Proces verbaal opvragen over een overtreding van 4 jaar oud

realxation

Die hard MF'er
22 apr 2009
383
0
Ik wil graag het proces verbaal opvragen over een overtreding van ongeveer 4 jaar geleden. Ik ben toen mijn rijbewijs kwijtgeraakt na te hard rijden op de snelweg. Overigens binnen een week had ik mijn rijbewijs weer terug.

Nu wilde ik vandaag een verzekering afsluiten bij Unive, en deden ze moeilijk dat ik 4 jaar geleden mijn rijbewijs kwijt ben geraakt. Ik ben nu tijdelijk verzekerd totdat ik een kopie van het proces verbaal naar ze opgestuurd heb, waarna ze gaan kijken of ik volledig verzekerd kan worden.

Nu kreeg ik van de politie te horen dat ik alleen persoonlijk uitgenodigt kan worden om op het bureau het proces verbaal in te zien. Ik heb op zich geen zin om een camera naar binnen te smokkelen en foto's van het proces verbaal te maken :) dus ik vraag me nu af hoe ik aan een kopie van dit proces verbaal kan komen.

Ik heb overigens geen papierwerk meer van deze overtreding toendertijd, dus ik weet ook totaal niet waar ik moet beginnen.

Iemand ideeeen of het antwoord hierop?
 
Als het goed is mag jij het inzien, en vragen om een afdruk daarvan. Want het gaat om jou
 
Dat is jammer. Ik za lhet even navragen voor je. Me zus werkt namelijk in de rechtbank. Ik zal het vanavond aan haar vragen. Over hoe en wat
 
Dat is jammer. Ik za lhet even navragen voor je. Me zus werkt namelijk in de rechtbank. Ik zal het vanavond aan haar vragen. Over hoe en wat

Super! Ik ben benieuwd :) Ik verwacht dat ik het via het Arrondissements rechtbank op moet vragen. Maar ben bang dat ik daar voor lul ga staan als ik niet eens alle details heb (welke exacte datum etc).
 
een aangifte krijg je mee, een pv niet.. deze komt alleen in het dossier.. je raadsman heeft inzake in deze stukken, op deze manier kan jij het inlezen. Weinig kans dat ze een pv voor je af gaan drukken en mee geven..
 
een aangifte krijg je mee, een pv niet.. deze komt alleen in het dossier.. je raadsman heeft inzake in deze stukken, op deze manier kan jij het inlezen. Weinig kans dat ze een pv voor je af gaan drukken en mee geven..

En toch stelt Unive deze eis om een verzekering af te sluiten. :?
 
Ik wil graag het proces verbaal opvragen over een overtreding van ongeveer 4 jaar geleden. Ik ben toen mijn rijbewijs kwijtgeraakt na te hard rijden op de snelweg. Overigens binnen een week had ik mijn rijbewijs weer terug.
Maak de verzekering eens duidelijk dat snelheid slechts zelden de OORZAAK is van een ongeval, maar lompe manoeuvres (en dan meestal van andere weggebruikers) des te meer...

(het is in hun eigen interest dat de échte oorzaken van ongevallen worden aangepakt.

Nu wilde ik vandaag een verzekering afsluiten bij Unive, en deden ze moeilijk dat ik 4 jaar geleden mijn rijbewijs kwijt ben geraakt. Ik ben nu tijdelijk verzekerd totdat ik een kopie van het proces verbaal naar ze opgestuurd heb, waarna ze gaan kijken of ik volledig verzekerd kan worden.

Nu kreeg ik van de politie te horen dat ik alleen persoonlijk uitgenodigt kan worden om op het bureau het proces verbaal in te zien. Ik heb op zich geen zin om een camera naar binnen te smokkelen en foto's van het proces verbaal te maken :) dus ik vraag me nu af hoe ik aan een kopie van dit proces verbaal kan komen.

Ik heb overigens geen papierwerk meer van deze overtreding toendertijd, dus ik weet ook totaal niet waar ik moet beginnen.

Iemand ideeeen of het antwoord hierop?
 
Maak de verzekering eens duidelijk dat snelheid slechts zelden de OORZAAK is van een ongeval, maar lompe manoeuvres (en dan meestal van andere weggebruikers) des te meer...

(het is in hun eigen interest dat de échte oorzaken van ongevallen worden aangepakt.
Grote kans dat je dan het 'regels zijn regels, zelf niet verzonnen' verhaaltje te horen krijgt |(
 
Maak de verzekering eens duidelijk dat snelheid slechts zelden de OORZAAK is van een ongeval, maar lompe manoeuvres (en dan meestal van andere weggebruikers) des te meer...

(het is in hun eigen interest dat de échte oorzaken van ongevallen worden aangepakt.

Uiteraard heb ik de vrouwelijke telefoniste dit allemaal haarfijn uitgelegd, maar daar kom je dus niet verder mee. Want in hun script dat ze voor zich hebben liggen is er alleen maar een pijltje naar -> klant gedag zeggen en afwimpelen met bureaucratisch gelul.

Ben ondertussen ook rond aan het kijken naar andere verzekeraars. Iemand nog tips? Prijs maakt niet zo heel veel uit, flexibiliteit wel :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat ook de ANWB zelfs niet eens een verzekering accepteerd als je de laatste 5 jaar ooit je rijbewijs kwijt bent geraakt?!
 
Ik heb inmiddels een verzekering afgesloten bij de Europeesche. Aangezien zij niet moeilijk deden.

De verzekering opzeggen bij Unive ging ook heel enthousiast, ik werd direct na het opzeggen opgehangen met een boze toon. Ik kon m'n zin niet eens afmaken. Fijne mensen daar.

Op zich kan er dus een slotje op hier. Het onderwerp is niet echt meer relevant :)
 
Laatst bewerkt:
Heb bij unive geen slechte ervaringen.

Ondanks dat ik een keer voor een periode me rijbewijs ben kwijt geweest (zwaai licht ging aan achter me en het gas ging vervolgens geheel automatisch op 100%)
Ik kreeg inderdaad wel een verhaal tehoren van nou dan weet ik niet of we je nog wel willen verzekeren legde ook precies uit hoe en wat der precies was gebeurd.
Ze namen me toen wel gewoon in voorlopige dekking en week later lag de polis der al verder nooit iets van gehoord.

Gewoon even afwachten wat der uitkomt zijn zat andere maatschappijen lijkt me.

zag trouwens telaat dat je al een nieuwe maatschappij had gevonden :$

*Beter lezen ramon* :9
 
Laatst bewerkt:
uitkijken geblazen in dit geval!
ik zou mijn biezen pakken en naar een andere verzekeraar gaan.

reden >> STEL >> dat unive je weigert dan kom je in een register te staan dat je een verzekering geweigerd bent en dan kom je nergens meer aan de bak voor weinig geld.

gauw een andere maatschappij pakken en deze laten voor wat het is.
er zijn er genoeg die nergens naar kraaien.


bronvermelding : verzekering`s agent van Veldsink adviesgroep
 
je hebt recht op alle formulieren waar jij in genoemd wordt :Y

zelfs de Mutaties die voor intern gebruik zijn bij de politie. Dit kun je schriftelijk aanvragen bij de afdeling die daar over gaat (weet ff niet meer hoe die heet)

Maar je hebt er nu toch niks meer aan, Univé is :r Ik zit al jaren bij Centraal Beheer :Y wil niet anders meer :N
 
Heb bij unive geen slechte ervaringen.

Ondanks dat ik een keer voor een periode me rijbewijs ben kwijt geweest (zwaai licht ging aan achter me en het gas ging vervolgens geheel automatisch op 100%)
Ik kreeg inderdaad wel een verhaal tehoren van nou dan weet ik niet of we je nog wel willen verzekeren legde ook precies uit hoe en wat der precies was gebeurd.
Ze namen me toen wel gewoon in voorlopige dekking en week later lag de polis der al verder nooit iets van gehoord.

Het is al niet meer actueel, maar goed:

Bij TS was specifiek gevraagd om documenten. Zal je in zo'n geval altijd zien dat ze in geval van schade gaan zeiken dat je onvolledige info verstrekt hebt en weigeren uit te keren...
 
uitkijken geblazen in dit geval!
ik zou mijn biezen pakken en naar een andere verzekeraar gaan.

reden >> STEL >> dat unive je weigert dan kom je in een register te staan dat je een verzekering geweigerd bent en dan kom je nergens meer aan de bak voor weinig geld.

gauw een andere maatschappij pakken en deze laten voor wat het is.
er zijn er genoeg die nergens naar kraaien.


bronvermelding : verzekering`s agent van Veldsink adviesgroep

das dan wel een hele belangrijke opmerking die je maakt!

dan ben je helemaal ver van huis als je in dat register zit :X
 
je hebt recht op alle formulieren waar jij in genoemd wordt :Y
zelfs de Mutaties die voor intern gebruik zijn bij de politie. Dit kun je schriftelijk aanvragen bij de afdeling die daar over gaat (weet ff niet meer hoe die heet)
Maar je hebt er nu toch niks meer aan, Univé is :r Ik zit al jaren bij Centraal Beheer :Y wil niet anders meer :N

Ah? Vertel me eens waar je dát vandaan hebt?
 
uitkijken geblazen in dit geval!
ik zou mijn biezen pakken en naar een andere verzekeraar gaan.

reden >> STEL >> dat unive je weigert dan kom je in een register te staan dat je een verzekering geweigerd bent en dan kom je nergens meer aan de bak voor weinig geld.

gauw een andere maatschappij pakken en deze laten voor wat het is.
er zijn er genoeg die nergens naar kraaien.


bronvermelding : verzekering`s agent van Veldsink adviesgroep

Dat risico voelde ik inderdaad ook al aankomen, dus ben er al weg :)

En op zich is het nog een jaartje wachten, dan is het alweer 5 jaar geleden dat ik m'n rijbewijs kwijt was voor een weekje O-)
 
Ook ellende gehad met Unive heb een jaar onverzekerd rond gereden zonder dat ik dat wist :o
aanrijding gehad met een fietser, stelde weinig voor, voorwiel lag dubbel verder geen schade aan de berijdster of motor. zelf de schade betaalt, toen ik op mn polis keek zag ik dat ie nog maar een paar dagen geldig was unive gebeld wanneer ik de nieuwe krijg opgestuurd, en ja toen kreeg ik te horen dat ik niet bij hun verzekerd ben :? terwijl ik toch echt de groene kaart etc had.
betaling terug vinden is lastig want ik krijg contant betaald op mijn werk en geef vaak vrienden geld en de betalingskenmerk, dat ze het moeten overmaken. maar dus, ik had geen royementsverklaring, en kon dus nergens terecht voor verzekering, totdat ik de knmv contacteerde geen probleem heb zelfs mn schadevrije jaar meegenomen, enige eis van knmv was, dat ik per jaar mn verzekering moest betalen. Kon ik wel mee leven.

Kortom Unive :r

ohw jah als het aan de betaling zou moeten liggen mag je toch wel een herrinering of aanmaning verwachten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan