Proefrit schade gemaakt

Overigens vind ik de motorbranche klantvriendelijker wat betreft leenvervoer dan de autobranche.
Leenmotor gratis en enige voorwaarde is met volle tank weer terug.

Voor een leenauto moet ik tegenwoordig dokken en dan maar afwachten wat ik mee krijg.
Onlangs een Dacia Logan meegekregen als leenvervoer tijdens auto onderhoud, als ik dan toch moet dokken dan wel keuze bieden.

Voordeel van zo'n hondehok meekrijgen is dat je heel blij bent dat je weer je eigen auto kan ophalen :+
Ik kreeg laatst de servicebus mee,..als ik maar vervoer heb.
 
Ind
Ook geen mondelinge afspraken gemaakt zeker ?

Laat het er dan maar gewoon bij, niets toegeven en niets toezeggen.

Het bedrijf heeft nagelaten om jou te informeren laat staan een proefrit formulier in te vullen.

Maar mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben, neem dan wel even contact met ze op voor als dat bedrijf jou aansprakelijk wil stellen.
Inderdaad ook geen mondelinge afspraken gemaakt, alleen proefrit afspraak.

Maar nu weet ik het voor de toekomst dat er van allerlei dingen afgesproken moeten worden.
 
Inderdaad ook geen mondelinge afspraken gemaakt, alleen proefrit afspraak.

Maar nu weet ik het voor de toekomst dat er van allerlei dingen afgesproken moeten worden.

Bij een proefrit hoef je alleen maar het proefritformulier in te vullen waar alle voorwaarden instaan, dit heeft dat bedrijf nagelaten en jou ook niets verteld over voorwaarden.

Maar hoe staat het er nu inmiddels voor ?
 
Bij een proefrit hoef je alleen maar het proefritformulier in te vullen waar alle voorwaarden instaan, dit heeft dat bedrijf nagelaten en jou ook niets verteld over voorwaarden.

Maar hoe staat het er nu inmiddels voor ?

ben ook benieuwd hoe het ervoor staat.

Niks afgesproken waarom zou je dan voor de kosten op moeten draaien. wellicht ging jij er vanuit dat ze als bedrijf verzekerd waren voor dit risico??
 
Bij een proefrit hoef je alleen maar het proefritformulier in te vullen waar alle voorwaarden instaan, dit heeft dat bedrijf nagelaten en jou ook niets verteld over voorwaarden.

Maar hoe staat het er nu inmiddels voor ?

ben ook benieuwd hoe het ervoor staat.

Niks afgesproken waarom zou je dan voor de kosten op moeten draaien. wellicht ging jij er vanuit dat ze als bedrijf verzekerd waren voor dit risico??
Ik had op de dag toen ik viel al betaald.
Maar zoals anderen hier ook zeggen ga ik nog eens vragen naar voorwaarden die zij hanteren bij schade bij een proefrit. Daarna ga ik deze hoofdstuk afsluiten.

Ja, zoals ik al zei ik zou denken dat bedrijven voor allerlei zaken verzekerd zouden zijn dus ook voor schade bij proefritten. Maar dat bleek dus alleen voor schade aan anderen (WA) niet bij een eenzijdige schade (WA volledig).
Daarnaast ging ik van mezelf uit dat het allemaal wel goed zou gaan want tijdens de lessen ging het ook altijd goed.
 
Klinkt allemaal wel leuk hoor die kreten 'slopen is kopen' enz. maar zo simplistisch zit de wereld (gelukkig) niet in elkaar.
Ik zou er ook vanuit zijn gegaan dat zaken gewoon goed geregeld zijn.
Maar uitzoeken hoe het juridisch zit en ook nog eens je gelijk halen kost ook weer tijd en geld.
 
Klinkt allemaal wel leuk hoor die kreten 'slopen is kopen' enz. maar zo simplistisch zit de wereld (gelukkig) niet in elkaar.
Ik zou er ook vanuit zijn gegaan dat zaken gewoon goed geregeld zijn.
Maar uitzoeken hoe het juridisch zit en ook nog eens je gelijk halen kost ook weer tijd en geld.
"slopen = kopen" zou ik ook zeggen bij een particuliere verkoper. Maar bij bedrijven zou ik dat weer niet denken.
 
Dat zou zo maar kunnen!
Een vriend van mij die werkte op een juristenkantoor. Daar ging die wel eens heen met de motor.

Op een ochtend moest ie effe komen praten.
Daar werd 'm fijntjes medegedeeld dat ie niet werd verondersteld om op een motor te rijden!
En al HELEMAAL NIET met dat ding op kantoor moest verschijnen.
Ik neem aan dat jouw vriend zijn rechten wel kende en gewoon met de motor bleef komen? O-)
 
Ik heb zeker niet alle 8 bladzijdes gelezen, dus wellicht slaat mijn antwoord nergens op. Juridisch gezien hoef je niet te tekenen voor de voorwaarden. Dit is alleen bij een overeenkomst. Voor zover ik weet is een overeenkomst niet nodig bij een proefrit. Het is wel bij de wet verplicht dat de verkoper de voorwaarden aan jou kenbaar maakt (en dus ook fysiek geeft) voordat een dienst wordt afgenomen. Dit heeft hij niet gedaan en kan hij zich niet beroepen op de voorwaarden. Dit is ook logisch; stel dat jij terugkomt van een proefrit met schade kan hij ook uit zijn la voorwaarden trekken waarin staat dat jij verplicht bent een jaar lang zijn showroom schoon moet maken ;)

Hoe vervelend voor de verkoper ook, dit valt onder zijn ondernemingsrisico. Hij kan zich ook namelijk hiervoor verzekeren. Dat hij dit niet heeft gedaan is niet jouw probleem.

Juridisch sta je denk ik veel sterker dan je denkt. Laat je niet afbluffen, het is veel geld.
 
Ik heb zeker niet alle 8 bladzijdes gelezen, dus wellicht slaat mijn antwoord nergens op. Juridisch gezien hoef je niet te tekenen voor de voorwaarden. Dit is alleen bij een overeenkomst. Voor zover ik weet is een overeenkomst niet nodig bij een proefrit. Het is wel bij de wet verplicht dat de verkoper de voorwaarden aan jou kenbaar maakt (en dus ook fysiek geeft) voordat een dienst wordt afgenomen. Dit heeft hij niet gedaan en kan hij zich niet beroepen op de voorwaarden. Dit is ook logisch; stel dat jij terugkomt van een proefrit met schade kan hij ook uit zijn la voorwaarden trekken waarin staat dat jij verplicht bent een jaar lang zijn showroom schoon moet maken ;)

Hoe vervelend voor de verkoper ook, dit valt onder zijn ondernemingsrisico. Hij kan zich ook namelijk hiervoor verzekeren. Dat hij dit niet heeft gedaan is niet jouw probleem.

Juridisch sta je denk ik veel sterker dan je denkt. Laat je niet afbluffen, het is veel geld.
Even advocaat van de duivel spelen hoor, maar als dit klopt kan je toch als consument altijd zeggen dat ze de voorwaarden niet kenbaar hebben gemaakt en ben je er vanaf? Jouw woord tegen het zijne...
 
Hij heeft een (waarschijnlijk veelste hoog) schadebedrag al betaald na de proefrit en probeer dat dan nog maar eens terug te krijgen.

Ook zou er nog een mogelijkheid kunnen zijn om de motor, tegen een redelijk bedrag, waar het al betaalde schadebedrag in verwerkt en de schade hersteld wordt, alsnog te kopen.
 
Even advocaat van de duivel spelen hoor, maar als dit klopt kan je toch als consument altijd zeggen dat ze de voorwaarden niet kenbaar hebben gemaakt en ben je er vanaf? Jouw woord tegen het zijne...
liegen mag ook niet van de wet ;) En als beide partijen samen niet uitkomen is het de rechter welke een oordeel moet geven. Daarom is het juist handig om `voor gezien` te laten tekenen. Het is niet voor niks dat als je bijvoorbeeld online iets koopt, je dood wordt gegooid met vinkjes akkoord met de voorwaarden ect.
 
Even advocaat van de duivel spelen hoor, maar als dit klopt kan je toch als consument altijd zeggen dat ze de voorwaarden niet kenbaar hebben gemaakt en ben je er vanaf? Jouw woord tegen het zijne...
Dat zal ook de hoofdreden zijn om een formulier te laten ondertekenen, niet zozeer dat je akkoord bent gegaan, maar het is direct bewijs dat je op de hoogte gesteld bent van de voorwaarden.
 
Hij heeft een (waarschijnlijk veelste hoog) schadebedrag al betaald na de proefrit en probeer dat dan nog maar eens terug te krijgen.

Ook zou er nog een mogelijkheid kunnen zijn om de motor, tegen een redelijk bedrag, waar het al betaalde schadebedrag in verwerkt en de schade hersteld wordt, alsnog te kopen.
Dat weten we niet, want kennen alleen TS zijn kant van het verhaal.
 
Niet belangrijk, verhaal kent 2 kanten wij kennen er hier maar 1.

Bedrijfsnamen noemen is niet fair als ze zich niet eerlijk kunnen verdedigen, kan zo zijn dat TS Info weg laat(NADRUK OP KAN) is vaker voorgekomen.
Ik vind het eerder niet passend om het verborgen te laten, ik ken ook wel motorzaken waar dit niet zou gebeuren.
En dat het een persoonlijk, dus subjectief verhaal, is zal voor iedereen wel duidelijk zijn lijkt me.
Voor mij is de bedoeling van een forum juist het delen van informatie of ervaringen waarmee eenieder zelf kan beslissen of ze daar wat mee gaan of kunnen doen, of niet.
 
Ik vind het eerder niet passend om het verborgen te laten, ik ken ook wel motorzaken waar dit niet zou gebeuren.
En dat het een persoonlijk, dus subjectief verhaal, is zal voor iedereen wel duidelijk zijn lijkt me.
Voor mij is de bedoeling van een forum juist het delen van informatie of ervaringen waarmee eenieder zelf kan beslissen of ze daar wat mee gaan of kunnen doen, of niet.
Toch ben ik van mening dat je met plaatsen van bedrijfsnamen op een willekeurig fora voorzichtig moet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan