MadKing01

Rookie
3 mrt 2019
22
39
Omgeving Nijmegen
Als iemand de vraag stelt, welk model motor moet ik kopen zegt iedereen gelijk, ga proefrijden!!

Nu wil ik dat advies opvolgen maar loop toch een beetje tegen een muur aan. Eerder ben ik al ooit naar Vos Oss motoren gegaan voor een proefrit. Geen jonge occasions en ook geen demomodellen om mee proef te rijden.

Nu kom ik net terug van Jos Huisman Tweewielers in Nijmegen. Ik wilde daar informeren voor een motorscooter Vespa/Piaggio. Nu kon je daar je kont niet keren van de hoeveelheid scooters/motoren. Toch konden zij melden alleen nieuw spul te hebben staan en ook geen demo modellen. Dus naast een beetje proefzitten weer met onverrichte zaken naar huis. Onverstelbaar vind ik het. Hoe kun je motoren verkopen zonder dat je demo modellen hebt voor proefrijden. Ik koop er dan in ieder geval niet..

Dus.. nog steeds in de markt voor een kleine wendbare motorscooter +/- 300 cc. Welke modellen zijn goede kandidaten en waar kan ik deze proefrijden omgeving Nijmegen?
 
Laatst bewerkt:
Proefrijden zal iedereen sowieso blijven roepen en ook niet geheel onbelangrijk wil je.nieuw of gebruikt?
Nieuw kan wel is een probleem zijn want voor sommige scooters is een aardige wachttijd tot en met wel 2023.
Je zou nog is kunnen gaan kijken bij Vos oss want daar staat een gebruikte yamaha x max 300.
Succes met je keuze.
 
Misschien is het een idee om via motorshare een motor/scooter naar keuze een dagje te huren. Je kunt er dan wat langer op rijden en hebt een beter idee hoe het zit en rijdt. Je hoeft je dan ook niet verplicht te voelen om iets te kopen na een proefrit. (
want moeilijk geen demo enz.)
 
Misschien is het een idee om via motorshare een motor/scooter naar keuze een dagje te huren. Je kunt er dan wat langer op rijden en hebt een beter idee hoe het zit en rijdt. Je hoeft je dan ook niet verplicht te voelen om iets te kopen na een proefrit. (
want moeilijk geen demo enz.)
Tanks voor deze tip, dit kende ik nog niet.:}
 
Proefrijden zal iedereen sowieso blijven roepen en ook niet geheel onbelangrijk wil je.nieuw of gebruikt?
Nieuw kan wel is een probleem zijn want voor sommige scooters is een aardige wachttijd tot en met wel 2023.
Je zou nog is kunnen gaan kijken bij Vos oss want daar staat een gebruikte yamaha x max 300.
Succes met je keuze.
Bedankt voor je reactie. Ik zoek jong gebruikte of nieuw. Dat auto's een lange levertijd hadden wist ik, maar niet van motorscooters. Dit zou doorslaggevend kunnen zijn om voor een jong gebruikte te gaan.
 
Misschien is het een idee om via motorshare een motor/scooter naar keuze een dagje te huren. Je kunt er dan wat langer op rijden en hebt een beter idee hoe het zit en rijdt. Je hoeft je dan ook niet verplicht te voelen om iets te kopen na een proefrit. (
want moeilijk geen demo enz.)
Helaas zijn er geen beschikbare motorscooters binnen 60km van mijn woonplaats op motoshare.
 
Als iemand de vraag stelt, welk model motor moet ik kopen zegt iedereen gelijk, ga proefrijden!!

Nu wil ik dat advies opvolgen maar loop toch een beetje tegen een muur aan. Eerder ben ik al ooit naar Vos Oss motoren gegaan voor een proefrit. Geen jonge occasions en ook geen demomodellen om mee proef te rijden.

Nu kom ik net terug van Jos Huisman Tweewielers in Nijmegen. Ik wilde daar informeren voor een motorscooter Vespa/Piaggio. Nu kon je daar je kont niet keren van de hoeveelheid scooters/motoren. Toch konden zij melden alleen nieuw spul te hebben staan en ook geen demo modellen. Dus naast een beetje proefzitten weer met onverrichte zaken naar huis. Onverstelbaar vind ik het. Hoe kun je motoren verkopen zonder dat je demo modellen hebt voor proefrijden. Ik koop er dan in ieder geval niet..

Dus.. nog steeds in de markt voor een kleine wendbare motorscooter +/- 300 cc. Welke modellen zijn goede kandidaten en waar kan ik deze proefrijden omgeving Nijmegen?
Ik heb een Honda SH300 gehad en als daar de transmissie niet van stuk gegaan was had ik die nog steeds gehad en zit er nog steeds over te denken om weer 1 te kopen.
Ik zou zelf beginnen met het bellen van een dealer en gewoon zeggen wat je van plan ben. Er zijn genoeg dagen waar met proefrijden gesmeten word, ik meen zelfs vandaag nog bij Kuinder van Yamaha . Ik moest voor een proefrit van een electrische scooter contact opnemen met een winkel in Amsterdam , ook niet bepaald laagdrempelig maar het is zoals het is.
kijkend naar het merk en de woonplaats had je ook even bij TLM kunnen informeren.
 
Blijft lastig zoiets, als bedrijf wil je niet "misbruikt" worden door testpiloten, aan de andere kant zijn
het misschien wel potentiële kopers.
Ik heb mijn eerste motorscooter op MP gekocht, netjes aangegeven dat als ik het niks vind, ik hem laat
staan, gelukkig was dat 2x geen probleem....want de 1e was ook echt niks.
Op die scooter heb ik max 10 maanden gereden, daarna wilde ik gaan inruilen, ook dat willen ze tegenwoordig
alleen nog maar voor de helft van de handelsprijs, dus maar weer via MP verkocht.
En dan kom je weer in jouw situatie terecht, ik wil eerst testrijden voordat ik over ga tot een bepaald model,
in mijn geval wist ik overduidelijk wat ik niet wilde, ik kwam uit op een Yamaha X-max 250 van 2010/2011
gezien mijn budget, heb ook nog even test gereden op een Yamaha X-City 250, maar die hebben wat kwaaltjes
ondanks dat deze wel heel lekker reed.
En uiteindelijk met een Kymco New Downtown 350 thuis gekomen, is geen korte bochten scooter, maar wel heerlijk
op de langere afstanden

Lang verhaal, maar ga eerst uitzoeken wat je wensen zijn voor de scooter, de cc's koppel, wielmaat, ook of je met of
zonder koffer wilt ivm opbergen van je helm, beenruimte, zithoogte, stuurhoogte, wielbasis ivm stuurgedrag


Deze sites hebben mij geholpen om inzicht te krijgen in dat soort zaken, kost wel wat avonden kopzorgen, maar
uiteindelijk ga je er steeds meer weg strepen en dan word het serieus tijd om te gaan proefrijden tot aankoop
 
Ik heb mijn Vespa GTS 300 HPE in Antwerpen kunnen proefrijden, maar enkel in de voor B veel populairdere 125cc-versie, waar je met een B-rijbewijs en enige rijervaring met een 125 cc mag rijden.
Qua motor, vind ik dit maar niks, want tergend traag, maar het gaf me wel een goed idee qua zitcomfort en wendbaarheid van een Vespa.
Ondertussen staat mijn Vespa weer te koop bij m'n dealer, maar dat is een behoorlijk eind van Nijmegen vandaan. :+
Mogelijk kan je dus wel makkelijker een proefrit maken met het model dat je aanstaat, maar niet noodzakelijk met de gewenste motorisatie.
 
Heb 2 x een proefrit kunnen rijden bij vd kuinder in Hilversum.
Een keer een tmax 530 nieuwste model en zonder probleem 2,5 uur weggeweest.

Tweede keer met een occasion dus dat was echt een proefrit, maar wel omdat ik serieus geïnteresseerd was.

Sowieso zou ik eerst s bellen als ik jou was.
Jammer, vroeger had je de motorscooter experience bij kuinder.
Kon je een scoot 1-3 dagen proberen voor veel minder dan gewoon huren, maar dat is niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Als iemand de vraag stelt, welk model motor moet ik kopen zegt iedereen gelijk, ga proefrijden!!

Nu wil ik dat advies opvolgen maar loop toch een beetje tegen een muur aan. Eerder ben ik al ooit naar Vos Oss motoren gegaan voor een proefrit. Geen jonge occasions en ook geen demomodellen om mee proef te rijden.

Nu kom ik net terug van Jos Huisman Tweewielers in Nijmegen. Ik wilde daar informeren voor een motorscooter Vespa/Piaggio. Nu kon je daar je kont niet keren van de hoeveelheid scooters/motoren. Toch konden zij melden alleen nieuw spul te hebben staan en ook geen demo modellen. Dus naast een beetje proefzitten weer met onverrichte zaken naar huis. Onverstelbaar vind ik het. Hoe kun je motoren verkopen zonder dat je demo modellen hebt voor proefrijden. Ik koop er dan in ieder geval niet..

Dus.. nog steeds in de markt voor een kleine wendbare motorscooter +/- 300 cc. Welke modellen zijn goede kandidaten en waar kan ik deze proefrijden omgeving Nijmegen?
Ik heb eerst een proefrit gemaakt voordat ik mijn beverly 400 aanschafte bij naaldwijk scooters. Ik denk dat ze daar wel een aantal motorscooters hebben waarop je kan proefrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan