proefrit laten maken ,wat vragen??

ron tiger

Die hard MF'er
16 aug 2005
474
0
De Rijp
ik wil vanavond als het mee zit mijn motor verkopen.
nou komt hij langs en zou waarschijnlijk ook een proefrit willen maken.
mag van mij *D

alleen is daar een soort standaard brief voor die mij indekt tegen ,schades,boetes,diefstal?

makkelijkste lijkt mij dat hij eerst mij het geld geeft en het daarna maar even uitzoekt.
maar hij zal het wel niet meteen bij zich hebben.

wat moet ik nou van hem vragen als hij wil rijden (soort borg) hoor de laatste tijd zoveel dat er wat gejat word.

of heeft er iemand een brief of zoiets die hij moet ondertekenen?

bedankt
 
Laat hem z'n rijbewijs afgeven (en controleer ook of het van hem is en of hij op je motor mag rijden)
Maak verder een foto van hem. (eerst toestemming vragen).

Je zou hem een briefje kunnen laten tekenen waarop staat dat hij verantwoordelijk is voor alle schade, gevolgschade en boetes gedurende de proefrit.
Vermeld in dat briefje o.a.:
  • merk + type motor
  • kenteken
  • km stand aanvang proefrit
  • km stand einde proefrit
  • datum + tijd aanvang proefrit
  • datum + tijd einde proefrit
e.e.a. in 2-voud waarbij hij na afloop een deel houdt en jij het andere.

jammer dat het zo moet tegenwoordig -O-
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een tweede motor regelen bij een vriend of kennis, en zelf mee rijden :) Kan je klant meteen een mooi rondje doen, want dikke kans dat diegene niet bekend is bij jou in de buurt. Dan kun je met je klant gewoon een kwartiertje / 20 minuten je favoriete rondje rijden en krijgt diegene dus echt een goede indruk van de motor. Plus dus het voordeel dat hij er niet vandoor kan gaan met jouw motor :) Iig niet zonder slag of stoot ;) :P
 
Niks brief gewoon geld en als hij hem dan niet wil geld terug, dit moet je dan even laten weten want veel mensen gaan niet graag onnodig met veel geld op zak de deur uit.

blijft altijd oppassen, en zeg er bij vallen is kopen.
 
Gewoon een tweede motor regelen bij een vriend of kennis, en zelf mee rijden :) Kan je klant meteen een mooi rondje doen, want dikke kans dat diegene niet bekend is bij jou in de buurt. Dan kun je met je klant gewoon een kwartiertje / 20 minuten je favoriete rondje rijden en krijgt diegene dus echt een goede indruk van de motor. Plus dus het voordeel dat hij er niet vandoor kan gaan met jouw motor :) Iig niet zonder slag of stoot ;) :P

totdat ene Valentino.R. je Yamaha R1 aan het proefrijden is :P
 
zoiets heb ik tot nu toe;


iemand nog suggeties????


Eigen risico verklaring.

13-03-2007


de onder tekende verklaard hierbij dat alleen hij verantwoordelijk is gedurende de proefrit op de motor honda cbr fireblade tiger met het kenteken MY-92-VL. Met de prijs van € 3100,-

Tevens is de betrokkene;
Verantwoordelijk voor eventuele schade’s /gevolg schade’s / boetes / enz enz.

B

Km stand motor begin proefrit

Km stand motor einde proefrit

Datum 13-03-2007 tijd

Tijd einde proefrit.






Dhr.
Straat
Postcode
Stad
Rijbewijs nummer


Handtekening koper








Handtekening eigenaar………………………………………….
 
Gewoon een tweede motor regelen bij een vriend of kennis, en zelf mee rijden :) Kan je klant meteen een mooi rondje doen, want dikke kans dat diegene niet bekend is bij jou in de buurt. Dan kun je met je klant gewoon een kwartiertje / 20 minuten je favoriete rondje rijden en krijgt diegene dus echt een goede indruk van de motor. Plus dus het voordeel dat hij er niet vandoor kan gaan met jouw motor :) Iig niet zonder slag of stoot ;) :P


ik op me cb500 er achter aan })

ik rij t stront in zijn ogen :+
 
Als de koper er zo uit ziet, NIET meegeven :X

e3441a8822d4d3a2fb449c8cb01d2ba5
 
mooi!!!!!!!!!!!!!!!1 *D


ik heb hem gezegd dat hij het geld mee moet nemen als hij wil rijden.
dat gaat hij doen.


dus ik hoop dat hij me blade lang mooi houd.


bedankt allemaal



slotje indien gewenst :P
 
zoiets heb ik tot nu toe;


iemand nog suggeties????


Eigen risico verklaring.

13-03-2007


de onder tekende verklaard hierbij dat alleen hij verantwoordelijk is gedurende de proefrit op de motor honda cbr fireblade tiger met het kenteken MY-92-VL. Met de prijs van € 3100,-

Tevens is de betrokkene;
Verantwoordelijk voor eventuele schade’s /gevolg schade’s / boetes / enz enz.

B

Km stand motor begin proefrit

Km stand motor einde proefrit

Datum 13-03-2007 tijd

Tijd einde proefrit.






Dhr.
Straat
Postcode
Stad
Rijbewijs nummer


Handtekening koper








Handtekening eigenaar………………………………………….

Ik vind bovenstaande niet echt strak in elkaar zitten hoor.
Jijzelf kan namelijk OOK als "betrokkene" aangewezen worden. ;)

Tevens zie ik dat jijzelf ook ondertekend... wie is dan de ondergetekende?? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er meersere proefgereden en heb altijd mijn rijbewijs achter moeten laten.

Degene die ik gekocht heb reed voor me uit met zijn auto, een mooi rondje in de omgeving.

Vertrouwen? Brief? handgeld? brokken is dokken? allemaal als je zeker wilt zijn maar dan nog...

Ik zou de afspraak maken brokken is dokken en brief voor boetes enz. en dan maar hopen en verkopen. (liefst beide)

Succes groet ## Hek :?
 
Ik heb er meersere proefgereden en heb altijd mijn rijbewijs achter moeten laten.

Degene die ik gekocht heb reed voor me uit met zijn auto, een mooi rondje in de omgeving.

Vertrouwen? Brief? handgeld? brokken is dokken? allemaal als je zeker wilt zijn maar dan nog...

Ik zou de afspraak maken brokken is dokken en brief voor boetes enz. en dan maar hopen en verkopen. (liefst beide)

Succes groet ## Hek :?

Heb jij iemand gekocht??? Kan niet he...... mensenhandel B|

;)
 
ik weet niet wat je vraagt voor die motor, maar je zou het aankoop bedrag kunnen vragen als onderpand, mochten ze de motor willen hebben is dat geen probleem, mochten ze hem jatten is het voor jou geen probleem, iedereen happy. :)


en ik lees nooit voorgaande posten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan