Proefrit met een (te) hoge motor?

Visje

MF'er
9 mrt 2002
82
0
Eindhoven
Jahaa ik heb mijn rijbewijs gehaald, dus dit is alvast de eerste van vele vragen. :)

Ik heb al een aantal leuke motoren gezien en ik wil binnenkort graag een proefritje maken.
MAAR ik ben minder lang en kan bij de meeste motoren meestal net met mijn teentoppen bij de grond. Niet echt iets om comfortabel een proefrit mee te maken en zeker iets wat ik er op zou durven wagen.
Maar ja, hoe dan? Moet ik gewoon proefzitten en kopen of zijn motorzaken zo gek om de motor "even" te verlagen?

Wie heeft er nog meer de motor laten verlagen en hoe ging dat met een proefrit?
 
even verlagen lijkt me lastig, maar het gaat er toch om hoe hij rijdt? proberen moet dan toch wel lukken?
 
even verlagen lijkt me lastig, maar het gaat er toch om hoe hij rijdt? proberen moet dan toch wel lukken?


Klopt, en dan ga je proefrijden om te kijken hoe het rijdt.. je zit op een onbekende motor.. balans zoeken.. oeps rood stoplicht... remmen.. stilstaan... evenwicht beetje verliezen, maar dat is geen probleem, 2 voeten aan de grond... uuuh grond??!!

:)
 
kijk eens op www.motorbikes.be en zoek een aantal motoren op die je leuk vind...daar staan alle zithoogtes bij...misschien heb je er iets aan...

GS: 79 cm
ER5: 78 cm

Een Virago is volgens mij echt een motor voor kleine mensen en die is 72 cm...maar das wel een sjoppert.

Maar ff zitten bij een dealer moet altijd kunnen en met jou lengte moet je toch vast wel iets kunnen vinden.

Succes
 
Als je met de tenen van beide voeten op de grond kan, heb je eigenlijk niet zo'n probleem. Dat betekent dat je, als je iets naar 1 kant hangt, mooi met 1 voet op de grond kan. Je moet dus prima in staat zijn om te kunnen proefrijden en je daadwerkelijk een motor koopt, kun je hem iets laten verlagen, zodat je voortaan wat beter bij de grond kan... ;)
 
Er zijn ook zaken waar je je zadel kunt laten 'verlagen'. Halen ze een beetje van dat spul uit en dat scheelt toch al gauw aan beide kanten 2,5 cm en dat kan met elke motorfiets. Met je tenen op de grond zou ik ook niet prettig vinden (kuiltjes bij het stoplicht enzo). Er5 en GS500 moeten idd geen probleem zijn, ook zijn deze motoren niet zwaar. Aan de vering zou ik niet lopen rotzooien, haalt meteen ook weer een hoop 'rijgenot' weg.
 
Verlagen doen ze niet aan, gewoon op een motor zitten in de showroom en kijken of je goed bij de grond kan. Anders een Japanse 400cc supersport ?
 
hoe heb je dat met lessen gedaan dan? dat zal ook vaak wel 1 van deze motoren zijn....

Ik zelf heb een virago xv 535 en die is erg laag, misschien dat je daar eens over moet denken? oke het heeft niet het uiterlijk van een gs500 ofzo, maargoed op zich een lekkere motor hoor.

ik ben ongeveer 165 en heb op een suuz gs500 (als ik het goed heb) gelest. kon met iets meer dan mijn tenen aan de grond maar daar had ik zelf niet zo'n problemen mee... Net wat je wil. Denk dat proefrijden altijd wel gaat, ookal is de motor eigenlijk net iets te hoog....
 
Ik ben ook niet zo groot- net 1.65 mtr- maar ook nog eens behept met korte pootjes. Ik weet wat je bedoelt. Vroeger heb ik een CB 550 gehad, en dat was tenenwerk. Dat ging allemaal net.

Nu, na heel lang niet gereden te hebben, durfde ik dat niet meer aan,en heb ik een Virago. Dat is wel een heel prettig gevoel en idee,dat je met twee voeten plat aan de grond kan! Want een beetje leunen en op één voet steunen gaat niet op- als je zo klein bent heb je aan gewicht vaak ook niet zoveel te vertellen, en hou je 200 kg echt niet op één been.

Kortom- ik ken je probleem, maar kan je geen oplossing bieden.
 
Ik ben 162,5 cm lang en ik zit te denken aan een cb500, er5 of gs500...

De cb500 is een vrij lage motor, maar ik heb verlaagde cb500's gezien. Daarom is het dus ook bekend als "vrouwenmotor". Volgens mij vrij makkelijk te (laten) doen. Ik heb ze ook best wel te koop zien staan als verlaagd.
Misschien zoeken naar verlaagde en dan pas proefrijden?

1,85m (mijn lengte) is precies de maximum lengte die ze aanraden. (in onverlaagde toestand) :)

ps: alle drie de motoren zijn wel geschikt volgens mij, maar heb dus alleen ervaring met de cb500.
 
Altijd proefrijden.

En is dit wat:

kan je een ZXR400 aanraden... ideaal met mijn 2meter+

:+






full



Thundercat ging wel aardig, crashed alleen zo rottig, maar dat heeft weinig met lengte te maken :P
?

Sorry V. ik kon het niet laten.
 
Klopt, en dan ga je proefrijden om te kijken hoe het rijdt.. je zit op een onbekende motor.. balans zoeken.. oeps rood stoplicht... remmen.. stilstaan... evenwicht beetje verliezen, maar dat is geen probleem, 2 voeten aan de grond... uuuh grond??!!

:)
mmmja, is waar.. heb het probleem niet..dus kan het niet echt beoordelen.. O-)


hoewel met mijn XT..
 
Terug
Bovenaan Onderaan