Proefrijbewijs eind maart

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Weer een berichtje over het al eerder besproken proefrijbewijs. Lijkt erop dat ze het rijbewijs nu daadwerkelijk gaan invoeren. Staat alleen nog niets bij over motorrijders.

Stukje uit de Gelderlander

Proefrijbewijs eind deze maand
Door onze verslaggever

DEN HAAG - Het 'beginnersrijbewijs' wordt vanaf eind deze maand ingevoerd. Dat maakte een woordvoerster van het ministerie van Verkeer en Waterstaat gisteren bekend. De 'proefrijder' kan het document binnen vijf jaar verspelen door strafpunten. De straf geldt onder meer voor het rijden met te veel alcohol op, overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan dertig kilometer per uur en het veroorzaken van een ongeval door bumperkleven.

De 'proefrijder' kan het document binnen vijf jaar verspelen door strafpunten. De straf geldt onder meer voor het rijden met te veel alcohol op, overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan dertig kilometer per uur en het veroorzaken van een ongeval door bumperkleven.


http://www.gelderlander.nl/CDA/regioportal/0,2078,1444__1004762_,00.html (Linkje)
 
'k ben benieuwd..

Zit het gefaseerde gedeelte dan dus ingebouwd in die eerste vijf jaar??
 
Opzich terecht alleen dat deel van overschrijding maximum snelheid, ik moet er niet aan denken dat als je een paar keer met 30km te hard gepakt wordt je rijbewijs kwijt bent. :(
 
Het is natuurlijk helemaal terecht dat alcohol en bumperkleven op deze manier worden aangepakt...

Maar eenmaal zo'n regeling, kan de boel strakker getrokken worden... dus punten kwijt als je 15km te hard rijdt, later al na 10 km...

:j
 
Het is natuurlijk helemaal terecht dat alcohol en bumperkleven op deze manier worden aangepakt...

Maar eenmaal zo'n regeling, kan de boel strakker getrokken worden... dus punten kwijt als je 15km te hard rijdt, later al na 10 km...

:j

En natuurlijk doorvoeren op de overige automobilisten en motormobilisten.
En dat hoop ik toch echt niet, dan ben ik bij strenge controles binnen 1 dag het rijbewijs kwijt.
 
Over dat te hard rijden...

Ze mogen wat mij betreft nuances aanbrengen, want iemand die in de woonwijk 80+ rijdt mogen ze wat mij betreft gerust 't rijbewijs afnemen.

Zo zijn er echter ook wegen waar ze na ruim 10 jaar ineens de snelheid van 80 naar 50km veranderen enzo. Dan vind ik 't errug grof. Dat zijn soms wegen waar zonder risico 120+ kunt rijden.

Ik heb 't idee dat ze soms expres de maxsnelheid omlaag schroeven op plaatsen waar ze er veel kunnen knippen. Terwijl echt gevaarlijke plaatsen nimmernooitnie worden aangepakt.

zo ff :r -en.
 
En uiteraard heb ik m'n rijbewijs dan nog niet...

Damn, Netelenbos moet nu toch echt uit de wasmachine gehaald worden voor ze nog verder doordraaid.
 
De straf geldt onder meer voor het rijden met te veel alcohol op, overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan dertig kilometer per uur en het veroorzaken van een ongeval door bumperkleven.
O en terecht hoor :)
|( Bumperkleven |(
|( Rijden met alcohol op |(

[me]Yuri heeft net zn theorie gehaald btw, 6 april eerste _gratis_ proefles *D [/me]
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 25 maart 2002 15:34 schreef Yuri het volgende:O en terecht hoor :)
|( Bumperkleven |(
|( Rijden met alcohol op |(
[me]Yuri heeft net zn theorie gehaald btw *D [/me]

Gefeli, nou snel voor het eind van de maand je praktijk ook halen. ;)
 

Onzin, discriminatie is het en dus moet het volgend jaar rechtgetrokken worden.
En denk je dat ze''t dan afschaffen? Nee hoor, dan zetten ze iedereen op punten.
ALTIJD reageren als men een groep mensen iets aandoet dat je zelf niet zou willen voor jezelf!
 
Laatst bewerkt:
Onzin, discriminatie is het en dus moet het volgend jaar rechtgetrokken worden.
En denk je dat ze''t dan afschaffen? Nee hoor, dan zetten ze iedereen op punten.
ALTIJD reageren als men een groep mensen iets aandoet dat je zelf niet zou willen voor jezelf!
daarom zeg ik terecht, als ze mij met een te grote slok op achter het stuur aantreffen, mogen ze me opknopen aan de hoogste boom. vind dat moordadig.
 
daarom zeg ik terecht, als ze mij met een te grote slok op achter het stuur aantreffen, mogen ze me opknopen aan de hoogste boom. vind dat moordadig.

EN 30km per uur te hard, EN bij bumperkleven.
Sorry hoor, maar dat doet IEDEREEN hier..
En waarom zou iemand die pas z'n rijbewijs heeft strenger gestraft moeten worden dan iemand die't al 10 jaar heeft? Is't niet deze laatste die geacht wordt meer verstand te hebben?!
 
Laatst bewerkt:
Hmmmz ben nu toch wel benieuwd.

Stel nou dat je je auto rijbewijs al hebt, gaan ze je dan een proef motor rijbewijs geven ? en andersom? vaagjes.

Achja ik denk dat er nog heel wat gezeik van komt. Ik bedoel 180 op een lege snelweg is geen probleem, in een woonwijk wel. Laatste moeten ze dus zwaarder straffen etc. etc.
Maarja dat zal wel niet gebeuren.
 
en ik zeg terecht tenopzichte van mensen die net hun rijbewijs hebben en vervolgens denken dat ze meteen de hele wereld aan kunnen.
dat die eerst ff rustig aan de wereld gaan verkennen voordat ze doen als of ze rossi zelf zijn vin'k helemaal niet erg.
 
Onzin, discriminatie is het en dus moet het volgend jaar rechtgetrokken worden.
En denk je dat ze''t dan afschaffen? Nee hoor, dan zetten ze iedereen op punten.
ALTIJD reageren als men een groep mensen iets aandoet dat je zelf niet zou willen voor jezelf!
Ik zou het niet erg vinden als zo'n punten systeem op iedereen van toepassing zou zijn.
Zeker met betrekking tot alcoholrijden en gevaarlijk rijgedrag.

Ik vind ook dat een herhaling van de theorie eens in de vijf jaar helemaal niet gek zou zijn, gister weer eens "blij dat ik rij" gezien en als je dan ziet hoeveel mensen de betekenis van een simpel, veel voorkomend bord niet kennen vind ik dat toch wel erg...

Het ging trouwens om dit bord:
j08.GIF

Ik vind toch wel dat elke verkeersdeelnemer moet weten wat een bord betekent.

Er was een vrouw die zei: "ik kijk wel wat mijn voorliggers doen..." |(
 
en ik zeg terecht tenopzichte van mensen die net hun rijbewijs hebben en vervolgens denken dat ze meteen de hele wereld aan kunnen.
dat die eerst ff rustig aan de wereld gaan verkennen voordat ze doen als of ze rossi zelf zijn vin'k helemaal niet erg.
Dat is ook wel weer waar ja. :)
 
Op maandag 25 maart 2002 15:50 schreef happy het volgende:Het ging trouwens om dit bord:
j08.GIF

Ik vind toch wel dat elke verkeersdeelnemer moet weten wat een bord betekent.

Er was een vrouw die zei: "ik kijk wel wat mijn voorliggers doen..." |(

Hmm bij dit bord doet ik altijd even rustiger aan en kijk ik wat ik op de kruising tegen kom. Het kan gevaarlijk zijn ;)
 
Ik vind ook dat een herhaling van de theorie eens in de vijf jaar helemaal niet gek zou zijn, gister weer eens "blij dat ik rij" gezien en als je dan ziet hoeveel mensen de betekenis van een simpel, veel voorkomend bord niet kennen vind ik dat toch wel erg...

Het ging trouwens om dit bord:
j08.GIF

Ik vind toch wel dat elke verkeersdeelnemer moet weten wat een bord betekent.

Er was een vrouw die zei: "ik kijk wel wat mijn voorliggers doen..." |(

Volgens mij vragen ze dat aan ongeveer 100000 mensen en de 5 stomste dingen pakken ze eruit en een goede.

Wel grappig wat sommigen er van denken |(
 
Wie weet heb ik ook geluk :)
Weetje, iedereen, en met name de autorijders, zouden om de zoveel jaar een extra examen moeten afleggen!! Vandaag in de "Spits" gelezen dat er een motorrijder dodelijk gewond is geraakt nadat ie een busje inhaalde die toen meteen linksaf sloeg....
 
Als je reeds beschikt over een autorijbewijs en je haalt je motorrijbewijs na 1 mei, krijg je dan je motorrijbewijs voorwaardelijk of onvoorwaardelijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan