Proefrit fazer 600 .....Help !!!!

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.215
12.769
Moest vanmorgen een nieuwe voorband op mijn FZR laten leggen bij Brouwer in Nijkerk. Aangezien dat wel even duurt ben ik de zaak een paar keer rondgewandeld meer telkens viel mijn oog weer op de rode Fazer 600 uit 2003 (nieuw). Hij staat daar voor 7.200 euro incl rijklaar maken, even gebabbeld met de verkoper en die wilde me wel een ritje laten maken op de blauwe 2002 versie die ernaast stond. Dat heb ik natuurlijk gedaan en dat beviel best wel, wel even wennen met die tank maar als je even rijd vind je vanzelf je plekje. De Fazer zat lekker en rijd sportief terwijl mijn polsen toch minder belast worden dan op de FZR.

Na afloop eens gekeken naar de evt inruiler (mijn FZR) . Voor de FZR met 55.000 km op de teller, een iets doorlopende startmotor en her een der wat krassen en een scheur in de tankcover kreeg ik 2200 euro terug, ik moet dus 5.000 bijleggen voor de fazer. Nu heb ik niet echt onderhandeld dus misschien kan er nog wel wat af maar wat vinden jullie nu van die prijs ?
 
Hangt er van af hoe oud die FZR is, maar als richtprijs zou ik 2700-3000 een reëel bedrag vinden.
 
De FZR is uit 1992, hij ziet er echter al well aardig geleefd uit, krassen en de oogjes op kappen hebben het zwaar gehad.
 
Moest vanmorgen een nieuwe voorband op mijn FZR laten leggen bij Brouwer in Nijkerk. Aangezien dat wel even duurt ben ik de zaak een paar keer rondgewandeld meer telkens viel mijn oog weer op de rode Fazer 600 uit 2003 (nieuw). Hij staat daar voor 7.200 euro incl rijklaar maken, even gebabbeld met de verkoper en die wilde me wel een ritje laten maken op de blauwe 2002 versie die ernaast stond. Dat heb ik natuurlijk gedaan en dat beviel best wel, wel even wennen met die tank maar als je even rijd vind je vanzelf je plekje. De Fazer zat lekker en rijd sportief terwijl mijn polsen toch minder belast worden dan op de FZR.

Na afloop eens gekeken naar de evt inruiler (mijn FZR) . Voor de FZR met 55.000 km op de teller, een iets doorlopende startmotor en her een der wat krassen en een scheur in de tankcover kreeg ik 2200 euro terug, ik moet dus 5.000 bijleggen voor de fazer. Nu heb ik niet echt onderhandeld dus misschien kan er nog wel wat af maar wat vinden jullie nu van die prijs ?


Kheb van de week ook een Fazer 600 S gekocht.
Hij was van 14 februari 2004 en had maar 2000 km op de klok staan.
Aangezien ik geen inruil had heb ik 'm voor net onder de 7000 pleuros kunnen meenemen! :]
 
Voorbandje erop leggen lang? Daar misschien wel ja, laatste keer dat ik daar kwam is 3 jaar geleden en dat zal niet meer veranderen.

Mocht je geinteresseerd zijn in de Fazer600 maak dan ook nog even een proefrit op degene die je leuk vond, maar niet op mocht rijden. Anders ga je iets kopen waar je niet van weet hoe het rijd. Weet jij veel wat er mis kan zijn met die motor....

2200 voor je FZR is een nette prijs. Hij is 12 jaar oud en heeft al veel gelopen. Als je het nieuwste model Fazer600 mooi vind, zou ik een paar honderd euro bijleggen, heb je een gloednieuwe.
 
Degene die ik wil hebben is een nagelnieuwe met 0 km, kan me voorstellen dat hij daar niet mee wil laten rijden. Degene die ik heb gereden was uit 2002 , hetzelfde model dus met 12.000 km op de teller. Ik vind het oude type juist erg mooi met die dubbele koplampen en met het geld dat ik uitspaar kan ik mooi een alarm en uitlaat kopen. Maar wbt die bandenwissel, als je moet wachten duurt het altijd lang, zaterdag is een "kom maar langs voor kleine dingen dag" banden en kettingen enzo.
 
Laatst bewerkt:
Waarde weet ik weinig van.
Maar ze rijden fijn.
Heb er met koningedag 1 gehuurd, was ook bijna nog nieuw.
(had m'n eigen fiets toen nog niet)

Zou ooit ook wel een optie voor me zijn, toch sportief en niet zo ver voorover zitten.
 
Mijn Fazer was een overjarig model (2002, gekocht in 2003). De prijs was 6950 euro, echter zonder omruil. Ik had echter een CB500 om in te ruilen. Uiteindelijke kreeg ik in totaal 480 euro korting en ik heb door onderhandelen originele motorbeugels cadeau gekregen.
In jouw geval lijkt het mij een goede aanbieding (alhoewel ik de staat van jouw FZR niet weet), met onderhandelen kun de prijs zeker nog wel wat zakken. Vraag bv of ze de rijklaarkosten achterwege willen laten. Je kunt daarnaast vragen voor een gratis slot of motorbeugel of andere accessoires.
 
Laatst bewerkt:
Was ik ook van plan, doe het alleen als ik een slot en een tanktas (hoeft het niet eens een bagster te zijn ook :) )erbij krijg....Tenminste dat gaat mijn onderhandelingstarget worden
 
Iemand nog tips voor een andere uitlaat ? Zie veel laser carbon's voorbij komen maar zijn er nog andere coole ? Oh ja, moet wel een E keur zijn ivm vakanties naar DLD enzo, maar de dbkiller moet er wel uit kunnen natuurlijk O-)
 
Je moet gewoon langs een hele berg motorzaken gaan als je je oude fiets wil inruilen, je zal versteld staan van de verschillen!!!
 
om welke motor gaat het nu precies?

een FZ6 Fazer (de nieuwste, met dubbele uitlaat onder de zit), of een Fazer FZS 600?
 
User "Daantje" (MM) heeft een blauwe fazer 600 te koop uit 2002 met 35k km. Ik dacht niet meer dan 6k pleuro
 
Het gaat om een fzs 600 fazer "oude type" dus , bouwjaar 2003 0 km op de teller , rode uitvoering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan