Recent moest mijn motor (RSV Mille) even terug voor wat afstelwerk en ik wilde het nuttige met het aangename verenigen: een proefritje op wat motoren van andere merken. Bij de dealer hadden ze een aantal KTM's staan en toevallig kreeg ik ook een uitnodiging thuis om daar op te rijden en het was stralend weer.
1e gereden op een Adventure: trapje nodig om er op te klimmen (1,82m), maar het stuurt enorm lekker. Vooral het korte werk. Toen even via de snelweg terug naar de dealer. Tjeezus: wat een waardeloos blok (sorry - no offence). Bij 4,500 toeren enorm stampen (onaangenaam) en daarboven was de fut er ook echt snel uit. Ik weet het, het is geen wegracer oid maar dit viel echt tegen. Een TDM die ik eerder heb gehad, reed veel beter.
Beetje teleurgesteld begonnen aan de SuperDuke: zit lekker, breed stuur, licht, sturen als een scheermes. Begonnen met de snelweg en dat ging nog enigzins soepel. Daarna binnendoor: tjeezus weer een ellende maar nu een stik zenuwachtig karakter. Tikkie gas: wheely, gas los: helm op het stuur en zo maar door.
Snel weer teruggebracht en weer lekker tuffen op de RSV.
Zonder nou KTM owners voor het hoofd te stoten of in wellus nietus te raken: ben ik wel benieuwd of ik de enige ben die het behoorlijk vond tegenvallen. KTM ziet er echt gaaf uit, stuurt goed maar die blokken komen niet uit de verf. Ik heb al wat twins gehad: Virago TDM850, 900 supersport en 2x een RSV Mille, dus ik ben wel iets gewend.
Oh, ja: eens in de zoveel tijd wil ik weer eens wat anders proberen, vandaar die testritjes.
1e gereden op een Adventure: trapje nodig om er op te klimmen (1,82m), maar het stuurt enorm lekker. Vooral het korte werk. Toen even via de snelweg terug naar de dealer. Tjeezus: wat een waardeloos blok (sorry - no offence). Bij 4,500 toeren enorm stampen (onaangenaam) en daarboven was de fut er ook echt snel uit. Ik weet het, het is geen wegracer oid maar dit viel echt tegen. Een TDM die ik eerder heb gehad, reed veel beter.
Beetje teleurgesteld begonnen aan de SuperDuke: zit lekker, breed stuur, licht, sturen als een scheermes. Begonnen met de snelweg en dat ging nog enigzins soepel. Daarna binnendoor: tjeezus weer een ellende maar nu een stik zenuwachtig karakter. Tikkie gas: wheely, gas los: helm op het stuur en zo maar door.
Snel weer teruggebracht en weer lekker tuffen op de RSV.
Zonder nou KTM owners voor het hoofd te stoten of in wellus nietus te raken: ben ik wel benieuwd of ik de enige ben die het behoorlijk vond tegenvallen. KTM ziet er echt gaaf uit, stuurt goed maar die blokken komen niet uit de verf. Ik heb al wat twins gehad: Virago TDM850, 900 supersport en 2x een RSV Mille, dus ik ben wel iets gewend.
Oh, ja: eens in de zoveel tijd wil ik weer eens wat anders proberen, vandaar die testritjes.