productie datum van een helm???

Ik denk ook dat i.v.m. korting je hier best naar kan kijken...

I.v.m. veiligheid... mwah misschien zit bij die 5 jaar levensduur al 2 jaar planktijd ingerekend... Als dat ding niet is gevallen denk ik niet dat het erg weinig kwaad kan. Als UV straling zo schadelijk is, waarom wordt het dan niet aangeraden je helm op een donkere plek te bewaren? (niet in de volle zon wordt wel aangeraden dacht ik) Waarom heeft een matzwarte helm geen kortere levensduur dan een glans-witte i.v.m. weerkaatsing etc.

Ik denk al deze dingen, zelfs met lichte tikjes meegerekend (vallen van max 30cm) is die 5 jaar prima te doen. Dat is alleen maar een regeltje zodat de fabriekant geen schadenclaim aan zn broek krijgt en meer helmen verkoopt... Als je goed met je helm om gaat is 10 jaar ook geen probleem, als de pasvorm maar goed blijft

korting aanvragen op basis van:
verouderd model
jaar lang gepast door vieze hoofden :p
eerder scheurtjes/uitdroging bij bepaalde materialen
vergrote kans dat iemand hem een keer heeft laten vallen
krasjes, geen beschermplasticje meer op vizier

Dat soort dingen kan je altijd proberen... als je daar zin hebt :Z
 
Tabelletje, cijfers, feiten

zoeits?? :?

full



Een ploycabonaat helm is 5 jaar veilig vanaf het moment dat deze veelvuldig wordt blootgesteld aan UV straling.
 
volgens mij maakt op de plank liggen echt bijna niks uit voor de levensduur, een helm die een jaar in een magazijn op de plank heeft gelegen netjes in een doos gaat misschien 1 maand minder lang mee. What's the deal hij gaat pas echt slijten als je hem gaat gebruiken.
 
Hallo allemaal,

dag oma,ik wil iedereen nog bedanken voor de reacties,ik ben nog terug geweest voor een reactie bij korteland motoren want daar zou nog naar geinformeerd worden,helaas was er wederom geen antwoord.groeten ard.
 
Ik heb een vraagje, ik heb een shark evoline 2 helm maar heb hem nauwelijks gebruikt en verkopen lukt toch niet dus ik vroeg mij af hoelang kan mijn helm goed blijvrn als ik hem in de hoes bewaar? Ik wil als ik 18+ ben namelijk motor rbw halen alst geld er is maar dat duurt nog eff
 
Als je een JETHELM koopt hoef je niet op de productiedatum te kijken, als je facedown gaat is je kop toch kapot ongeacht productiedatum.

Edit. Zie net dat deze van augustus is :P
 
Laatst bewerkt:
Tabelletje?

Is er niemand die een onderbouwing kan geven over het verlies aan 'kracht' en/of 'bescherming' van een helm door de tijd heen?

Ik begin zo langzamerhand te denken dat we elkaar wat aan het aanpraten zijn, en dat we gerust tien jaar met een helm kunnen doen.


Bouwhelmen die de hele dag aan uv straling blootgesteld worden raad men aan elke 5 jaar te vervangen, ik vind het echt van de gekke dat je dit met een motorhelm ook zou moeten doen, die worden vaak veel minder uren blootgesteld aan uv straling tenslotte en zullen dus veel minder snel broos raken...

Ik persoonlijk vind die 5 jaars regel dan ook eerder een "regeltje" voor de verkoop van helmen dan echt noodzakelijk, was een keer een test van oudere helmen sommige zelfs 10 jaar en ouder die nog gewoon heel goed door de test kwamen, oftewel nog goedgekeurd werden om te dragen...
 
Ik heb een vraagje, ik heb een shark evoline 2 helm maar heb hem nauwelijks gebruikt en verkopen lukt toch niet dus ik vroeg mij af hoelang kan mijn helm goed blijvrn als ik hem in de hoes bewaar? Ik wil als ik 18+ ben namelijk motor rbw halen alst geld er is maar dat duurt nog eff
Wil dan namelijk mn helm weer gaan gebruiken, scheeld mij weer geld;)
 
Ik denk dat het gewoon een marketing dingetje is van fabrikanten onderling.
Voor de meesten geld, als ze niet op hun plaat gaan kopen ze geen nieuwe helm en zouden de fabrikanten zonder deze 5 jaar regel aan de personen die het rubber onderhouden geen helm meer verkopen :Y

[me](DD zoekt overal wat achter :+ )[/me]
 
Uhhh... ligt het nou aan mij?

Wel letten op de productie datum van de helm ivm duurzaamheid en veiligheid, maar ondertussen rijdt TS al jaren rond in een traingsjasje en een spijkerbroek?
 
Die hond is al slachtoffer geworden van dat gebrek aan beschermende kleding lees ik, want die is niet meer...

Ik vervang m'n helm als ik zin heb in een nieuwe. Ik vertrouw m'n helm ook na 5 jaar nog wel.
 
:^

en zonder handschoenen

lekker veilig bezig

Dat was heel heel lang geleden(Ik praat dan over ruim 25 jaar geleden).Toen ik nog jong en niet zo wijs was,door de jaren heen wijzer geworden.Nu volledig met beschermende kleding en handschoenen aan.
 
Die hond is al slachtoffer geworden van dat gebrek aan beschermende kleding lees ik, want die is niet meer...

Ik vervang m'n helm als ik zin heb in een nieuwe. Ik vertrouw m'n helm ook na 5 jaar nog wel.

De hond zat altijd met veel plezier voorop,en is helaas heengegaan thuis in zijn slaap voor een hond zijnde op hoge leeftijd.
 
dus als je alleen op zondag een blokje om doet, je helm op een droge donkere plek weg legt en nooit laat vallen dan kun je gerust 10 jaar of langer met de helm doen.
 
Mwah, ik wil het eigenlijk ook nog wel eens weten. Als iemand nog wat oude helmen heeft liggen of iemand een bijna nieuwe die het asfalt gezien heeft die hij niet meer gebruikt, stuur me dan een (niet gecrasht) stuk uit die helm op, dan regel ik op school wel dat ik er een kerfslagproefje mee mag houden :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan