proefrijden als je klein bent

Het gewicht van de motor speelt ook wel een rol als je klein bent. De ne voelt veel zwaarder aan als de andere motor, ligt ook weer aan het zwaartepunt
Inderdaad, maar je moet natuurlijk niet bang zijn..
Ben 1.62 meter en al 16 jaar in het bezit van een XJR1200 volgetankt 257kg
De veerpoten voor 20 mm doorgestoken en de vering is van Ohlins en kan ''ingedraaid '' worden, ook 20 mm.
Kom met de voorste helften van beide voeten aan de grond en dat is zat :Y
 
ik ben 1.63 met korte benen; in de winkel kreeg ik de motor niet overeind (van de zijstandaard af).

Bedankt voor de tips; ik ga, als het serieus wordt, de genoemde BMW-dealers bezoeken. Maar afgezien daarvan kan het best zijn dat ik nog een keer wat anders wil proberen. Misschien helemaal niet nieuw. Maar een chopper zal het echt nooit worden.

Laarzen + zolen ! dat helpt, al is het maar gevoelsmatig.
en vraag de dealer naar het laagst mogelijke zadel.

en dan: een deel vh probleem zit wellicht tussen de oren: gewoon flink wat fietsen kijken en proberen?

(wedden: je eindigt toch op een F800, Brilliante fiets, lekker licht, soepel, krachtig, makkelijk... ).

ik ben 177, 75kg, en ik vond als relatieve newbie, de grotere fietssen wat imponerend, hoewel een aantal verkopers me naar een 1000cc wilden duwen (afstanden, power, baggage, looks....).
Ben nu heeel blij dat ik de F800ST heb gekozen: doet alles wat ik wil, en rijd heerlijk.
(heb die GT ook 50km proefgereden: lekker!)
 
een honda vf750c ;-)

ik ben 1.83m en ik zit met gebogen benen voeten volledig op de grond, die dingen zitten echt laag zoals de meeste chopper/cruisers.
 
BMW heeft vorig jaar een tour gedaan langs verschillende dealers waar je proefritten kon boeken met al verlaagde modellen. Geen idee of dat nog steeds mogelijk is, maar daar kan je bij de dealer natuurlijk altijd naar vragen.​
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan