Proefrijden op een SM/Enduro?

Gdwehnes

MF-er
1 nov 2019
164
18
Zandvoort
Avond MF-ers,

Vraagje, ik ben bezig met mijn A2. Ik wil graag alvast kijken voor een motor en daarbij ook beetje proefrijden (als ik me rijbewijs natuurlijk hebt).

Maar is er een mogelijkheid bij dealers/motorshare ofzo, dat je een motor kan huren, specifiek een enduro/sm?
Ik wil graag weten hoe dit rijdt. Ben namelijk aan het twijfelen tussen een Enduro (ombouwen naar SM) of een naked-bike.

Groet,
Giovanni
 
Zonder rijbewijs is geen enkele dealer ervan gecharmeerd, met rijbewijs is de kans een stuk groter.
Als je gaat proefrijden ; een enduro is eigenlijk niet te vergelijken met een SM. Zithouding is zo'n beetje hetzelfde maar het rijgedrag , met name de veerring, is totaal anders.
 
Enduro en SM zijn wedstrijdmachines, daar kun je en mag je niet mee motorrijden op de weg.
 
Enduro's zijn toch gewoon straat legaal?
Ik denk dat je een offroad bedoelt. Een enduro is een wedstrijdmotor met kenteken, omdat de verbindingsstukken op de openbare weg gereden worden. Dat straatlegale moet je niet te letterlijk nemen, de extreem korte onderhoudsintervallen wel.
 
Enduro en SM zijn wedstrijdmachines, daar kun je en mag je niet mee motorrijden op de weg.
Snap ik, maar ik bedoel de straatlegale motoren. Ik weet wat de onderhouds intervallen zijn etc.

Maar ik vroeg me af of ik ergens kon proefrijden, zijn natuurlijk veel verschillende merken.
 
Wil je nu dat andere users voor jou gaan kijken op motorshare of er een supermoto of enduro op staat? :+ En dat users gaan bellen naar dealers of zoiets te huur is? :+
 
@RoyalClub wel snel geïrriteerde mensen op deze forum. Lees aub wat er staat, of het mogelijk is? en/of mensen weten welke dealers? Dit is voor mij een ‘makkelijke’ oplossing als iemand iets weet. Zo niet kijk ik gewoon verder. Thanks voor je bericht btw
 
1644785314816.png


Je hebt niet eens op de website gekeken :+ er is een specifieke subcategorie voor supermoto :+
 
Hij geeft toch antwoord op je vraag?
Ja bij motoshare kan je een supermotard huren.
Bij een dealer kan dat ook als die er een heeft staan.

Krijg je hem mee als je pas net je rijbewijs hebt, dat is een ander verhaal.

En een enduro ombouwen naar SM vergt wat meer moeite dan alleen 17inch er onder schuiven en een grotere remschijf er op
 
Ik denk dat je een offroad bedoelt. Een enduro is een wedstrijdmotor met kenteken, omdat de verbindingsstukken op de openbare weg gereden worden. Dat straatlegale moet je niet te letterlijk nemen, de extreem korte onderhoudsintervallen wel.
Ik heb best vaak met mijn enduro over de weg gereden, ook vaak zat naar mijn werk toe.
Knipperlichten en spiegels er op en gaan
 
Achja een oliewissel is in 15min uit te voeren. Revisie is uiteraard afhankelijk van het gebruik. Met alleen straatkilometers zal dat ook wel meevallen.
een wr kan, als je er niet idioot mee rijdt wel 10k plus op een zuiger rijden..

maar, niet idioot rijden is best moeilijk...
😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan