Proefrit, hoe doe ik dit?

Mugetsu

MF'er
19 mrt 2021
42
33
Hi mensen,

Ik ben aan het rondneuzen voor mijn eerste motor en heb mijn ogen laten vallen op een MT-09 Sport Tracker. Echter wil ik natuurlijk wel weten of hij een beetje goed past, zit en rijd voordat ik daadwerkelijk ervoor kies om voor deze motor te gaan. Hoe pak ik dit aan? Moet ik gewoon bij de motorzaak aankloppen die het type verkoopt wat ik wil hebben en vragen of ik een proefrit kan maken? Hoe gaat zoiets normaal gesproken? Op motoshare zie ik hem niet terug helaas.
 
*Copy pasta modus aan*
Moet ik gewoon bij de motorzaak aankloppen die het type verkoopt wat ik wil hebben en vragen of ik een proefrit kan maken?
*Copy pasta modus uit*

Dat dus!

Kopie van RBW wordt gemaakt, proefrit formuliertje ondertekenen (effe checken wat je eigen risico is) en gaaaan...
 
*Copy pasta modus aan*
Moet ik gewoon bij de motorzaak aankloppen die het type verkoopt wat ik wil hebben en vragen of ik een proefrit kan maken?
*Copy pasta modus uit*

Dat dus!

Kopie van RBW wordt gemaakt, proefrit formuliertje ondertekenen (effe checken wat je eigen risico is) en gaaaan...
En de aanvulling: voor beide partijen zou het fijn zijn als er een intentie tot koop is. Gewoon voor de fun proefrijden vind ik een beetje sneu
 
En anders een ene dagje proberen te huren via bijvoorbeeld motoshare of iets dergelijks...

Heb je ook een veel beter idee bij een motor dan een proefritje van half uur.
 
En de aanvulling: voor beide partijen zou het fijn zijn als er een intentie tot koop is. Gewoon voor de fun proefrijden vind ik een beetje sneu

TS geeft aan dat er serieuze interesse in de motor is, mits deze ook naar verwachting rijdt en zit.
Heeft helemaal niets te maken met 'voor de fun proefrijden' dus.
 
Inderdaad. Als je motor rijdt voor de passie of als hobby, dan hoeft hij niet ideaal te zitten. Dan heb je het ervoor over om na een uurtje pijn aan de bips te krijgen waar op een aftandse BMW het 2 uur vol te houden is.

Als je echter dagelijks met de motor moet, omdat bv. de vrouw de baas thuis is en de auto opeist, dan kan ik me voorstellen dat je met andere eisen in het achterhoofd een motor koopt.

Dus TS, met welke intentie koopt gij een motor :+
 
Hi mensen,

Ik ben aan het rondneuzen voor mijn eerste motor en heb mijn ogen laten vallen op een MT-09 Sport Tracker. Echter wil ik natuurlijk wel weten of hij een beetje goed past, zit en rijd voordat ik daadwerkelijk ervoor kies om voor deze motor te gaan. Hoe pak ik dit aan? Moet ik gewoon bij de motorzaak aankloppen die het type verkoopt wat ik wil hebben en vragen of ik een proefrit kan maken? Hoe gaat zoiets normaal gesproken? Op motoshare zie ik hem niet terug helaas.
Gewoon langs bij de verkopende partij. Als er genoeg interesse is laten ze je echt wel een rondje rijden. Zo niet is er ergens iets niet goed.
 
Nieuwe motoren koop ik meestal zo uit de folder, zonder proefrit. Als je tussen de 1,50m en 2,20m lang bent, pas je er wel op.
Laatste motor motor was tweedehands middels een foto op MP uit Rotterdam zuid….mailtje, ding is gebracht en hier rondje omheen gelopen….Honda hè, en heb hem nog steeds.
 
Kewl pics or notting heppend...

Ofwel, druk gemaakt om een fruitvliegje🤪
 
Heel eerlijk.

Tegenwoordig kunnen ze bijna helemaal niks meer zelf......

Best sneu eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan