proefrit wat op papier te zetten??

erik gsx-r

Die hard MF'er
16 feb 2003
823
0
westerhaar
morgen krijg ik kopers voor mn motor die ff willen proefrijden iemand een voorbeeld van een overeeenkomst als ze bv schade rijden of iets dergelijks
bedankt alvast voor de reacties
 
gewoon een soort contract typen waar je zulke punten in zet, over schade etc..

en dan allebei een handtekening laten zetten..
deed ik altijd bij het verkopen van mijn scooters..


en zo zal ik het altijd blijven doen zolang het met motoren autos etc te maken heeft. :)

(je kan natuurlijk ook zijn portemonnee bij je houden, en hij alleen zijn rijbewijs)
of iets van borg ofzo
 
zijn rijbewijs achter houden als tie weg is, zou ik doen.
Of als ze met zijn 2en zijn, 1 bij je laten staan tot dat de ander terug is.


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Iets op papier zetten is belangrijker voor de proefrijder dan de uitlener. Ik heb tijdens een proefrit eens een motor total-loss gereden. Dit was een tweedehandse motor van een motorzaak.

Omdat ik niks op papier had staan was IK volledig aansprakelijk voor de schade. Nee, de motor was slechts WA verzekerd. Volgends de wet is het niet nodig om een tweedehandse motor all-risk te verzekeren, de schade is dan voor de ongevalmaker.

Grapje kostte me 7000 gulden
 
Iets op papier zetten is belangrijker voor de proefrijder dan de uitlener. Ik heb tijdens een proefrit eens een motor total-loss gereden. Dit was een tweedehandse motor van een motorzaak.

Omdat ik niks op papier had staan was IK volledig aansprakelijk voor de schade. Nee, de motor was slechts WA verzekerd. Volgends de wet is het niet nodig om een tweedehandse motor all-risk te verzekeren, de schade is dan voor de ongevalmaker.

Grapje kostte me 7000 gulden

Als ik dit goed begrijp is het op papier zetten dus alleen in het voordeel van diegene die gaat proef-rijden :?
Of toch voor de eigenaar ter bevestiging dat diegene die motor meeneemt ??
 
gewoon eerst geheel laten betalen met de schriftelijke overeenkomst dat hij binnen x aantal uren kan terugbrengen mits in de zelfde staat als voor de proefrit. dit getuigt niet van vertouwen maar het voorkomt diefstal.
suc6 met de verkoop.
 
Dat lijkt me dus ook niet slim. Ik ga voor een testritje niet ff een paar ruggen aftikken met de kans een oor aangenaaid te worden door de eigenaar.....
 
Zorg er gewoon voor dat er in staat dat hij verandwoordelijk is voor het voertuig.

Dat vanaf dat hij wegrijdt, tot dat hij weer terug is alle boetes die hij eventueel maakt dat die dan voor hem zijn. Dus tijd noteren.

Ook er in zetten dat als hij eventueel schade rijdt, alle kosten voor hem zijn.
En, controleer zijn gegeven die hij opgeeft. Zeg gewoon dat bij een kennis van jou zo een motor is gestolen, en dat je daar door bang oid bent geworden.

En geen van deze dingen is raar!
Want hij rijdt met jou zuurverdiende geld!!!

Succes kerel, en ik hoor wel of je hem verkoopt morgen ;)
 
CONTRACT


slopen = kopen

Getekend, d.d.:


__________________







Zoiets?


122240

137024
 
je zult natuurlijk zien dat je dan iemand tegenkomt wiens rijbewijs gestolen is (of van iemand anders is) en je je brommer kwijt bent. of iemand die met vals geld borg stelt...
het makkelijkste (vind ik dan) is iemand mee laten rijden op een eigen motor, eentje die snel genoeg is om de testrit motor bij te houden en meer benzine heeft :-P
 
slopen is kopen heb ik em al verteld daar weet ie van maar wil idd wat op papier zetten met zijn handtekening dr onder hou niet van nare verrassingen motor is nu in een smetteloze staat en dat wil ik ook graag zo houden mocht de koop niet doorgaan


bedankt voor al jullie reacties
 
Ik heb ook zo mijn motor gekocht en vond het een goed idee van de verkoper.
Eerst eens worden over de prijs. Vervolgens dat op papier zetten. En slopen is kopen voor dat bedrag. Als het proefritje niet bevalt. Niet kopen.

Ik zal het ook zo doen.
 
Een contract opstellen daar heb je dus niks, nappa, nada, niets aan, is niet rechtsgeldig.
Al is ie door 30 personen ondertekend.
Rijbewijs achterlaten is geen optie, je mag niet rijden zonder rijbewijs O-)
Het enige wat je moet doen is wat hier ook al gezegd is, meerijden.
 
Een contract opstellen daar heb je dus niks, nappa, nada, niets aan, is niet rechtsgeldig.
Al is ie door 30 personen ondertekend.
Rijbewijs achterlaten is geen optie, je mag niet rijden zonder rijbewijs O-)
Het enige wat je moet doen is wat hier ook al gezegd is, meerijden.


waarom is dat niet rechtsgeldig, er word immer toch voor getekend door beide partijen ?
 
dat achteraan rijden heeft geen nut ik ben niet bang dat ze em stelen het gaat mij om dat ze mn motor niet platleggen en dan doen of dr niks gebeurt is daarom slopen = kopen en als dat schriftelijk vast staat is het mij goed
 
Er moet een beedigde notaris aanwezig zijn en die moet tevens het contract opgemaakt hebben.


Is BullShit!

Was er ook een notaris bij toen jij je arbeidscontract tekenden :?
Of toen jij je abbonement afsloot voor je GSM :?

Zijn ook 2 dingen die je ergens bindend mee maken.
 
Haha, wat een goeie...

Mondelinge of schriftelijke overeenkomst is gewoon rechtsgeldig hoor. Je hebt echt niet overal een notariële akte voor nodig om iets rechtsgeldig te laten zijn hoor. Alleen de strekking van de tekst moet altijd helder, ondubbelzinnig en compleet zijn om problemen te voorkomen.

En de abbo van je telefoon enzo is echt niet in elkaar gezet door een notaris. Sterker nog, een notaris heeft daar helemaal niets mee van doen. Erheeft hooguit een jurist over de schouder van de tekstschrijver meegekeken om te kijken of de strekking van het contract goed is en niet verkeerd geïntrepeteerd kan worden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan