proefrit gedaan op 600lc4

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Nou vandaag bij brouwer motoren langs geweest om eens te kijken en een ritje gedaan.
Dit was een model uit 93 en hij wist me niet met zekerheid te vertellen of het een 600 of een 620 was.
Als eerste kreeg ik hem al niet gestart, maar daar was schijnbaar een trucje voor die de verkoper me even voordeed zodat hij snel liep.
Nadat ik de weg ben opgegaan heb ik me niet gek ver(ongeveer 10 minuten) omgedraaid om weer terug te gaan.
Wat een kloteding zeg, zat geen km teller op zodat ik niet wist hoe hard ik reed en als ik vaart maakte begon het voorwiel te schudden.
Ook trilde het stuur zowat uit mijn handen(maar dat komt waarschijnlijk gedeeltelijk doordat er enduro wielen onder lagen en geen super motard)
Toen ik de verkoper dit vertelde, zei hij me dat dit kwam doordat deze modellen nog geen balans as hadden.
Daarna heb ik nog even op de duke gereden, dit was wel 10 keer beter maar nog steeds vond ik het niet ideaal om te gebruiken als "vaste" motor.
Dus mijn keuze tussen een naked(R1 streetfighter) en een enduro is nu gemaakt, en het is niet de enduro geworden O-) O-) O-)

Wel wil er in de toekomst eentje bijkopen om een beetje te crossen(een goedkopie)
 
Een dikke 1 cilinder trilt id, klopt.
Oude modellen hebben idd geen balansas, maar ook met balansas trilt die.

Slinger doet die idd ook op hogere snelheden, iets naar achter zitten maakt alweer een hoop goed.

Dat die niet wist of het een 600 of 620 was?????
Brouwer in Zwartebroek???
Dat was namelijk altijd de KTM importeur, beetje vreemd als die het niet zou weten???????????
 
Een dikke 1 cilinder trilt id, klopt.
Oude modellen hebben idd geen balansas, maar ook met balansas trilt die.

Slinger doet die idd ook op hogere snelheden, iets naar achter zitten maakt alweer een hoop goed.

Dat die niet wist of het een 600 of 620 was?????
Brouwer in Zwartebroek???
Dat was namelijk altijd de KTM importeur, beetje vreemd als die het niet zou weten???????????

dat naar achteren zitten had ik ook al geprobeerd, ook naar voren zitten trouwens maar het mocht allebei niet baten.
Tja hij is nog steeds(lijkt me) ktm importeur want hij had echt veel van die dingen staan.
Maar hij kwam een beetje over alsof het hem niet veel intresseerde omdat ik al duidelijk had gemaakt dat ik echt nog in de probeer/kijk fase zat.
Wel heeft hij 2 motoren voor me naar buiten gereden zodat ik even kon rijden(en dat na 17.00 uur).
Maar mijn vorige motor was een R1 dus ik denk dat ik dan te verwend ben om op een 1 cilinder te stappen.
Maar ik heb het geprobeerd en het is niet bevallen dus maar weer terug naar de R1 O-)
 
was een R1 dus ik denk dat ik dan te verwend ben om op een 1 cilinder te stappen.
Maar ik heb het geprobeerd en het is niet bevallen dus maar weer terug naar de R1 O-)

Onzin natuurlijk.
Ik heb gehad een ZZR600-Zx9-R1 1998 (bruutste model), VTR-SP1, en nu heb ik een Blade 2002 en een Honda XR650.
Als je mij nu vraagt wat ik het fijnste vind rijden is dat tochecht mijn XR. Geweldig koppel. Leuk bochten speelgoed. Totaal niet te vergelijken met een SS.
De speelfactor is veel groter op een SM.

Ik denk dat je moet nagaanwat je doel is? om motor te rijden? Woonwerk, snelheid, spelen etc

Als ik jou was zou ik een recente SM proberen. Een Honda xr650, HUsk, KTM van een paar jaar oud, met sm wielen en grote remschrijf.
Dan praat je al over een hele andere generatie motoarts als een 91-92 model.

Ik heb zelf ook testgereden op een Oude KTM. dat ding was ook echt helemaal niet. (lag meer aan het onderhoud en de afstellingen dan het merk).
Ik zou zeggen test een paar andere motoren en je veranderd wel van mening.
(ga anders eens langs Bon motoren die heeft verschillende merken types en bouwjaren staan.

Ik probeer momenteel zelfs mijn SS te verkopen, zo saai vind ik het worden.
;)
 


best wel humor, ik heb nu dus een R1 '02, en een KTM 520 SM, als ik moest kiezen ging de KTM eruit, tsja, waarom, blijf de R1 toch wel gaaf speelgoed vinden, de KTM ook hoor, geen twijfel.

Waarom dan????

Bijna alles wat met de KTM kan, kan ook met de R1, andersom is dat niet het geval.
In beide gevallen vind de politie niet leuk wat ik doe, dus dat maakt ook niet uit.
 
best wel humor, ik heb nu dus een R1 '02, en een KTM 520 SM, als ik moest kiezen ging de KTM eruit, tsja, waarom, blijf de R1 toch wel gaaf speelgoed vinden, de KTM ook hoor, geen twijfel.

Waarom dan????

Bijna alles wat met de KTM kan, kan ook met de R1, andersom is dat niet het geval.
In beide gevallen vind de politie niet leuk wat ik doe, dus dat maakt ook niet uit.
Ga jij met je r1 door het zand?
Rij jij je steunen van je r1 aan de grond bij 20km/h?
Heb jij met je r1 als je onderuit gaat minder dan 100 euro schade?
Word jij met je ktm geflitst met snelheden boven de 150km/h?
Ik noem maar een paar dingen.
 
Ga jij met je r1 door het zand?
Rij jij je steunen van je r1 aan de grond bij 20km/h?
Heb jij met je r1 als je onderuit gaat minder dan 100 euro schade?
Word jij met je ktm geflitst met snelheden boven de 150km/h?
Ik noem maar een paar dingen.

:^
Hoe neem jij met je R1 springschansen?
 
En wat betaal je voor een setje banden?
En wat betaal je voor een dag circuit rijden?
 
Kun je met een R1 lol hebben tijdens een rit door de stad of tijdens woon-werk verkeer?

Met al die drukte in ons landje is een racer wat mij betreft een beetje een onzinnig apparaat geworden.

Die van mij gaat ook de deur uit.
 
Hee hee hee, sorry hoor, bied me verontschuldigingen alweer aan, phoeh he.

Maar wel effe een paar antwoorden:

Ga jij met je r1 door het zand?
Rij jij je steunen van je r1 aan de grond bij 20km/h?
Heb jij met je r1 als je onderuit gaat minder dan 100 euro schade?
Word jij met je ktm geflitst met snelheden boven de 150km/h?
Ik noem maar een paar dingen.


Ga ik met me KTM door het zand???????
Rij jij je steunen van je KTM aan de grond met 200 km/h?
Nope, minstens 1000 euro, maar met de KTM al 3 keer gevallen, met me R1 nog nooit, is die KTM toch duurder ;)
Niet boven de 150, maar ben verleden jaar gepakt met 54 km te hard op 80 km weg, was eigenlijk me rijbewijs kwijt, maar na een beetje praten en correctie en vergelijk van de tachograven van beide KLPD motoren er toch vanaf gekomen met 49 km/h te hard :} , kortom, effect is hetzelfde.
Trouwens had ik die KLPD niet gezien omdat ik geen spiegels heb op me KTM :X


:^
Hoe neem jij met je R1 springschansen?


Nou, das niet zo moeilijk, zie de foto, 2 jaar geleden in Frankrijk

full


En wat betaal je voor een setje banden?
En wat betaal je voor een dag circuit rijden?


Net zoveel als voor me banden op me R1
Ik ga altijd naar de Ring, soms op 1 dag op en neer plus daar een aantal ronden, bijna 1000 km op een dag, doe je dat met je KTM?

Kun je met een R1 lol hebben tijdens een rit door de stad of tijdens woon-werk verkeer?

Met al die drukte in ons landje is een racer wat mij betreft een beetje een onzinnig apparaat geworden.

Die van mij gaat ook de deur uit.


Heb jij lol met je KTM tijdens woon-werk verkeer, voor mij is het 60 km snelweg.
Maar als ik met de motor ga, dan rij ik binnendoor, via een aantal dijken, is net zoveel fun met me R1 als met me KTM.

En wie zegt dat je met je racer enkel in Nederland moet rijden.

Die van jouw gaat de deur uit, die van mij blijven alle 2 *D

Phoeh, hoop dat ik het zo weer een beetje goed gemaakt heb. O-)
 
Laatst bewerkt:
Je moet natuurlijk doen waar jij zin in hebt
maar
Ik heb nooit meer betaald dan 50 euro voor een setje banden.
Eerst kocht ik die bij een bandenzaak waar b.v. een spijkertje in had gezeten, later gebruikte slicks.

Ik zie het zeker niet als een voordeel dat je harder dan 150 de bocht om kan.

En waarom geen zand? je weet niet wat je mist.

En dat je nooit bent gevallen met je r1 is waarschijnlijk doordat je minder risico's durft te nemen (en terecht)om dat het dan pas echt onbetaalbaar word
 
Je moet natuurlijk doen waar jij zin in hebt
maar
Ik heb nooit meer betaald dan 50 euro voor een setje banden.
Eerst kocht ik die bij een bandenzaak waar b.v. een spijkertje in had gezeten, later gebruikte slicks.

Ik zie het zeker niet als een voordeel dat je harder dan 150 de bocht om kan.

En waarom geen zand? je weet niet wat je mist.

En dat je nooit bent gevallen met je r1 is waarschijnlijk doordat je minder risico's durft te nemen (en terecht)om dat het dan pas echt onbetaalbaar word


50 euro voor een setje is niet veel, betaal 100.
Om harder dan met 150 een bocht door te gaan, nou, die is er zeker wel, nooit op de Nordschleife geweest??? Dat is mooi man.

Gen zand, heb het laatst eens geprobeerd, tering jantje, dan zie je meteen wie een SS achtergrond heeft, en wie uit de cross komt.
Met zand bedoel ik echt los zand he, gravel oid is geen probleem.
Maar ik zoek nog nafen voor me 520, want de originle velgen heb ik ook bij me 520, eerst maar eens zo proberen.

Minder risico met me R1, yep idd, maar niet zozeer voor het geld, maar meer voor de snelheid, een bocht uitknallen met 200+ is niet echt me ideale wens.

Dit is trouwens ook de reden waarom ik een SM erbij gekocht heb, en geen circuitmotor.

Maar nog steeds gaat me SS niet de deur uit hoor :P


\\\\maar waarom doe je je SM weg als het allemaal zo mooi is O-)
 
dat naar achteren zitten had ik ook al geprobeerd, ook naar voren zitten trouwens maar het mocht allebei niet baten.
tja... op noppenbanden is dat mischien niet zo vreemd...
bij mij verschilt het per band en bij sommige banden is een drukverschil van 0.2 bar al goed merkbaar... maar met 170 ligt ie nog als een blok op de weg.

Tja hij is nog steeds(lijkt me) ktm importeur want hij had echt veel van die dingen staan.
nee, hij is geen importeur meer.
Maar hij kwam een beetje over alsof het hem niet veel intresseerde omdat ik al duidelijk had gemaakt dat ik echt nog in de probeer/kijk fase zat.
hehehe... welkom bij brouwer... ;)
Wel heeft hij 2 motoren voor me naar buiten gereden zodat ik even kon rijden(en dat na 17.00 uur).
dan mag jij niet klagen.

koop maar geen 1-cilinder... je klaagt teveel, moet je niet doen met een KTM :P
 
50 euro voor een setje is niet veel, betaal 100.
Om harder dan met 150 een bocht door te gaan, nou, die is er zeker wel, nooit op de Nordschleife geweest??? Dat is mooi man.

Gen zand, heb het laatst eens geprobeerd, tering jantje, dan zie je meteen wie een SS achtergrond heeft, en wie uit de cross komt.
Met zand bedoel ik echt los zand he, gravel oid is geen probleem.
Maar ik zoek nog nafen voor me 520, want de originle velgen heb ik ook bij me 520, eerst maar eens zo proberen.

Minder risico met me R1, yep idd, maar niet zozeer voor het geld, maar meer voor de snelheid, een bocht uitknallen met 200+ is niet echt me ideale wens.

Dit is trouwens ook de reden waarom ik een SM erbij gekocht heb, en geen circuitmotor.

Maar nog steeds gaat me SS niet de deur uit hoor :P


\\\\maar waarom doe je je SM weg als het allemaal zo mooi is O-)
Ik heb ook een fireblade gehad waar ik erg veel plezier mee had.
De reden dat ik hem ingeruild heb op een sm. is omdat het levensgevaarlijke dingen zijn. Ik heb me een keer op een klaverblad met 140km/h helemaal in de prak gereden.
Na een jaar revalideren had ik besloten om het veiliger gaan te doen.
Ik kon echter niet laten om mijn voetsteunen op het wegdek te slijten.
Daarom de aanschaf van een sm
De snelheden liggen veel lager
Je kunt veel meer risceren ( je valt er weinig aan kapot)
Je kan je veel meer uitleven zonder dat het levens gevaarlijk word.
Er zijn veel meer veilige bochten te vinden onder de 50km/h dan er boven.
Ik zit er hard over te denken om mijn sm te houden.
Ik maak er momenteel weinig gebruik van, daarom wide ik hem weg doen.
als ik moest kiezen tussen een sm en een ss dan wordt het zeker de sm
maar dat was dacht ik al duidelijk.
 
:9~
Moet je helemaal voor naar frankrijk om een half metertje los te komen?
Hier in de straat ligt om de 20 meter een schans :P


Hum, bij jouw ook al ;)


Ik heb ook een fireblade gehad waar ik erg veel plezier mee had.
De reden dat ik hem ingeruild heb op een sm. is omdat het levensgevaarlijke dingen zijn. Ik heb me een keer op een klaverblad met 140km/h helemaal in de prak gereden.
Na een jaar revalideren had ik besloten om het veiliger gaan te doen.
Ik kon echter niet laten om mijn voetsteunen op het wegdek te slijten.
Daarom de aanschaf van een sm
De snelheden liggen veel lager
Je kunt veel meer risceren ( je valt er weinig aan kapot)
Je kan je veel meer uitleven zonder dat het levens gevaarlijk word.
Er zijn veel meer veilige bochten te vinden onder de 50km/h dan er boven.
Ik zit er hard over te denken om mijn sm te houden.
Ik maak er momenteel weinig gebruik van, daarom wide ik hem weg doen.
als ik moest kiezen tussen een sm en een ss dan wordt het zeker de sm
maar dat was dacht ik al duidelijk.


Als of ik mezelf hoor praten, enkel dan de keuze tussen een SM en een circuitracer ipv een SS voor op straat.
Daarmee loop ik ook de nodige risico's, maar weet ik me iig ietsje beter te beheersen dan op het circuit.
 
Ik heb ook een fireblade gehad waar ik erg veel plezier mee had.
ha... die fireblades toch...

ik kreeg er één afgelopen donderdag bijna letterlijk in mijn rug...
Op een weggetje met een rechts-links combinate, met veel begroeïng dus je kon niet door de bocht kijken, reed een auto erg langzaam ik bleef daar even achter hangen tot ik meer zicht had. Een blade die eerder een stuk achter me reed kon dit niet meer beremmen, remde te hard, vloog over de kop en zijn motor schoof tegen mijn achterkant aan.
Ik had hem niet zien aankomen en voelde op een gegeven moment mijn achterkant ERG raar doen... ik dacht aan een klapband oid.
Meneer kwam er zelf redelijk goed vanaf, zijn blade total loss, kuipdelen zaten tussen mijn achterband en schokbrekerbeschermer. 1 zijkap van mijn motor heeft ie er vanaf weten te rijden (?)

Meneer gaat nu stoppen met rijden. Met een SM had ie waarschijnlijk veel meer marge gehad dan wel VEEL minder schade.
 
Ik heb ook een keer een proefrit op een lc4 620??? bouwjaar 98 gereden en had ook dat de motor begon te slingeren. Later heb ik een proefrit op een xr 650 gemaakt en deze liep veel lekkerder op de weg. Ik rij nu al bijna twee jaar op mijn xr 650 (hoofdzakelijk weggebruik).ps ik wil hier niet mee zeggen dat een Honda beter is. ;)
Nou vandaag bij brouwer motoren langs geweest om eens te kijken en een ritje gedaan.
Dit was een model uit 93 en hij wist me niet met zekerheid te vertellen of het een 600 of een 620 was.
Als eerste kreeg ik hem al niet gestart, maar daar was schijnbaar een trucje voor die de verkoper me even voordeed zodat hij snel liep.
Nadat ik de weg ben opgegaan heb ik me niet gek ver(ongeveer 10 minuten) omgedraaid om weer terug te gaan.
Wat een kloteding zeg, zat geen km teller op zodat ik niet wist hoe hard ik reed en als ik vaart maakte begon het voorwiel te schudden.
Ook trilde het stuur zowat uit mijn handen(maar dat komt waarschijnlijk gedeeltelijk doordat er enduro wielen onder lagen en geen super motard)
Toen ik de verkoper dit vertelde, zei hij me dat dit kwam doordat deze modellen nog geen balans as hadden.
Daarna heb ik nog even op de duke gereden, dit was wel 10 keer beter maar nog steeds vond ik het niet ideaal om te gebruiken als "vaste" motor.
Dus mijn keuze tussen een naked(R1 streetfighter) en een enduro is nu gemaakt, en het is niet de enduro geworden O-) O-) O-)

Wel wil er in de toekomst eentje bijkopen om een beetje te crossen(een goedkopie)
 
ha... die fireblades toch...
... ik dacht aan een klapband oid.

Wellicht had dat SCHRRRRRRRRRKRGGGG... een aanwijzing kunnen zijn dat er wat anders op handen was? Of ben je zo doof?

In ieder geval heb je wel weer mazzel gehad ;)
 
Mijn vorige motor was een fireblade van 93 ;)
dat naar achteren zitten had ik ook al geprobeerd, ook naar voren zitten trouwens maar het mocht allebei niet baten.
Tja hij is nog steeds(lijkt me) ktm importeur want hij had echt veel van die dingen staan.
Maar hij kwam een beetje over alsof het hem niet veel intresseerde omdat ik al duidelijk had gemaakt dat ik echt nog in de probeer/kijk fase zat.
Wel heeft hij 2 motoren voor me naar buiten gereden zodat ik even kon rijden(en dat na 17.00 uur).
Maar mijn vorige motor was een R1 dus ik denk dat ik dan te verwend ben om op een 1 cilinder te stappen.
Maar ik heb het geprobeerd en het is niet bevallen dus maar weer terug naar de R1 O-)
 
Wellicht had dat SCHRRRRRRRRRKRGGGG... een aanwijzing kunnen zijn dat er wat anders op handen was? Of ben je zo doof?
zulke dingen gaan erg snel he?
hij zei dat zijn blade met zijn achterband tegen die van mij aan schoof... ik hoorde ene hoop lawaai en voelde dat ik ff de controle over de motor kwijt was... rare gewaarwording, ik kon het niet zo snel thuisbrengen maar het probleem zat duidelijk van achteren.
Heb eerder lekke banden gehad maar die voelden lang zo vreemd niet aan.
In ieder geval heb je wel weer mazzel gehad ;)
zeker weten....
 
Terug
Bovenaan Onderaan