Proces Verbaal door Youtubefilmpje

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.647
113.261
Rèswèk
Is het ooit wel eens iemand gebeurd dat een p.-v. of een prent het gevolg is geweest van een filmpje op Youtube? Uiteraard naar aanleiding van de prestaties en het gedrag op een motorfiets. En dan tweeerlei, eigen filmpjes maar ook NSB-filmpjes van anderen
Ik heb van de auto-scene wel eens gehoord dat er zelfs beslagleggingen zijn geweest, through the grapevine, maar beschouw dit eigenlijk een beetje als hoax. Het is me sowieso niet bekend of dat uberhaupt in NL heeft plaatsgevonden
 
Hoe de wetten er rond zitten weet ik niet. Voor een banale snelheidsovertreding of dergelijke gaat de overheid er zich niet mee bezig houden.
Maar in extreme gevallen is er in B naar aanleiding van bepaalde yt filmpjes wel al eens een zwaar proces gevolgd. Betrof ene bestuurder van een enorm opgevoerde sportauto die extreem roekeloos reed, de Gumball racers waren er maar watjes tegenover. Hij zocht gewoon gevaar op, en creëerde ook gewoon het gevaar.
Nadat uitgepluisd was wie de filmpjes op yt had gezet, en wie ze gemaakt had, volgde er een maandenlange zoektocht, uiteindelijk is de bestuurder zijn rbw voor 6 maand kwijtgespeeld, en een enorme boete.
Vraag is natuurlijk of hij daarvan wakker ligt ...
Maar als iemand anders een filmpje (of foto) openbaar plaatst, kan je zelf ook weer schadevergoeding eisen.
Voornoemde heeft dat echter niet gedaan, al had hij dat wel kunnen doen. Zijn gedragingen waren dan ook zo erg dat niemand ook maar enige sympathie voor hem voelde, wellicht voelde hij dat wel en heeft er daarom niet op in gegaan.
Het waren btw filpjes die hijzelf gemaakt had, maar door anderen op verschillende social media gezet werden, met de nodige negatieve kritiek, en het kwam ook uitgebreid in het nieuws.

Dashcams, daar ligt het enigszins anders mee, die beelden worden tegenwoordig wel aanvaard als bewijsmateriaal, op voorwaarde dat je het beeldmateriaal (geheugenkaartje of hoe dan ook) ter plaatse overhandigd, en niet de dag of dagen nadien, want dan kan je het bewerkt hebben. Plaats je de beelden eerst op sociale media, wordt het als ongeldig beschouwd. Doe je dat ná dat de zaak is afgehandeld, zal de overheid er niks aan doen, zolang de andere betrokkene(n) geen klacht indienen.
 
Dat schept een boel duidelijkheid. Thanks. Zegt niet direct wat over Nederland maar daar wacht ik de reactie onze Moraalridder Rik60nl even voor af
 
Dat schept een boel duidelijkheid. Thanks. Zegt niet direct wat over Nederland maar daar wacht ik de reactie onze Moraalridder Rik60nl even voor af
Hoe het in NL zit weet ik natuurlijk idd niet, maar mijn gevoel zegt dat het wel wat gelijkaardig zou kunnen werken. Toch?
Een simpele en geen overdreven snelheidsovetreding, zoals bijvoorbeeld in een "sportief rijdend" filpje van een of ander leuk stukje weg of zo, is toch totaal anders dan iemand die letterlijk het gevaar opzoekt en creëert door in drukke gebieden, en zelfs waar zwakke weggebruikers komen, roekeloos te gaan rijden.
Lijkt me ook logisch, in zulk een extreme gevallen is het mijns inziens zelfs niet juist naar de bevolking toe als de overheid er niets mee zou doen.
 
Voilà:
Tja, dit soort mensen lacht de overheid gewoon vierkant uit he.
In tegenstelling tot de persoon die ik vernoemde, die "annoniem" bleef, heeft rapper boef natuurlijk een heel vermogen achter de hand, en een paar miljoen mensen die "achter" hem staan, dat geeft hun een soort van "macht" ...
 
Wat is uiteindelijk bij die mafkees, want anders kan ik hem niet noemen, de sanctie geworden? Hoe solide is dit als bewijs?
 
Ligt eraan hoeveel bekijks het trekt denk ik en het hoeft niet perse op YT te gebeuren. Kijk bv naar Ghost Rider. Die man is uiteindelijk ook gepakt.

Gepakt doodgereden verschillende personen het blijft een raadsel hahahahaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan