als hij niet in de versnelling staat kan hij niet "weg willen" zoals je schrijft.
Volgens mij ook idd,ben evengoed wel benieuwd wat voor olie er in zit.
Zou hem zoiezo goed controleren op valse lucht al het onderhoud doen,en daarna laten afstellen op een dynobank.