Proefrit aanvragen

Beste keuze eerste (25Kw) motor

  • Kawasaki Zx6r

    Stemmen: 5 21,7%
  • Honda CBR 600 F

    Stemmen: 18 78,3%

  • Totaal aantal stemmers
    23
Het is meer dat als ik binnenkom (meestal bij MotoPort Den Bosch of Van der Heijden te Den Bosch). Er al meteen van uit word gegaan dat ik een puber ben die nog niet eens zijn rijbewijs heeft...zelfs al stap ik uit de Volvo S60 D5 8-) .
Als ik dan serieus bij de occasion-sectie van een motorzaak ga kijken (dus niet alleen snel langslopen) word er door menig verkoper niet eens naar mij toe gelopen of ik soms wat wil weten of iets in die trand. Ik ben degene die na een minuut of 30 toch maar eens naar een verkoper loopt om te vragen of hij misschien even tijd voor me heeft. En ik weet ook wel dat ik niet interesant ben als een verkoper bezig is met de verkoop van een R1 of een Duc 999, maar dit heb ik altijd al ben ik de enige in de winkel.
ALS ik dan eindelijk een verkoper te spreken krijg dan krijg ik opmerkingen als "mooie motor he, maar snel je rijbewijs gaan halen" of "is die niet veel te duur voor jou?". Als ik meteen vertel dat ik reeds in het bezit ben van een A-rijbewijs (beperkt) en vraag wat de verkoper heeft staan wat afgevoerd kan worden krijg ik de zeer beknopte opmerking: "wat daar staat (inclusief gebaar)" waarna de verkoper vervolgens de hele zaak aanwijst...

En als ik zelf al laat merken dat ik vooronderzoek gedaan heb en zelf met informatie kom hoe de motor bij wijze van spreke afgevoerd moet worden, wat de kosten daar ongeveer van zijn, enzovoort enzovoort. Word dit meestal alleen beaamt met "juist" of "correct". Er word niet eens gesproken over dat het afvoersetje wel tegen een gereduceerde prijs kan (wat best reeel is voor €200 op een motor van €7000).

En dit zijn maar enkele voorbeelden wat mij overkomen is, dus al met al vind ik dat ik dus bij lange na niet serieus genomen word :( :(

Ik ken het gevoel. Heb mijn a'tje dan nog niet (wle over 1 weekje en 3 dagen *O* ), maar ben bij een motorzaak meerdere malen wezen kijken voor kleding etc. De verkoper zat achter een bureautje, keek even op, en ging weer verder met werken. Heb daar toch wel even rondgelopen, en toen ik weer weg ging kon er niet eens een gedagje vanaf! Een andere keer praatte hij met me alsof ik minderwaardig was :\.. dus ik heb hetzelfde probleem...alleen minder geld :P
 
Hmmmm, hoe gaan jullie dan naar zo een dealer toe dat jullie een proefrit krijgen aangeboden ? :)
Staan jullie daar met helm, motorpak en alles erop eraan ofzo ? :D

Ik vind het nogal lomp om met alles al te komen daar ( ze weten wel dat je serieus bent haha ;) ).
 
Ik werd gebeld door m'n dealer of ik geen proefritje wou komen maken als ik m'n motorrijbewijs had gehaald O-)

Toen ik m'n rijbewijs eenmaal had, liet ik het hem weten en nog geen 2 uur later beldde die op met de vraag of ik zaterdag wilde komen rijden *O*

Daar zeg je geen nee tegen :]

Gewoon naar een dealer gaan en vragen of je er misschien een proefrit op zou mogen maken. Mag dit niet, snel wegwezen daar! ;)

Succes en veel plezier :W
 
Het is meer dat als ik binnenkom (meestal bij MotoPort Den Bosch of Van der Heijden te Den Bosch). Er al meteen van uit word gegaan dat ik een puber ben die nog niet eens zijn rijbewijs heeft...zelfs al stap ik uit de Volvo S60 D5 8-) .
Als ik dan serieus bij de occasion-sectie van een motorzaak ga kijken (dus niet alleen snel langslopen) word er door menig verkoper niet eens naar mij toe gelopen of ik soms wat wil weten of iets in die trand. Ik ben degene die na een minuut of 30 toch maar eens naar een verkoper loopt om te vragen of hij misschien even tijd voor me heeft. En ik weet ook wel dat ik niet interesant ben als een verkoper bezig is met de verkoop van een R1 of een Duc 999, maar dit heb ik altijd al ben ik de enige in de winkel.
ALS ik dan eindelijk een verkoper te spreken krijg dan krijg ik opmerkingen als "mooie motor he, maar snel je rijbewijs gaan halen" of "is die niet veel te duur voor jou?". Als ik meteen vertel dat ik reeds in het bezit ben van een A-rijbewijs (beperkt) en vraag wat de verkoper heeft staan wat afgevoerd kan worden krijg ik de zeer beknopte opmerking: "wat daar staat (inclusief gebaar)" waarna de verkoper vervolgens de hele zaak aanwijst...

En als ik zelf al laat merken dat ik vooronderzoek gedaan heb en zelf met informatie kom hoe de motor bij wijze van spreke afgevoerd moet worden, wat de kosten daar ongeveer van zijn, enzovoort enzovoort. Word dit meestal alleen beaamt met "juist" of "correct". Er word niet eens gesproken over dat het afvoersetje wel tegen een gereduceerde prijs kan (wat best reeel is voor €200 op een motor van €7000).

En dit zijn maar enkele voorbeelden wat mij overkomen is, dus al met al vind ik dat ik dus bij lange na niet serieus genomen word :( :(


1) Laat die lolly thuis.
2) Doe dat sesamstraat T-shirt dan ook niet aan naar een motordealer.
3) Als de verkoper vraagt of je een glaasje limonade wilt antwoord je met: "Heb je niks sterkers?"
4) Laat mamma ook thuis, neem hooguit je pa mee. Zusjes mee is al helemaal uit den boze.
5) Scheer je een week niet voordat je zo'n motorshop inloopt.
6) Als de verkoper een lang verhaal tegen je opsteekt hoef je niet je vinger op te steken als je tussendoor even wat wilt vragen.

:9

Als je niet van plan bent bij zo'n dealer een motor te gaan kopen vind ik dat je daar ook geen proefrit moet gaan maken. Ga dan gewoon kijken naar motoren die particulieren aanbieden (kijk hier eens op het forum bij Te Koop Aangeboden) en ga op die motoren proefrijden als je serieus geinteresseerd bent.

Persoonlijk heb ik nog nooit zoiets meegemaakt met een verkoper, wellicht dat je wat moet werken aan je lichaamstaal, NOFI. Je komt wellicht wat passief over.
 
Trouwens wel heel slechte verkopers als ze helemaal geen aandacht aan je besteden, meestal is het wel omgekeerd. Toen ik op de Opendeurdag van de lokale Ducati-dealer naar een mooie Monster 1000 stond te kijken, deed de man er alles aan om mij van de motor te overtuigen. Zelfs slechte raad was hem niet vreemd: toen ik zei dat ik net m'n rijbewijs had en dat zo'n dikke 1000 misschien wat te zwaar was om mee te beginnen, zei hij gewoon dat 'alles went' en dat ik me daarvoor die mooie motor niet moest ontzeggen...
 
1) Laat die lolly thuis.
2) Doe dat sesamstraat T-shirt dan ook niet aan naar een motordealer.
3) Als de verkoper vraagt of je een glaasje limonade wilt antwoord je met: "Heb je niks sterkers?"
4) Laat mamma ook thuis, neem hooguit je pa mee. Zusjes mee is al helemaal uit den boze.
5) Scheer je een week niet voordat je zo'n motorshop inloopt.
6) Als de verkoper een lang verhaal tegen je opsteekt hoef je niet je vinger op te steken als je tussendoor even wat wilt vragen.

Ik zal er in het vervolg eens rekening mee houden :+ _O-

Maar was gister na de TT Assen nog een paar andere motorzaken af geweest en werd wel veel serieuzer genomen dan normaal (kan ook de normale behandeling zijn die ik verder dus niet ken :9 )

Maar is je pa meenemen ook geen grote fout als je 20 bent. Ik zou dan aan komen zetten met een man van over de 50 die grijs is, kaal begint te worden en dus rijdt op een Z900 uit "76 ...lijkt me ook niet echt je van het :9

Niets tegen die Z900 btw :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan