proefrit Fazer600...trekt beetje naar links

mania

Rookie
26 aug 2004
11
0
gemert
Ik heb een 2e hands Fazer600 op 't oog.
Mooie motor, voor een scherpe prijs.

Tijdens de proefrit merkte ik op, dat de motor lichtjes
naar links 'wegtrekt' als je met losse handen rijd.

Is dit iets om ongerust over te zijn?
Afgezien hiervan, ben ik erg enthousiast over de motor.

(ps snelle reakties gewenst!!)

:]
 
Naar links? Meestal trekken ze volgens mij iets naar rechts vanwege de uitlaat. Lag het niet aan de weg die een beetje afliep ofzo?
 
helaas niet...
aantal keer geprobeerd...bleef naar links trekken.

Zorgelijk??
 
IK rijd zelf een 600 en ook vaak losse handjes (cruise control)
en er nog nooit iets van gemerkt.
Ik zou op mijn hoede zijn, misschien schade gehad of wielen niet recht achter elkaar.
De Fazer 1000 trekt wel naar rechts (gewicht uitlaat vergeten bij ontwerp :? )
 
IK rijd zelf een 600 en ook vaak losse handjes (cruise control)
en er nog nooit iets van gemerkt.
Ik zou op mijn hoede zijn, misschien schade gehad of wielen niet recht achter elkaar.
De Fazer 1000 trekt wel naar rechts (gewicht uitlaat vergeten bij ontwerp :? )


Vergeten te melden...
Deze motor heeft inderdaad een 'buts' gehad.
Hij is nl. voorzien van een nieuwe (orginele) vork.
Wielen staan (voor het oog) wel gewoon recht achter elkaar.

Ga ik hier tijdens het rijden last van krijgen?
(dit wordt m'n eerste motor...vandaar)
 
Motor moet gewoon kaarsrecht blijven rijden.
Kun je hem niet laten keuren / na-meten bij een goed schadebedrijf?
Ik reageerde ook al in je andere topic, maar we kunnen beter hier dit probleem houden.
Particulier of dealer?
Vertel is wat meer over deze motor...
Goedkoop kan dus ook duurkoop worden.
 
De motor staat bij een kleine dealer (die vooral motoren opknapt).
't is een Fazer 600 uit '99.

hier en daar een klein plekje op de tank.
ziet er in het geheel gewoon prima uit.
de dealer heeft deze met schade overgenomen.
vervolgens een nieuwe (orginele) vork teruggezet.

proefrit beviel verder prima. goede remmen, goed geluid, alles ok (voor wat ik er van kan zeggen met weinig ervaring).
enige puntje is dus die lichte uitwijking naar links.
als ik zelf beetje ga tegenhangen, dan rijdt ie wel rechtdoor met lossen handen.

Genoeg info??
 
antwoorden op je vragen uit het 'toer forum'
- fazer 99
- km 30.000
- prijs: 3500,- euro
 
antwoorden op je vragen uit het 'toer forum'
- fazer 99
- km 30.000
- prijs: 3500,- euro
Lijkt een aardige prijs, maar voor een ex schadefiets redelijk aan de prijs.
Begin van het jaar een 2002 Hornet 600S particulier aangeschaft voor iets meer dan 5000 euro. Motor was echt zgan en slechts 2800km op teller.
Dat scheelt dus wel zo'n 1700 euro maar dan wel wat goeds gekocht.
Die garantie is dan ook niet zoveel waard als je al weet dat het een schade fiets was. :?
Overjarige Fazers (nieuw) model 2003 kun je nu nog voor 6250 kopen.
2e hands (fazer.nl marktplaats) staat voor 5700 er nu ook een 2003 te koop.
Het is jouw geld, maar ik zou nog even verder kijken dan deze fazer van 99.
Suc6.
 
het naar links trekken kan natuurlijk veroorzzakt worden door de
schade,maar misschien zijn het wel gewoon de balhoofdlagers
die verrot zijn!;? :? :?
 
Geinig die van mij trekt ook naar links...maar die is op zekers nooit gevallen.
Doet ie al 40.000km lange.
 
Oh inderdaad. Ik zou deze bike ook niet kopen.
Je moet er een hebben vanaf 2000. Toen heeft ie een aantal verbeteringen gekregen. Zo blijft de voorvork mooi omdat deze dan anders behandeld is. En is de vering instelbaar. De Fazer600S is een actie model geweest. 2-tone kleuren ,alleen de rood-wit-zwarte in in mijn mening om aan te zien. Maar wel standaard een laser carbon pijp, en niet zo'n el-cheapo ook.

Verders is er (echt waar) geen motor die meer waar voor je geld biedt.
 
Mijn motor trekt ook iets naar links of rechts als ik met losse handen rij( doe ik eigenlijk heel zelden). Dit is eigenlijk alleen als ie in een versnelling staat. Als ie in z'n vrij staat en ik laat het stuur los, dan gaat ie netjes rechtdoor. Hoe heb je met losse handjes gereden? In een versnelling of in z'n vrij?

Er is niets aan de hand als ie in z'n vrij netjes rechtdoor rijdt. Er staan dan geen aandrijvings/ remmende krachten op het achterwiel en dan moet ie dus wel goed rechtdoor rijden.
 
Mijn motor trekt ook iets naar links of rechts als ik met losse handen rij( doe ik eigenlijk heel zelden). Dit is eigenlijk alleen als ie in een versnelling staat. Als ie in z'n vrij staat en ik laat het stuur los, dan gaat ie netjes rechtdoor. Hoe heb je met losse handjes gereden? In een versnelling of in z'n vrij?

Er is niets aan de hand als ie in z'n vrij netjes rechtdoor rijdt. Er staan dan geen aandrijvings/ remmende krachten op het achterwiel en dan moet ie dus wel goed rechtdoor rijden.

Ik heb het alleen geprobeerd toen deze in z'n versnelling stond.
moet ook zeggen dat hij maar een beetje naar links trekt.
ik kon het zelfs opvangen door enigzins naar recht tegen te hangen.
dan ging de moter gewoon rechtdoor met losse handen (in de versnelling).
 
Kan ook zijn dat het achterwiel er niet netjes recht inzit. Al zit hij maar een klein beetje de andere kant op en hij trekt al een bepaalde kant op.
Kijk daar maar eens naar.
Ik weet niet of er (net zoals bij mijn Zx9r)van die streepjes zitten waar je het mee kan controleren?

 
Hoe zagen de banden dr uit? netjes rond of mooi afgesleten en hoe was de bandespanning?
 
Terug
Bovenaan Onderaan