na nieuwsgierig te geworden te zijn over de blade door het lezen in de bladen wilde ik het toch wel is ff zelf meemaken of dit weer een "honda" is.
ik naar zaanstad motoren, ff babbeltje gemaakt met frank en wil, en ik dat ding mee...
was een demo stond 2000 km op voor 13.750,- kleur zwart.
starten, ff hendels afstellen...(had volgens mij iemand op gereden met kleine handjes...zeg maar...)
weg rijden, ff warm draaien, ff de beverkoog op in alkmaar, heb je namelijk een aantal redelijk snelle bochten links rechts achtermekaar dus daar je goed het stuurgedrag van de motor testen.
sturen: goh dat stuurt licht joh...valt me niet tegen, ik ben natuurlijk een breedstuur gewend, en nu had ik de race houding weer die ik een tijdje geleden heb ingeruild zeg maar...t rijdt licht, stuurt heerlijk in...en wat ik belangerijk en fijn vondt, is dat je vol accelererend redelijk makkelijk van richting kan veranderen...
en dat geeft een fijn gevoel, want met een racer heb je dit echt nodig, bijv. veenslang (voor de assen kenners) moet je dat laatste stukkie die motor echt wurgen om m van links naar recht naar links te krijgen....en dat ging de honda echt goed af moet ik eerlijk zeggen!
de banden onder fiets waren van het kaliber diablo corsa, dus meer dan zat vertrouwen...
de remmen, is werkelijk het beste wat ik ooit gevoeld heb, radiale rempomp, incl radiale reklauwen geven een vertraging die echt goed is! maarja, daarin tegen is de vering dramatisch slecht...gewoon niet opgewassen tegen de vertaging die je kan opbouwen met de fiets. je kan met 1 vinger als je hard genoeg knijpt gewoon de voorband blokkeren...(of het handig is zoveel remkracht met zo weinig handkracht is maar de vraag, maar voor op het circuit is dit ideaal...op de weg met een schrikreactie...denk ik iets minder.
het rijwielgedeelte is van een hoogstaand nivo, als je dit vergelijkt met bijv. een zx10r waar ik ook een paar keer op gereden heb, is dit van de honda toch echt beter...en zeker icm die electronische stuurdemper!
waar bijv. een 10r met zijn kop begint te schudden, bij vol accelereren (de eerste 4 versnellingen) blijft de honda strak, geen krimp, niks bewegen in het stuur of achterkant...heel knap...
na 2x de rabobank bocht genomen te hebben (voor de bekende) zat ik al met de stepjes aan de grond, dus die heroblobs moet je er meteen afhalen want dat zit meer in de weg dan dat het handig is....de motor geeft zoveel vertrouwen dat dat soort hellingshoeken absoluut geen probleem is...het gaat zo makkelijk...super hoor! iedereen kan hier op rijden...een echte allemans vriend...zeg maar.
de 1000cc 4pitter is echt zoals ze het schrijven in de boeken, zo liniair als wat...vanaf 2000 toeren tot 11.500 toeren geen dipje, geen hikje maar helaas ook geen schopje...en dat laatste is wat je mist, omdat het zo vloeiend rijdt mist het die wow-factor uit het blok...en dat is heel jammer....want ga is van 0 door de eerste 4 versnellingen heen en t is dat je teller iets aangeeft wat niet in nederland mag maar dat ding loopt zo PLEURES hard dat je er niet eens erg in hebt. maar die KICK van WWOOWWWW wat de fuck is dit...blijft weg...komt gewoon niet...of je nou 100 of 2xx rijdt...het sleurt wel...het trekt wel...maar die glimlach op het gezicht komt gewoon niet tevoorschijn wat ik met die r1 en zx10r wel had....jammer...
conclusie t rijdt heel fijn, gaat vreselijk hard, ik denk dat ik er op zandvoort of assen leuke tijden mee kan neerzetten, waarschijnlijk sneller als met de sv, (ivm de top en acceleratie) maar t mist wat de R1 en de zx10r wel hebben.....dus ondanks dat ik de rr vreselijk mooi vind...zal ik mijn sv'tje er niet op inruilen....
wrom maken ze nou niet een motor die het rijwielgedeelte van een honda heeft, de stuurdemper van honda, de remmen van honda, het blok van de zx10r het cockpitje en het aanzuiggeluid van de R1,en de smoel van een r1/zx10r mix...dan heb je gewoon de perfecte fiets...alle ingredienten...20k euroos voor vragen en het wordt gegarandeerd een verkoop hit
zo...en nu ga ik ff een breezertje uit de koelkast halen...
wil/frank/zaanstad bedankt voor de proefrit, en tot volgende keer maar weer...
edit: voor mij dus helaas geen blade...voorlopig...dan blijft de R1 of een zx10r nog over...wie weet...will be continue'd
ik naar zaanstad motoren, ff babbeltje gemaakt met frank en wil, en ik dat ding mee...
was een demo stond 2000 km op voor 13.750,- kleur zwart.
starten, ff hendels afstellen...(had volgens mij iemand op gereden met kleine handjes...zeg maar...)
weg rijden, ff warm draaien, ff de beverkoog op in alkmaar, heb je namelijk een aantal redelijk snelle bochten links rechts achtermekaar dus daar je goed het stuurgedrag van de motor testen.
sturen: goh dat stuurt licht joh...valt me niet tegen, ik ben natuurlijk een breedstuur gewend, en nu had ik de race houding weer die ik een tijdje geleden heb ingeruild zeg maar...t rijdt licht, stuurt heerlijk in...en wat ik belangerijk en fijn vondt, is dat je vol accelererend redelijk makkelijk van richting kan veranderen...
en dat geeft een fijn gevoel, want met een racer heb je dit echt nodig, bijv. veenslang (voor de assen kenners) moet je dat laatste stukkie die motor echt wurgen om m van links naar recht naar links te krijgen....en dat ging de honda echt goed af moet ik eerlijk zeggen!
de banden onder fiets waren van het kaliber diablo corsa, dus meer dan zat vertrouwen...
de remmen, is werkelijk het beste wat ik ooit gevoeld heb, radiale rempomp, incl radiale reklauwen geven een vertraging die echt goed is! maarja, daarin tegen is de vering dramatisch slecht...gewoon niet opgewassen tegen de vertaging die je kan opbouwen met de fiets. je kan met 1 vinger als je hard genoeg knijpt gewoon de voorband blokkeren...(of het handig is zoveel remkracht met zo weinig handkracht is maar de vraag, maar voor op het circuit is dit ideaal...op de weg met een schrikreactie...denk ik iets minder.
het rijwielgedeelte is van een hoogstaand nivo, als je dit vergelijkt met bijv. een zx10r waar ik ook een paar keer op gereden heb, is dit van de honda toch echt beter...en zeker icm die electronische stuurdemper!
waar bijv. een 10r met zijn kop begint te schudden, bij vol accelereren (de eerste 4 versnellingen) blijft de honda strak, geen krimp, niks bewegen in het stuur of achterkant...heel knap...
na 2x de rabobank bocht genomen te hebben (voor de bekende) zat ik al met de stepjes aan de grond, dus die heroblobs moet je er meteen afhalen want dat zit meer in de weg dan dat het handig is....de motor geeft zoveel vertrouwen dat dat soort hellingshoeken absoluut geen probleem is...het gaat zo makkelijk...super hoor! iedereen kan hier op rijden...een echte allemans vriend...zeg maar.
de 1000cc 4pitter is echt zoals ze het schrijven in de boeken, zo liniair als wat...vanaf 2000 toeren tot 11.500 toeren geen dipje, geen hikje maar helaas ook geen schopje...en dat laatste is wat je mist, omdat het zo vloeiend rijdt mist het die wow-factor uit het blok...en dat is heel jammer....want ga is van 0 door de eerste 4 versnellingen heen en t is dat je teller iets aangeeft wat niet in nederland mag maar dat ding loopt zo PLEURES hard dat je er niet eens erg in hebt. maar die KICK van WWOOWWWW wat de fuck is dit...blijft weg...komt gewoon niet...of je nou 100 of 2xx rijdt...het sleurt wel...het trekt wel...maar die glimlach op het gezicht komt gewoon niet tevoorschijn wat ik met die r1 en zx10r wel had....jammer...
conclusie t rijdt heel fijn, gaat vreselijk hard, ik denk dat ik er op zandvoort of assen leuke tijden mee kan neerzetten, waarschijnlijk sneller als met de sv, (ivm de top en acceleratie) maar t mist wat de R1 en de zx10r wel hebben.....dus ondanks dat ik de rr vreselijk mooi vind...zal ik mijn sv'tje er niet op inruilen....
wrom maken ze nou niet een motor die het rijwielgedeelte van een honda heeft, de stuurdemper van honda, de remmen van honda, het blok van de zx10r het cockpitje en het aanzuiggeluid van de R1,en de smoel van een r1/zx10r mix...dan heb je gewoon de perfecte fiets...alle ingredienten...20k euroos voor vragen en het wordt gegarandeerd een verkoop hit
zo...en nu ga ik ff een breezertje uit de koelkast halen...
wil/frank/zaanstad bedankt voor de proefrit, en tot volgende keer maar weer...
edit: voor mij dus helaas geen blade...voorlopig...dan blijft de R1 of een zx10r nog over...wie weet...will be continue'd
Laatst bewerkt: