Proefrit contract

maarten_zxr

MF veteraan
8 feb 2005
2.375
0
Velp
Hey,

Vanmiddag komt er als het goed is iemand kijken voor mijn motor. Nou wil ik natuurlijk niet dat als hij schade maakt o.i.d. of boetes krijgt (flits :? ) dat ik met de gebakken peren zit -O-

Nou meen ik hier ergens op MF eens een contractje gezien te hebben waarin de eigenaar daarvan vrijgesteld wordt. Er staat bijv. in wat er al voor schade aan de motor is e.d. en dat hij verklaard de motor te kopen voor het afgesproken bedrag als hij schade maakt.

Ik heb zelf al wat zoekwerk verricht bij de search maar ik kan het niet vinden '(

Wie helpt me even verder?
 
Vraag iig zijn rijbewijs en-of paspoort (maak een foto van hem) en verder kun je iemand niet verplichten je motor te kopen na schade, wel kan je hem aansprakelijk stellen voor de geleden schade ;)
 
2 id bewijzen vragen en kopiëren
Mee rijden op een andere motor
Heeft ie echt interesse? prijs afspreken met de mondelinge overeenkomst dat als er geen rare dingen tijdens de proefrit gemerkt worden hij voor dat geld weg gaat.
Bij schade tot €XXXX,- betaald de "koper" contact de schade, daarboven kopen voor vooraf afgesproken bedrag.

Maar blijft lastig...
 
Laat hem alleen kijken, kan er ook niets kapot gaan :+

Als hij echt geinteresseerd is kun je met hem over de prijs onderhandelen. Na overeenstemming over de koop mag hij voordat je naar het postkantoor gaat voor het overschrijven een proefrit maken om vast te stellen of de motor technisch in orde is. Proefrijden om vast te stellen of hij dat type motor zoekt doet hij maar bij een dealer. Particulier zoek je gericht!
Als persoon echt geinteresseerd is hoeft ie de eerste keer ook nog niet te rijden en doet ie dat op de dag dat je daadwerkelijk gaat overschrijven (of was je dat vanmiddag direct van plan).

Ergens op dit forum staat een contractje, ik weet ook niet meer waar. Dat heb ik ook gebruikt bij verkoop van mijn motor. Belangrijk is in ieder geval dat bij schade de motor tegen de afgesproken prijs van eigenaar wisselt of de schade op zijn kosten wordt hersteld ;)

Noteer ook tijd weg en tijd terugkomst voor eventuele boetes. Ik had tijdelijk 2 motoren en ben meegereden.

Uiteraard als hij alleen gaat rijden een rijbewijs achterhouden. Evt. 2e legitimatie vragen of vriend/vriendin/vader/moeder blijft achter (voor zover dat waarde heeft :) )
 
Zoiets?:

Verklaring inzake proefrit


Ondergetekende :
de heer/mevrouw       : …………………………………………………………(naam + voorletters)
adres                   : …………………………………………………………(straat + nummer)
postcode             : ……………….. plaats : ……………………………..(plaatsnaam
rijbewijsnummer       : ………………………………………………………….


Verklaart het motorrijtuig, type: ……………………, kleur: ……………………met kenteken: …-…-… gedurende de proefrit in bruikleen te hebben en de motor in dezelfde staat als vóór de proefrit terug te geven, behoudens in geval van overmacht.


…………………………………….                              datum ……………………

(handtekening belangstellende bestuurder proefrit)
 
Informeer ook eens bij je verzekering?! Misschien een dagverzekering voor een paar euro.

Ik weet dat je voor transport van een motor op een motortrailer ook tijdelijk een aanvullende allrisk dekking kunt regelen als je motor WA(+) verzekerd is.
 
Zoiets?:

Verklaring inzake proefrit


Ondergetekende :
de heer/mevrouw       : …………………………………………………………(naam + voorletters)
adres                   : …………………………………………………………(straat + nummer)
postcode             : ……………….. plaats : ……………………………..(plaatsnaam
rijbewijsnummer       : ………………………………………………………….


Verklaart het motorrijtuig, type: ……………………, kleur: ……………………met kenteken: …-…-… gedurende de proefrit in bruikleen te hebben en de motor in dezelfde staat als vóór de proefrit terug te geven, behoudens in geval van overmacht.


…………………………………….                              datum ……………………

(handtekening belangstellende bestuurder proefrit)

Laat ik nou tijdens de proefrit een telefoontje krijgen dat ik direct naar huis (groningen of zo) moet vanwege een aankomend sterfgeval... daag ik neem hem ff mee conform contract :W

en de motor direct na de proefrit in dezelfde staat als voor de proefrit terug te geven. Eventuele schade ontstaan tijdens de proefrit zal door mij per ommegaande worden vergoed :Y

Tevens tijdstip van aanvang proefrit vermelden en tijdstip van terugkomst (ivm mogelijke boetes) ;)
 
Hij is net weer weg :]

Zonder motor -O- maar hij had nog niet genoeg geld om hem te kopen. Hij heeft ook geen proefritje gemaakt omdat hij nog geen rijbewijs heeft. Hij heeft wel een stukkie bij mij achterop gezeten :]
 
Haha, ja dat zit wel goed dan.

Dat volk is zo irritant... je komt toch gericht kijken voor zo'n ding! Niet als je hem niet kunt betalen!

Laatst had me broer ook zoiets, die vent kwam hierheen, kijken, praten, proefrit en DIRECT erna wist hij te vertellen dat het hem niet zou worden. Waarom? naja omdat het helemaal niet was wat hij zocht. "Wist je dat dan niet voor je ging rijden?" ''Jawel hoor, maar he.. ik kom toch niet voor niks helemaal hierheen''.

ANDERS ROT JE FF OP! :(

Maar goed, mensen blijven maffe dingen.
 
Heb 2 hele aardige duitse herders lopen O-)

Net als een kennis van mij, had ook een hele aardige rottweiler. Iedereen mocht binnenkomen maar als je eenmaal binnen was kon je niet meer naar buiten zonder hulp van de eigenaar. :X

Ontopic: beetje dom als je gaat kijken maar geen geld hebt.
 
Haha, ja dat zit wel goed dan.

Dat volk is zo irritant... je komt toch gericht kijken voor zo'n ding! Niet als je hem niet kunt betalen!

Laatst had me broer ook zoiets, die vent kwam hierheen, kijken, praten, proefrit en DIRECT erna wist hij te vertellen dat het hem niet zou worden. Waarom? naja omdat het helemaal niet was wat hij zocht. "Wist je dat dan niet voor je ging rijden?" ''Jawel hoor, maar he.. ik kom toch niet voor niks helemaal hierheen''.

ANDERS ROT JE FF OP! :(

Maar goed, mensen blijven maffe dingen.

Dan zou ik direct een vergoeding voor de verreden brandstof vragen, de lamlul B|
 
Net als een kennis van mij, had ook een hele aardige rottweiler. Iedereen mocht binnenkomen maar als je eenmaal binnen was kon je niet meer naar buiten zonder hulp van de eigenaar. :X

Kom je terug van vakantie, zitten er 15 inbrekers angstig op de bank _O-
 
Ik neem aan dat het contractje niet meer nodig is, gezien dit artikel

Ik ook een crashtopic

Was het nu toch maar door een proefrijder gedaan met een goed geregelde overeenkomst. Voor de motor is het effect hetzelfde, alleen ben ik erg benieuwd of een overeenkomst tussen 2 particulieren dan stand houdt.
 
Ik neem aan dat het contractje niet meer nodig is, gezien dit artikel

Ik ook een crashtopic

Was het nu toch maar door een proefrijder gedaan met een goed geregelde overeenkomst. Voor de motor is het effect hetzelfde, alleen ben ik erg benieuwd of een overeenkomst tussen 2 particulieren dan stand houdt.

Dat klopt B|

Ik denk dat je er beter niet meer op kunt gaan rijden, tenzij je aan de linker clip-on en alleen een achterrem genoeg hebt :9
 
Geef nooit je motor mee aan een onbekende!!!
Het is aan de orde van de dag dat op deze manier autos en motoren verdwijnen.
Wie kan na 1 proefritje zeggen dat een motor goed of slecht is?...weinig.

Als de koper wil weten hoe een bepaalde motor rijd,stuur je hem naar een motorzaak om op een zelfde motor een proefrit te laten rijden.

Of je adviseerd hem een aankoop keuring te laten doen.
jij rijd je motor naar een door hem gekozen adres.

Verzekering-technisch zit het zo: degene op wiens naam de motor staat is ten aller tijden aansprakelijk voor de schade.
Zon contractje is leuk,als het ook degene is die hij zegt dat hij is. ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan