Proefrit tijdens de motorrai

Actionhost

MF'er
15 sep 2004
94
0
IJmuiden
Hoe makkelijk/moeilijk is het om een proefritje te maken op een motor tijdens de motorrai? En dan met name op een supersport. Ik bedoel moet je net doen of je interesse hebt en gaan lullen met zo'n verkoper vooraf en achteraf, of is het een kwestie van aanmelden en kachelen?
 
weet iemand welke motoren er worden proefgereden?
'k weet nog op moto acxtion ,was het rijbewijs en identiteitskaart laten zien, papier invullen en half uurtje rijden.
 
Hier ben ik ook nogal benieuwd naar, [me]smitjr heeft vorig jaar op een M6.20ie gereden...Best lache hoor! *D [/me]
 
wat ik van vorig jaar had gehoord: papieren laten zien, motor uitzoeken, dan krijg je de tijd en :] maar.
 
ik heb goede hoop op papieren laten zien en rijden. En stomme vraag misschien, maar helm aanwezig of zelf meenemen? (ja ik ga met de auto...sorry ;-( )
 
hmm ja maar je moet toch je rijbewijs laten zien?... en waar mag je dan met een proefritje rijden? op een afgezet terrein of gewoon zelf ff een half uurtje rijden door utrecht?

Edit: WTF ben ik mee bezig? utrecht :S das de jaarbeurs! |(
 
Laatst bewerkt:
Mag het een behoorlijk terrein zijn als je even de topsnelheid wil klokken :+

[me]Chef heeft wel een grote mond maar krijgt met zijn lichte rijbewijs toch niks mee :X [/me]
 
nouja ik kon me herinneren dat er op de motorbeurs ook proefritjes waren maar dan op een stuk afgezet terrein? Vandaar dat ik het ff vraag :)
 
Rondom Amsterdam dus. Copy/paste van de site van de motorrai:

Proefrijden
Zoals elk jaar heeft deze MotoRAI ook een buitengedeelte. Er bestaat de mogelijkheid om onder deskundige begeleiding van KNMV-instructeurs proef te rijden op nieuwe motoren. Motorimporteurs stellen hun modellen ter beschikking en bezoekers kunnen hierop een rondje rondom Amsterdam maken. Aanmelden is mogelijk bij de KNMV stand.
 
oke helm mee dus :) ... (en nu maar hopen dat ze ook 25kw motoren hebben of dat ze het misschien over het hoofd zien)

hebben ze niet


ik heb gewoon al mijn kleding mee helm jas broek handschoenen etc etc

ik ga met koekblik heen omdat we met een groep gaan waarvan er een paar niet rijden met deze temperatuur B|
 
ik heb gewoon al mijn kleding mee helm jas broek handschoenen etc etc

ik ga met koekblik heen omdat we met een groep gaan waarvan er een paar niet rijden met deze temperatuur B|
Ik zie het al voor me; jij in je volledige outfit en helmpje op..achter het stuur..je zou die gezichten eens moeten zien :9
 
ik wil weleens op die cbf600 abs rijden. toch eens kijken wat ze er nou nog van gemaakt hebben voor dat relatief lage bedrag.
 
Ik zie het al voor me; jij in je volledige outfit en helmpje op..achter het stuur..je zou die gezichten eens moeten zien :9

nee daar hebben ze een ruimte voor uitgevonden die algemeen gezien zich aan de achterzijde van de auto bevind. ;)

maar ik ken iemand of niet soms doelpaal , die een avondje gaat karten met een groep je en iedereeen dan met de helm op in de auto over de snelweg gaat en dan iedereen aankijken die je voorbij rijd
 
Geachte mensen,
Vorig jaar heb ik zelf gereden met een kawa ZX-6R op de RAI. Je gaat onder begeleiding van een instructeur ongeveer een half uur rijden. Door de stad, maar ook een klein stuk buiten de stad. Het is gewoon de kunst om te zorgen dat jij degene van de groep bent die net voor het rode stoplicht komt te staan 8-)
Vorig jaar was het niet veel soeps vond ik, voornamelijk veel Ducati's en de enige SS-er was deze Kawasaki.
 
Kleck heeft gelijk. Ik heb vorig jaar ook gereden, op een Duc Monster. Veel Duc's daar en een paar supersports, maar genoeg keus vond ik. Ik had toen pas 3 mnd rijbewijs, maar die gasten zijn niet zo al te streng, althans niet met mij. Helm en pakken zijn aanwezig mocht je zelf niks bij je hebben, alleen je moet je eerst binnen inschrijven met je roze papiertje bij de hand.ze finken dat een hokje aan als je 25 kW bent, maar die gast buiten moet daar dan maar op letten.
Ik vond het in ieder geval wel leuk, en inderdaad ff ervoor zorgen dat je helemaal vooraan staat als er een stoplicht ineens op rood springt :P :P

Ik weet dat ik dit jaar zeker weer ga, al mogen er wel wat meer pitspoezen rondlopen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan