Proefles motorrijden op je 17e

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Hallo allemaal,

Ik wordt over 2 maanden 18, en dan was ik van plan om voor dan een proefles motorrijden aan te vragen. Maar aangezien ik niet kan wachten, en ik ergens las dat het ook vaak mogelijk is om al vanaf je 17e een (proef)les? te volgen (aangezien het toch nog op afgesloten terrein is volgens mij), vroeg ik me af of jullie daar meer van weten?

Is het echt mogelijk om nu al op me 17e een proefles te volgen?
Ik vraag het hier maar, vind het nog wat voorbarig om meteen de rijschool te bellen...

Groetjess
 
Ja dat kan volgens mij als de desbetreffende les school eigen terrein gebruikt. Als het gewoon openbare weg is mag het niet volgens mij (openbare weg als in openbaar parkeerterrein).
Dus gewoon rijschool bellen of het mogelijk is. Dat is echt de enige manier om er zeker van te zijn.
Want zelfs al zou het niet mogen kan je het altijd proberen aangezien het maar een avb lesje is, zullen best rijscholen zijn die er geen probleem mee hebben.
 
Voorbarig? Je kan nu toch al bellen voor een eerste afsprak, kan je gelijk invormeren of je op je 17de een proefles kunt nemen.
Zou ik doen.
 
Haha, wat is dat internet toch intelligent...ik lees nu onderaan deze pagina een advertentie over een kennismakingsles motorrijden vanaf 17 jaar! ;) Maar ik ga dan binnenkort zeker even bellen naar de rijschool waar ik nu autolessen volg (die hebben een eigen motorterrein), en dan hopen dat het mogelijk is!

Groetjess
 
Is het niet zo dat wanneer je de weg op gaat, je of een autorijbewijs of een gehaald theorie examen moet hebben?

Voor beide moet je 18 zijn?
 
Is het niet zo dat wanneer je de weg op gaat, je of een autorijbewijs of een gehaald theorie examen moet hebben?

Voor beide moet je 18 zijn?


In belgïe niet,

Daar mag je onder begeleiding van een voogd/ouder, iemand ibv 5 jr rijbewijs lessen in een gewone auto terwijl diegene ernaast zit, of je rijdt samen met een begeleider van de rijschool.

Als je daar leert autorijden, krijg je een voorlopig rijbewijs. Nog voordat je 18 bent.
krijg je wel een mooie blauwe L op je auto geplakt. :] :]
 
Is het niet zo dat wanneer je de weg op gaat, je of een autorijbewijs of een gehaald theorie examen moet hebben?

Voor beide moet je 18 zijn?

In Nederland is dit inderdaad wel het geval, aangezien de rijschool anders niet verzekerd is voor jou.

Ik zou gewoon wachten, die twee lesjes extra AVB maken niet het grote verschil. Zorg maar dat je je DIGID machtiging in orde hebt, daar kan je veel meer tijd mee besparen!
 
In Nederland is dit inderdaad wel het geval, aangezien de rijschool anders niet verzekerd is voor jou.

Ik zou gewoon wachten, die twee lesjes extra AVB maken niet het grote verschil. Zorg maar dat je je DIGID machtiging in orde hebt, daar kan je veel meer tijd mee besparen!

Me DIGID heb ik al, maar in principe zou je toch wel een proefles motorrijden kunnen krijgen vòòr je 18e op hun eigen privé terrein? Op privé terrein mag je alles..
 
Terug
Bovenaan Onderaan