Procedure customizen, invoer en keuring motorfiets

thomazw

Rookie
28 mei 2018
1
0
Het gaat hier om een Honda XR 600 die in Portugal wordt omgebouwd tot cafe racer/scrambler/flat tracker en daarna bij mij, in Nederland, wordt afgeleverd.

In de bijlage een afbeelding van het origineel en een voorbeeld van een dergelijke ombouw.

De grootste wijziging zit hem in het frame (zadelstuk).

Ik vind de procedure erg ingewikkeld en kom er na contact met rdw ook niet erg goed uit. ik wil maar beter goed voorbereid zijn voordat ik hieraan begin. Daarom wat vragen:


In portugal:

1. Moet het origineel als één gekocht worden of krijg ik problemen als onderdelen uit verschillende fietsen komen?

2. Moet het origineel voorzien zijn van Portugees kenteken? Hoe zit dat na het aanbrengen van wijzigingen. Blijft dat kenteken dan behouden of moet dit in Portugal vernieuwd worden en heb ik dit überhaupt wel nodig?

3. Is het voldoende als wijzigingen voldoen een de eisen beschreven in: http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf
+ nieuwe materialen moeten E-keurmerk hebben?



In Nederland:


1. Met welke documenten ga ik naar RDW en wat kan ik daar verwachten?

Er zullen nog wel meer vragen komen:)
Thanks!

Vergelijkbaar project:
full
 
Laatst bewerkt:
Qua transport lastig; maar had m eerst op Nederlands kenteken willen hebben alvorens te verbouwen.
 
Is het een Portugese fiets of een Nederlandse? Anders zou ik hem eerst op Nederlands kenteken proberen te krijgen en daarna verbouwen en naar hier brengen. Ik heb laatst een bericht van MBM gelezen waar de regels in stonden waar de motor aan moet voldoen. In feite kwam het er op neer dat als het framenummer overeen komt met de papieren en het typeplaatje deugdelijk en leesbaar op het frame zit, je nagenoeg alles kunt veranderen, zolang het maar deugdelijk bevestigd is.
 
Is het een Portugese fiets of een Nederlandse? Anders zou ik hem eerst op Nederlands kenteken proberen te krijgen en daarna verbouwen en naar hier brengen. Ik heb laatst een bericht van MBM gelezen waar de regels in stonden waar de motor aan moet voldoen. In feite kwam het er op neer dat als het framenummer overeen komt met de papieren en het typeplaatje deugdelijk en leesbaar op het frame zit, je nagenoeg alles kunt veranderen, zolang het maar deugdelijk bevestigd is.
:^

Met een EU kenteken is het gemakkelijk. Meer een administratieve 'keuring'. Als t allemaal netjes er uit ziet, is men al blij.

Wielbasis niet (teveel) veranderen! Voor de rest maakt het niet veel uit, ook een ander stuk frame niet.
 
Let wel ff op de uitlaat, als die te veel te veel kabaal maakt kunnen ze moeilijk doen.
Vraag verder even naar een lijst met permanente eisen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan