Proefrit met een (te) hoge motor?

Tijdens mijn rijles eerst een paar weken cb500 gehad en ging prima, daarna een ER5 en voelde net iets fijner aan. Kwam bij beide goed aan de grond (zelf 168 met korte beentjes en het is niet dat ie zover inzakte door mijn gewicht :) )
 
Te groot is moeilijk
en te klein natuurlijk ook...
Maar dan kan je natuurlijk schoenen aandoen met hoge hakken,
kom je er zeker bij...
Maar koop vooral een niet te zware moto (gewicht)
hoe lichter, hoe makkelijker toch :+
 
Heb het probleem ook (165cm :) ) maar heb helaas ook geen oplossing. Standaard lage motor kopen is natuurlijk een optie, maar uit ervaring weet ik dat de keuze dan verrekte beperkt wordt. '(
Verlagen begin je alleen aan als je de motor gaat kopen, maar dat weet je nog niet, daarom wil je de proefrit juist doen... Enige wat ik me voor zou kunnen stellen wat helpt, zijn idd plateauzolen. Misschien niet voor altijd, maar kan net ff lekker zijn voor die proefrit. En als ie bevalt, zou ik m toch laten verlagen in dat geval.
Wel vantevoren goed vragen wat de opties zijn mbt verlagen, en vooral: wat je zelf wilt. Stuk uit zadel is ideaal als je de rijeigenschappen niet wilt beinvloeden, maar ja...als je lange ritten rijdt en van comfort houdt, is het misschien niet de meest ideale oplossing. Klooien met veerweg etc. kan natuurlijk ook, maar kan de rijeigenschappen behoorlijk beinvloeden (zowel positief als negatief trouwens, ligt eraan wat je zelf lekker vindt natuurlijk!)
Succes!!!
 
Hornet 600 misschien?

Is vrij smal bij de tank zodat je niet zulke lange benen nodig hebt.

Mijn vrouw is 1,63 en die kan er goed mee overweg.
Iets hogere hakken op een laars heeft ze altijd aan.
Geen echte motorlaarzen, maar wel goed genoeg.

Trouwens went een iets hogere motor vanzelf wel.

Mijn vrouw rijdt nu ook op mijn Fazer 600, daar had ze in het begin ook een hele kluif aan als ze stil stond.

Nu hoor ik er niets meer over als ze eens op de Fazer rijdt en ziet het er ook niet meer zo eng uit als eerst :X

(Het is wel je vrouw, maar ook je motor waar ze op zit O-) )
 
Ik ben zo gek om even een motor te verlagen voor je.
 
Ehhhh, ik ben 1.60m en ik kan je uit ervaring vertellen dat een ER5 gewoon past.
Niet met de voeten plat, maar de bal van de voet is haalbaar.
Omdat de motor ook niet zo zwaar is, is het geen enkel probleem *D
(Is mijn bescheiden mening ;) )
 
Mijn pa is ook niet de grootste die er rondloopt
Zal ook ergens in de 1.60 iets zijn (miss 1.70)

Die kan op mijn gixxer ook bij de grond, weliswaar net met z'n tenen, maar 't gaat (net)

Hij heeft jaren geraced, en rijdt al 100 (lees 30+) jaar motor, en heeft er eigenlijk nooit last van ondervonden
 
Nou afgelopen zaterdag heb ik op een aantal motoren proefgezeten en ik had mazzel. Op 2 van de 3 paste ik gewoon, waarvan 1tje al verlaagd was. Van de 3e (een Diversion) paste ik bijna. Daarop bood de verkoper aan om achterop de motor mee te rijden tijdens de proefrit. Iemand achterop heeft 2 voordelen: ik kan dan beter met mijn voeten aan de grond door het gewicht en ik heb een stel lange benen als reserve voor de kuiltjes bij de stoplichten.
Maar ik zou dan wel één van mijn (motor)vrienden achterop uitnodigen denk ik. :)
 
Mijn vrouw heeft een Bandit en nu is achteraf de zithoogte eigenlijk niet het grootste probleem maar meer de breedte. Doordat je met je benen wat wijder zit (sorry schat) kun je igv kortere benen ook wat minder goed bij de grond.
Oplossing voor mijn vrouw: de veerspanning wartel dinges wat terugdraaien waardoor hij iets verder inveert. Knietje aan de grond was toch geen officiele ambitie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan