Proefje, even kijken of het lukt..

Man met gsxr 750 met standaard uitlaat werd van circuit gehaald en ikke niet ondanks dat ik werd aangesproken door een marchall vanwege geluid.Een twin ligt anders in het gehoor dan een vier in lijn.Klinken veel scheller.En ja hij zuipt wel iets meer maar dat word binnenkort opgelost met andere eprom zodat ie nog wat lekkerder loopt.
 
Man met gsxr 750 met standaard uitlaat werd van circuit gehaald en ikke niet ondanks dat ik werd aangesproken door een marchall vanwege geluid.Een twin ligt anders in het gehoor dan een vier in lijn.Klinken veel scheller.En ja hij zuipt wel iets meer maar dat word binnenkort opgelost met andere eprom zodat ie nog wat lekkerder loopt.
Ik neem aan dat je al het luchtfilterhuis hebt gesloopt en de blauwe (geloof ik) draad van de EPROM hebt doorgeknipt? Standaardprocedure, tenslotte.

Ik had zelf een RSV 2000 kunnen kopen (mooie rooie), is er echter niet van gekomen. Dat model had ongeveer dezelfde uitlaten als jij (stond alleen geen "Aprilia" op), volgens de verkoper waren de uitlaten inderdaad illegaal. Had ook een andere EPROM, andere vering e.d. En een bepaald model had ook nog eens voor f6000,= aan koolstofvezel, maar dat kreeg je erbij voor f3000,=. Doe mij dan toch maar een jaarabonnement circuitdagen voor dat extra geld :] :]

Maar ik denk dat het toch een RSV 2001 of 2002 wordt. Tenzij ik een goede aanbieding vind voor een 2000-model, maar de meeste gebruikte of overjarige modellen zijn slechts weinig goedkoper dan een nieuwe, dus dan kun je denk ik beter zelf een modelletje kopen.

Alleen, als ik het doe, dan moet ik niet te lang wachten want hij moet goed ingereden zijn voor de MFCD van 12 mei!
 
nu weeten jullie gelijk warom ik altijd zo loopt te drammen over dat geluid van die mile van gerard


is zwaar vet gewoon
en de foto ook btw
 
Als je voor een occaission gaat kun je beter een 1999 model nemen dan een 2000 omdat de eprom van een 99-er beter bij een vervangingsuitlaat past dan een 2000 model.Ik spreek uit eigen ervaring.Star twin in loenen heeft voor 720 euro mijn uitlaat gemaakt.129 pk ahw.Met een 2000 model was het minder omdat de standaard eprom veranderd was.Mijn huidige 2001 model loopt ook niet helemaal vlekkeloos met mijn carbon uitlaten maar binnenkort krijg ik een andere eprom bestemd voor 2001 model.Hij is nu zeker sterker dan ooit maar het kan nog beter!! :9
 
Anders dan op het plaatje rijd ik normaalgesproken met Aprilia race-uitlaat + eprom (2000 model). Vooral het middengebied is voelbaar sterker. Op top merk ik weinig verschil. Is ook ca. 5 kg lichter, en het geluid :9~ Voor circuitdagen zet ik meestal de originele uitlaat er op. De laatste keer was er iemand met de raceuitlaat, en had geen problemen. Dus toch maar proberen de volgende keer!
 
Zorgen dat je voor de microfoons op de veenslang hebt opgeschakeld, is je meetwaarde aan db's ook lager. :P
 
Als je voor een occaission gaat kun je beter een 1999 model nemen dan een 2000 omdat de eprom van een 99-er beter bij een vervangingsuitlaat past dan een 2000 model.Ik spreek uit eigen ervaring.Star twin in loenen heeft voor 720 euro mijn uitlaat gemaakt.129 pk ahw.Met een 2000 model was het minder omdat de standaard eprom veranderd was.Mijn huidige 2001 model loopt ook niet helemaal vlekkeloos met mijn carbon uitlaten maar binnenkort krijg ik een andere eprom bestemd voor 2001 model.Hij is nu zeker sterker dan ooit maar het kan nog beter!! :9
Zoals gezegd:
1) Waarschijnlijk koop ik een nieuwe (met inruil scheelt dat een paar pecunia) (maar wel bedankt voor de tip)
2) Heb je al die draad doorgeknipt? Zo nee, dan wil ik in de Fastbikes wel even opzoeken welke het was. Tesamen met het verwijderen van het dak van je luchtfilterhuis (zet er dan een rubberen ring op, zodat hij wel aansluit op de onderkant van je benzinevat maar je wel een groter luchthuis hebt gekregen) levert dit plm 5pk op. De doorgeknipte draad zorgt dat een ander programma gebruikt wordt, dat meer geschikt is voor de grotere in-/uitlaten. Moet je idd wel andere uitlaten nemen voor de beste resultaten, maar op zich is dit bijna gratis 5pk erbij. En voor dat geld kunnen we dat niet laten!
 
Dak van je luchtfilterhuis er helemaal af?En hoe zit het dan met luchtfilter? :? Draad is al doorgeknipt bij 1000 km beurt.Restricties zijn er ook al uit.
 
Dak van je luchtfilterhuis er helemaal af?En hoe zit het dan met luchtfilter? :? Draad is al doorgeknipt bij 1000 km beurt.Restricties zijn er ook al uit.
Je haalt de tank eraf, schroeft het deksel van het luchtfilterhuis eraf, daarin zie je het luchtfilter zitten (groot rond ding geloof ik). Vervolgens zet je in plaats van het deksel een koolstofvezel ring in de plaats, met een rubberen randje om het goed tegen de onderkant van je tank af te sluiten. Op deze manier wordt je luchtfilterhuis ongeveer 2x zo groot.

Aan het luchtfilter zelf doe je dus niks.
 
Hoe zit het met aanzuig geluid? Waar kan ik zo'n rubberen rand/ring krijgen?Je laat het luchtfilter dus wel zitten.Van wie heb je die tip?Ben benieuwd.
 
Hoe zit het met aanzuig geluid? Waar kan ik zo'n rubberen rand/ring krijgen?Je laat het luchtfilter dus wel zitten.Van wie heb je die tip?Ben benieuwd.
Ben je zelf een mille eigenaar en heb je de tip van het luchtfilterhuis van een mille eigenaar gekregen of heeft dit betrekking op je eigen motor?
 
Ben je zelf een mille eigenaar en heb je de tip van het luchtfilterhuis van een mille eigenaar gekregen of heeft dit betrekking op je eigen motor?

Ik ben ook benieuwd. Als je hiermee voor weinig je Mille 5 pk meer kunt geven....

Ik neem aan dat hier niet wordt bedoeld dat de restrictie uit de luchtinlaat wordt verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Ben je zelf een mille eigenaar en heb je de tip van het luchtfilterhuis van een mille eigenaar gekregen of heeft dit betrekking op je eigen motor?
Ik ben helaas (nog) geen eigenaar, maar ik heb het uit FastBikes (jaargang 11, aflevering 131, februari 2002, ingezonden brieven), maar het schijnt ook in het boekje van de Mille SP te staan.
Een citaat uit de brief, over een vergelijking tussen de 996, 996R en Mille SP:
"When the titanium exhaust is installed, there is also a different airfilter to be installed, but along with this the top of the stock airbox is not refitted. Instead they provide a carbon fiber ring that is attached to the bottom of the airbox [dus van boven erop gezet] and a rubber gasket that seals against the underside of the fuel tank which then becomes the top of the airbox. Effectively the airbox is then about twice as large as the stock unit. This should have a significant impact on top speed numbers as well as acceleration etc. It still might not beat the 996R but would be much closer"
"There is also an EPROM mod that needs to be done if it hasn't. Cut the blue/green wire in the small connector attached to the ECU box on te bottom left side. All these mods are described in the paperwork that comes with the bike [een SP]."
Reactie van Fastbikes:
"We did all that and it did improve things significantly."
 
Gaaf zeg! zo'n Mille is toch wel erg leuk, en mooi voordeeltje dat je voor bijna niks aaridg wat pk'tjes erbij kan pakken! :)
 
Gaaf zeg! zo'n Mille is toch wel erg leuk, en mooi voordeeltje dat je voor bijna niks aaridg wat pk'tjes erbij kan pakken! :)
Nou ja, niet helemaal voor niks, want je moet er wel een speciale (lees: andere) uitlaat voor hebben geloof ik, tevens een (koolstofvezel-) ring. En da's een duur materiaal. Maar idd is het verhoudingsgewijs goedkoop. 8-)
 
Ik heb een gewone mille en geen SP.En die is motorisch toch iets anders dan de mille.Waar kan ik PB nabestellen?
 
Er zijn dealers die het doen, kweet niet meer welke, maar ken iemand waar het meteen gebeurt is, draadje door en ring uit de airbox.

Bel gewoon een dealer of de importeur.

Zit er alleen in/op voor keuringstoelating.
 
Mille heeft alle wijzigingen al ondergaan behalve truc met luchtfilterkast.Weet niet of die truc ook op gewone mille kan omdat het blok van een SP wel even anders is getuned.Btw eprom is ook al besteld, weekje wachten en dan zit ie er in :P
 
Mille heeft alle wijzigingen al ondergaan behalve truc met luchtfilterkast.Weet niet of die truc ook op gewone mille kan omdat het blok van een SP wel even anders is getuned.Btw eprom is ook al besteld, weekje wachten en dan zit ie er in :P

Mijn Mille heeft ook alle wijzigingen, behalve dan dat luchtfilterkastverhaal. Weet iemand of dit ook bij een gewone Mille werkt?
 
Mille heeft alle wijzigingen al ondergaan behalve truc met luchtfilterkast.Weet niet of die truc ook op gewone mille kan omdat het blok van een SP wel even anders is getuned.Btw eprom is ook al besteld, weekje wachten en dan zit ie er in :P
Laat het ons weten zou'k zeggen. En kun je gelijk eens navragen of het luchtfilterdeksel verwijderd kan worden... Volgens mij geldt dit ook voor de niet-SP's.

Trouwens, hoeveel ben je nou kwijt voor alle extra's die je erop en eraf hebt geschroefd/laten schroeven? Volgens mij toch wel een klein fortuin.
 
Mijn Mille heeft ook alle wijzigingen, behalve dan dat luchtfilterkastverhaal. Weet iemand of dit ook bij een gewone Mille werkt?
Heb je nog geen foto's van je Mille? Want da's wel wat anders dan zo'n Kawa (dat is het toch?).
 
Terug
Bovenaan Onderaan