Proefrit nieuwe Fazer

Kreeg vorige week het kaartje ook in de bus maar vind de nieuwe Fazer zo :r dat ik maar van de proefrit af zie, straks word ik nog herkend op dat hok :+
Koop dat RAI kaartje zelf wel, ga ik eens uitgebreid proefzitten op de Z-750 :9~
Het zal uiteindelijk wel bij gewoon doorrijden op de "oude" Fazer blijven, ook geen straf :}
 
Nog meer mensen die deze week een profrit maken?
Ik maak sinds zaterdag dagelijks een proefrit ;)
Op dinsdag 18 november 2003 20:42 schreef DMonster het volgende:
Na wat gepraat kon ik een proefrit maken (eigen risico 700 euro dus was wel een beetje zenuwachtig B| ) op een splinternieuwe fiets met 17km! op de teller.
&
Op dinsdag 18 november 2003 22:33 schreef damted het volgende:Misschien dat ik de remmen toch niet voldoende heb uitgeprobeerd.
Het was een Fazer met pas 80 km op de teller en heb niet echt hoge snelheden er mee gereden.
Geven ze een motor mee voor een proefrit met zo weinig km op de teller? Ik moet de eerste 1000 km inrijden en dan nog 500-1000 rustig aan doen van mijn dealer.
Op dinsdag 18 november 2003 23:49 schreef flappieeee het volgende:
hoe vinden jullie de tellerpartij van de nieuwe fazer? Ik heb het nog alleen op foto's gezien maar ik vind het te modern..te klein..te compact...De motor vind ik mooi om te zien op de tellers na.
Van de week met de regen bleef het water in de randjes zitten waardoor de onderrand van de grote display slecht leesbaar was. Snelheid was wel duidelijk afleesbaar.
Op woensdag 19 november 2003 08:51 schreef Rickkie het volgende:Yamaha levert al van die "sneeuwschuivers" als optie.
Waar heb je die sneeuwschuiver gezien? Ik kan nog geen onderdelen vinden op het internet en de dealer had ook nog geen informatie?
Het is redelijk goed zichtbaar behalve de toerenteller als je wat lager in toeren zit. :X
De toerenteller kun je ook digitaal doen via het grote display :)
 
ff een paar plaatjes

full


 
[...]
Waar heb je die sneeuwschuiver gezien? Ik kan nog geen onderdelen vinden op het internet en de dealer had ook nog geen informatie?
[...]

In het foldertje met de uitnodiging stond vermeld dat Yamaha met 2 speciale modellen komt waarvan 1 met de onderkuip.
 
Op woensdag 19 november 2003 23:31 schreef Crabby het volgende:Geven ze een motor mee voor een proefrit met zo weinig km op de teller? Ik moet de eerste 1000 km inrijden en dan nog 500-1000 rustig aan doen van mijn dealer.
Dat is ook een van de redenen dat ik nooit een demo of een ex huurmotor zou willen kopen. Je weet gewoon niet wat er allemaal mee gebeurd is.
Het inrijden zal er dan inderdaad wel aardig bij inschieten.
Ik probeer mij nog wel te beheersen, omdat het niet echt netjes is om de spullen van een ander te verzieken. Als die goed warm is, moet die toch zeker wel even de 8000 rpm aan kunnen.
Waar heb je die sneeuwschuiver gezien? Ik kan nog geen onderdelen vinden op het internet en de dealer had ook nog geen informatie?
Zie hierboven in dit topic
De toerenteller kun je ook digitaal doen via het grote display :)
Ja, dan krijg je het in kleine cijfertjes te zien, dan vergeet je zeker om ook nog vooruit te kijken '(
 
Remmen schijnen ook de remmen te zijn van de diversion 900..

Stuk minder dus dan die van de oude (r1 :) )

Nou ja gaat er morgen en anders over morgen ook ff proefritje op maken...
 
OK, de proefrit gehad op deze Fazer:
50694

Weer was niet ideaal. Verder had de motor 280 km op de teller en kreeg ik het verzoek om het toerental onder de 7000 te houden.
Mijn indruk: zithouding is iets meer rechtop, de motor lijkt wat meer tour gemaakt dan sportief. Verder iets meer geschikt voor langere mensen.
Had geen problemen met de remmen, meer met het vinden van de versnelling (pedaaltje zit wat verderweg en wat hoger).
Verder heel positieve indruk gekregen.
 
BTW. Iemand al vrijkaartjes ontvangen van Yamaha?
Ik wil morgen naar de Motorai en dacht toch zeker 8 Euro te kunnen besparen, maar zodoende wordt het toch weer zelf lappen.
Ik was er toch zeker op tijd bij, want vrijdag 2 weken geleden de uitnodiging gehad en zaterdagmiddag al de kaart retour naar Yamaha (gestempeld door de dealer!)
 
Ik heb ook even gereden: mooie motor, stuurt wel goed voor een toermotor maar toch niet zo scherp als ik gehoopt had. Ik had ook op een wat sportievere zithouding gehoopt omdat je dan beter in balans bent met de winddruk, maar je zit kaarsrecht wat ik persoonlijk niet fijn vindt. Motorisch loopt het erg lekker soepel à-la R6 natuurlijk, maar er zit wel een duidelijk merkbare dip in het middengebied. Echt hinderlijk vind ik nog steeds dat er een tijdsvertraging lijkt te zitten tussen gas dichtgooien (motorrem) en weer accelereren. Vooral als je sportief een bocht in duikt met gas erop (altans dat is de bedoeling) dan is dat wel even wennen. Bij m'n Cat heb je dan meteen weer vermogen op het achterwiel terwijl het bij de Fazer een fractie van een seconde duurde waardoor je wat uit balans raakt. Dat merkte ik trouwens ook met de R6. De remmen vond ik eigenlijk best wel ok. Misschien niet bijtend, maar ruim voldoende en goed doseerbaar zodat je niet op je muil gaat bij een plotselinge remaktie. De vering vind ik ook uitstekend, niet te slap.

Dus ik denk dat het een uitstekende (en mooie) motor is voor de toeristisch-ingestelde Fazer liefhebbers.
 
Ok, ik ook dan maar.
Vond de remmen goed, heel licht te bedienen. Maar hoe ze het doen als je gaat raggen?
Frame was wel opvallend stijver
Vond de voorveren meevallen, had heel zacht verwacht maar is ok.
Blok maakt wel wat rare geluiden en een klein brulletje onderin (wel leuk!).
Wel DUIDELIJK minder koppel onderin dan mijn Fazer.
Zithouding deed mij pijn aan de handen, ze staan te ver naar binnen gedraaid.
Ook ik had last van een ver weg zittend schakelpedaaltje, maar das af te stellen.
Zware koppeling, had na 45 minuten kramp.
Rampzalige tellerpartij, op de kilometerteller na dan, digitaal is dat wel fijn.
Zadel is een stuk harder, eindelijk! Maar heel ruw, dus je kan niet lekker met de
kont schuiven.

Conclusie: Ik hoef er geen een.

Ohja..en hij ziet er toch best wel een beetje vrouwelijk uit. Wat chiquer zeg maar. Mischien in het zwart wel wat beter.

Ik ben denk ik toch meer het SS type.
 
Terug
Bovenaan Onderaan