problems

jakke

MF'er
8 feb 2004
162
0
35
belgie
hey,

gisteravond goed aan het gassen met rgv'tje toen ie ineens inhield '( onderin toeren gaat hij nog normaal maar vanaf 6000 toeren begint hij te stotteren terwijl dat hij er normaal als een raket vandoor ging, heb altijd met voldoende olie en koelvloeistof gereden...heeft er iemand een idé wat dit kan veroorzaken?
alvast bedankt en hopelijk snel terug :]
 

jakke

MF'er
8 feb 2004
162
0
35
belgie
d8 ik ook aan, ik ga hem morgen eens openhalen. zou het ook aan de bougies kunnen afhangen?
 

ThunderSTreak

MF veteraan
9 feb 2003
1.312
0
Buiten is het bijna dertig graden en we trekken er nog steeds lustig op los met onze motor. Pittig stukje sturen lekker in de toeren.
Als het beestje echter nog een ouderwetse gasfabriek (carburateur) heeft en een tankje met brandstof en dito leidinkjes naar deze gasfabriekjes is een fenomeen als 'vapour lock' misschien wel een hele goede verklaring voor het afnemen van het vermogen bij zeer hoge toerentallen en bedrijfstemperaturen.

Vapour lock is een verschijnsel waarbij de brandstof in leidingen en vlotterkammers gaat koken en dampbellen veroorzaakt die de brandstof wegdrukken van de carburateur terug de tank in (je leidingen worden leeg geblazen). Op benzinedamp alleen draait een motor niet/slecht. Wat je merkt is een sterk afnemende trekkracht.

Remedie rijden als het wat kouder is of koeling rond het blok verbeteren!
 

jakke

MF'er
8 feb 2004
162
0
35
belgie
Buiten is het bijna dertig graden en we trekken er nog steeds lustig op los met onze motor. Pittig stukje sturen lekker in de toeren.
Als het beestje echter nog een ouderwetse gasfabriek (carburateur) heeft en een tankje met brandstof en dito leidinkjes naar deze gasfabriekjes is een fenomeen als 'vapour lock' misschien wel een hele goede verklaring voor het afnemen van het vermogen bij zeer hoge toerentallen en bedrijfstemperaturen.

Vapour lock is een verschijnsel waarbij de brandstof in leidingen en vlotterkammers gaat koken en dampbellen veroorzaakt die de brandstof wegdrukken van de carburateur terug de tank in (je leidingen worden leeg geblazen). Op benzinedamp alleen draait een motor niet/slecht. Wat je merkt is een sterk afnemende trekkracht.

Remedie rijden als het wat kouder is of koeling rond het blok verbeteren!
hij heeft het ook als hij koud staat want ik was hem deze morgen nog eens gaan testen en hij had het direct weer ik hoop dat het aan een vuiltje in de carbu ligt :X
bedankt voor de reacties :)
 

jakke

MF'er
8 feb 2004
162
0
35
belgie
ik heb 2 k&n sportluchtfilters en daar staat ie op afgesteld dus daar ligt het niet aan(zijn ook een tijdje geleden terug gekuist en opnieuw ingespoten met k&n luchtfilterolie). Heb dernet ontdekt dat er aan een vd carbu's de chokekabel is afgebroken zodat choke blijft openstaan, nieuwe kabel en bougies zijn trouwens al besteld. hopen dat dit het probleem was '(
kijk eens naar de toestand van je luchtfilter..
 

TerrorMax

MF veteraan
4 jan 2003
3.780
5
41
Enschede
Bezoek site
check eerst alle simpele dingen zelf.

zoals: bougiekabels, bougies en vervang ze eventueel, kabels kosten niet veel.
checken vervang evt. benzine filter
controleer luchtfilter.