Productie datum AGV veloce

MarcelPas

Die hard MF'er
1 sep 2009
295
31
Arnhem
Geachte mede forumers,

Weet iemand waar ik de productie datum kan vinden van een AGV veloce?

Alvast bedankt.
 
Staat dat niet op het label? Anders binnenvoering eruit en kijken of er een datum op het piepschuim staat?
 
Nee net nog ok, maar ik vindt het allemaal een beetje ambiguous. Rsz is de enigste die hier wat mee doet. Waarom doe andere organisaties het niet?


Het staat in de wang onder de binnen voering.
Daar ben ik het mee eens. Wat mij betreft is die helm procedure net iets aan de overdreven kant. Ik heb een helm die ik ALLEEN op circuit draag.... Max 5 dagen per jaar. Rest van het jaar gepoest in de helmtas in de kast.
Of mijn remvoering nog in orde was is tijdens de keuring dan weer niet gecheckt. Ze zullen er een reden voor hebben, maar ik ben wel van mening dat mijn circuithelm best nog een jaartje mee zou kunnen....

Nog even een filmpje erbij, zelfs met links naar de juiste onderzoekjes :t
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het mee eens. Wat mij betreft is die helm procedure net iets aan de overdreven kant. Ik heb een helm die ik ALLEEN op circuit draag.... Max 5 dagen per jaar. Rest van het jaar gepoest in de helmtas in de kast.
Of mijn remvoering nog in orde was is tijdens de keuring dan weer niet gecheckt. Ze zullen er een reden voor hebben, maar ik ben wel van mening dat mijn circuithelm best nog een jaartje mee zou kunnen....

Nog even een filmpje erbij, zelfs met links naar de juiste onderzoekjes :t
Ja, hier hetzelfde, ik gebruik mijn carbon helm niet buiten de circuitdagen.

Ik heb ook wel eens twee helmen met de smalle kant van een 1 meter lange voorhamer bewerkt.
Dit om zeker te weten dat niemand ze uit de kliko zou vissen en zou gebruiken/verkopen.
De Nolan N85 polycarbonaat helm begaf het bijna direct.
De Schuberth S1 pro fiberglas helm (van ca. tien jaar oud?) kreeg ik niet kapot. 8)7
En de schuimstukken en binnenvoering waren bij het vooraf demonteren nog belachelijk netjes.
Het was door de fiberglas helm wel een goede workout. :+

(Mocht ik ooit weer testen, dan zet ik ze wel vast tussen een paar stoeptegels o.i.d. O-) )
 
Laatst bewerkt:
Nee net nog ok, maar ik vindt het allemaal een beetje ambiguous. Rsz is de enigste die hier wat mee doet. Waarom doe andere organisaties het niet?


Het staat in de wang onder de binnen voering.

Hun verzekering eist dit.

Tegenwoordig zijn de vrij rijders gevrijwaard van deze onzinnige helm keuring of max 4 jaar oud.
 
Ow, begin dit jaar is mijn helm door RSZ nog wel gecheckt op datum. Was meteen het laatste jaar dat hij nog mocht....'(

Nee hoor niet als je vrij gaat rijden.

Ze keuren je helm voor slechts 1 jaar checken puur op beschadigingen voor je eigen veiligheid . Na een val moet je wel terug voor de helm keuring wat logisch is. Het RSZ adviseert slechts om je helm niet langer te dragen/gebruiken dan 4 jaar na productie datum.Ze kunnen je helm dus niet afkeuren als hij niet beschadigd of ouder is.

Helmen Tijdens ieder eerste evenement van het seizoen waaraan de rijder gaat deelnemen, dient de deelnemer zijn/haar helm ter controle aan te bieden bij een MON bevoegde keurmeester. De aangeboden helm dient door de leverancier geschikt verklaard voor gebruik tijdens wegraces. RSZ Motorsport adviseert het gebruik van een helm maximaal 4 jaar, ingaande vanaf het jaar van aankoop. De helm welke is voorzien van een keuringsticker 2022 of later dient gebruikt te worden tijdens de Vrij Rijden sessies. Na een valpartij dient de beschadigde helm opnieuw door de MON bevoegde keurmeester gecontroleerd te worden
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar een nieuwe gekocht omdat ik geen keuringssticker meer zou krijgen voor mijn oude. Zonder sticker geen toegang tot de baan dus de praktijkuitvoering werkt dan net effe anders...
 
Ik heb vorig jaar een nieuwe gekocht omdat ik geen keuringssticker meer zou krijgen voor mijn oude. Zonder sticker geen toegang tot de baan dus de praktijkuitvoering werkt dan net effe anders...
Ja dat idee kreeg ik ook
 
Ik heb vorig jaar een nieuwe gekocht omdat ik geen keuringssticker meer zou krijgen voor mijn oude. Zonder sticker geen toegang tot de baan dus de praktijkuitvoering werkt dan net effe anders...
Die regels zijn voor dit jaar 2022 aangepast.

Maar het kan best zo zijn dat de ZAC/RSZ keuringsmeester toch moeilijk gaat doen. Men nog enige last heeft van regelement keuring-dementie? Dan loop je gewoon even naar de organisatie/leiding.

Wil je een persoonlijke duidelijkheid hebben stuur dan hen (RSZ) even een email.Helaas ben ik de mijne kwijtgeraakt of heb deze weggegooid?
 
Terug
Bovenaan Onderaan