Proefritje Gsx-R

Kopen dat ding?

  • Ja!

    Stemmen: 23 76,7%
  • Nee!

    Stemmen: 4 13,3%
  • Word automobilist, Idioot!

    Stemmen: 3 10,0%

  • Totaal aantal stemmers
    30

Nightbat®

MF veteraan
29 feb 2004
15.878
11.053
Delft
Vandaag even bij de Suzukidealer langsgegaan om een proefritje te maken
op een '98 R-750

Was wel even slikken voordat ik wegreed, dit was geen 60 PK Diversion waar ik
op heb gelest
Kreeg een hele leuke route als tip die ik kon rijden ....Maar gaf aan dat ik een
voor mij bekende route ging rijden

afijn, bij de eerste bocht had ik het al door: "Niet aan dat gas trekken in de
bocht"
Ten 1e reageert dat als een tiet op een ijsblokje, ten 2e voel je gelijk kracht
ontwikkelen

even wennen, richting de kerkpolder voor een paar leuke slingerbochtjes die ik
met m'n brommer altijd zo hard mogelijk probeer te nemen (70 Km/u)
Daar poepte ik doorheen met 60 alsof het een rechte weg was,
Richting de A4's beginpunt: Delft
en erop

"Houd hem onder de 7000 RPM, daarboven word het een kanon" was de tip die ik
kreeg voor ik wegreed bij de dealer, en gonsde in m'n hoofd terwijl ik de bocht
doorkwam, klaar voor een lege A4

...en die was leeg *D
*klik*, *klik*, *klik* Laatste versnelling... Oeps!!! 160!!!
"Dit was niet m'n bedoeling!"
Op deze motor rijd je je heel stil, heel snel dood
terug naar 120,... voorbij afslag De Lier kwam er wat verkeer, de linkerbaan op
even inhalen *trekt iets aan het gas* poep: 140! ...in z'n laatste versnelling???

Rijswijk er weer af, binnendoor nog wat straten en bochtjes
op het laatste rechte stukkie even gekeken wat die magische 7K waren...
op het moment dat hij begon te brullen, voelde ik hem uit z'n voorvork komen
".... a....-HAaa"

Terug bij de dealer binnen 30 minuten

Dus nu met de vraag: Koop ik hem
34000 Km, alles 700 km geleden vervangen (pakkingen, filters, banden,
nokkenaskettingspanner)
Maar dat buiten beschouwing: Hij rijd gewoon heerlijk


toegegeven ondanks +/- 100 uur rijlessen is het een flinke kluif
met een groot gevaar
Maar dacht ik een oncontroleerbaar kanon te berijden, dat is het dus niet
Stuurt fantastisch, remt heerlijk en de "Learning Curve" is iets wat gewoon
rustig(er) moet gebeuren (als bij een 600cc)
Ik wou dat m'n lesmotor zo lekker reed

Ik zou er een nachtje over slapen,... maar ik weet eigenlijk wat m'n antwoord is

Geef me 's wat tips om hem niet te kopen, behalve:
-Te gevaarlijk voor een beginner!
-Te duur gezien beginners altijd onderuit gaan, koop een ouwe/pekel fiets!
-Suzuki is KUT!
 
Kopen, maar bedenk je dat je particulier ook prima deals kunt maken.

Succes iig,

s4s
 
ja tis ff wennen van een lesfiets op zo,n bruut te stappen maar ik heb een paar maanden geleden mijn rijbewijs gehaald en had al een 750 R in mijn schuurtje staan O-) dus mijn eerste (legale) rit was ook wel even schrikken moest ik zeggen tot de 6 a 6500 toeren en dat was t wel een beetje. Man wat een vermogen wat een powerrr.. nu ben ik dus nog geen 4mnd verder en wel 3000 km wijzer en trek m nu in alle versnellingen vol door (na 1 week al trouwens) en het bochtenwerk gaat ook super. Je moet jezelf de vraag stellen wat voor rijder ben ik, krijg ik een mega kick als ik vol opentrek bij het stoplicht en lekker knallen(na de nodige ervaring) door de bocht als het antwoord daarop ja is moet je het zeker doen want ga je voor een stuk minder vermogen raak je er snel op uitgekeken.
 
gewoon kopen en jezelf in de hand houden
het is geen must om hard te rijden

Ja dat merkte ik dus ook, hard rechtuit is inderdaad makkelijk
dat gevaar is gewoon aanwezig in de bochten, maar hoeveel motorrijders
-25 KW of niet- maken altijd de fout bij die bochten
50-2000cc,... het risico is er altijd en net zo hard aanwezig
(ik rij 50cc,..trust me: de kans om je onderuit te accelereren met 6,5 KW is er)
maar net als bij de rijles, de eerste keer dat je aan het gas draait is de
reactie zo ongeloofwaardig snel, dat het respect inboezemt
en pas na een aantal lessen durf en kun je asociaal optrekken

als beste voorbeeld kan ik geven: Ik ben een over het algemmen kalm en beheerst
persoon
Ik reed 2 jaar lang op een snorscooter met 30 km/u naar m'n werk,
deze heb ik afgezworen voor een veel snellere brommer omdat ik in slaap
viel onderweg (nog net niet leterlijk)
Ik stap half slaperig uit m'n bed, ik kom half slaperig op m'n werk,...
maar de actie op die 90 km/u 50cc tussendoor zorgt ervoor dat ik op dat moment
klaarwakker ben!

Ik doe het gewoon, het is de fiets die ik wil, en ook een motor die me nog lang
zal verrassen, ik wil ook een motor die eist m'n hoofd erbij te houden
en mij nog lang zal laten raden naar de grens die er zou kunnen zijn

ik moet rusig beginnen,.. dat weet ik
maar dat weet ik al sinds dat ik vorig jaar voor het eerst in 8 jaar een
opgevoerde brommer kocht,
en in m'n overmoed even een bocht verkeerd inschatte en een 1 dag oude (voor mij
dan tenminste) brommer over de stoeprand schoof

en ik heb zitten denken over een particuliere fiets
maar ik wil gewoon de zekerheid van die garantie van een dealer
deze motor komt met gehele werkplaatsgeschiedenis (altijd in onderhoud geweest
bij die dealer) en deze heren hebben me al heel netjes geholpen met kleding en
helmen, zelfs als ik deze fiets niet wou kopen had ik graag een andere bij hun
gekocht
 
Laatst bewerkt:
Kopen, je went er wel aan.

Toen ik de 1e keer op een gsx1100r reed, weliswaar een oude ...

Ging ik op de bank zitten toen ik thuis kwam helemaal shaky en zei tegen mijn vrouw dat ik bang was voor dat beest...En dat ding fucking gevaarlijk was.

2 maanden later wilde ik meer ..


Tip: ff je gas wat lossen met die stelbouten dat je wat meer speling hebt dan reageert die in het begin niet zo direct voor je gevoel..het scheelt niet veel maar toch.

En vooral denken dat je een hele mooie vrouw berijdt die des duivels wordt als je haar ruw behandeld..dus aai aai aai en strelen dat gas...En niet zonder opwarming in die tepels knijpen anders wordt ze furieus.
 
Ken jezelf!

Als je van jezelf weet dat je je kan beheersen dan moet je niet twijfelen en dat ding kopen!
Als je het tegengestelde van jezelf ook weet dan zou ik nog even wachten.

Ben zelf op 21jarige leeftijd begonnen met ZX7R na 1jaar nog steeds volledig in orde (zowel moto als lichamelijk ;) )

have fun!
 
Heb je echt pas je rijbewijs gehaald na 100 uur lessen?
Dan zou ik toch eerst eens wat minder sportiefs gaan rijden om te oefenen.
 
Heb je echt pas je rijbewijs gehaald na 100 uur lessen?
Dan zou ik toch eerst eens wat minder sportiefs gaan rijden om te oefenen.

70% zijn BV's geweest waar ik 2 uur voor moest boeken (Delft->Z'meer)
Ik heb laat m'n examens gedaan omdat ik dat wou niet omdat ik dat moest
Ik begon half maart met lessen, en had voorgenomen aug/sept m'n rijbewijs te hebben
En dat is gelukt
eerste examen Verkeer ben ik gezakt, 5 weken later en 3 lesjes tussendoor ben ik
geslaagd
Elk uur op die motor was én een uur lol 3x in de week én een uur rijervaring erbij
 
Niet twijfelen kopen dat dingetje.... De eerste weken in de bochten met je handje van het gas afblijven. Vooral we nu richting de herfst gaan. Al die k*t bladeren.
Veel plezier toegewenst. :]
 
Ik zou zelf niet de sprong van lesmotor naar racemonster maken.

Weet je wat het is? Je neemt je voor om 'rustig' aan te doen. Maar dan rij de dat apparaat nog niet eens voor 75% aan z'n limiet.

Er zal ongetwijfeld een moment komen (na een maand of 2, 3) dat je bewust de limiet gaat opzoeken op bepaalde momenten.

Daarom zou ik gaan voor een leuke 600cc, wat minder vermogen, wat meer vergevingsgezind maar nog steeds een fun bike.

Je kunt wel je rbw hebben, maar het leren rijden begint nu pas (idem als met de auto)

Suc6 met je keuze (want die heb je volgens mij al gemaakt) :P
 
eehhhhhhhhhh..........
iedereen zegt gelijk kopen dat ding, maar ik zie nergens de prijs staan.
Wat moet die kosten en een motor van 6 jaar oud zou ik particulier kopen.
Scheelt je toch meestal 1000 euro.
Om die km. stand hoef je het niet te doen.
Als je hem goed/normaal onderhoud kun je er nog zeker 10.000km. prima mee rond knallen. Prima soes zo'n "ding" :P
suc6
 
Kopen!

Went vanzelf, weekie ongeveer. Zorg wel voor een soepele rechterhand in den beginne.

Gixxers :}
 
De zaterdagochtend na dat ik dit topic heb geopend heb ik de dealer
laten weten dat ik hem toch koop
mocht ik de komende weken bang worden gooi ik er desnoods een 25Kw setje op :+

te mooie fiets om te laten staan

Wie is degene die me eigenlijk liever ziet als automobilist? ;)
 
ja tis ff wennen van een lesfiets op zo,n bruut te stappen maar ik heb een paar maanden geleden mijn rijbewijs gehaald en had al een 750 R in mijn schuurtje staan O-) dus mijn eerste (legale) rit was ook wel even schrikken moest ik zeggen tot de 6 a 6500 toeren en dat was t wel een beetje. Man wat een vermogen wat een powerrr.. nu ben ik dus nog geen 4mnd verder en wel 3000 km wijzer en trek m nu in alle versnellingen vol door (na 1 week al trouwens) en het bochtenwerk gaat ook super. Je moet jezelf de vraag stellen wat voor rijder ben ik, krijg ik een mega kick als ik vol opentrek bij het stoplicht en lekker knallen(na de nodige ervaring) door de bocht als het antwoord daarop ja is moet je het zeker doen want ga je voor een stuk minder vermogen raak je er snel op uitgekeken.

Had ik ook, wil niet anders meer

gewoon doen, kicken!! voel je teminste dat je leeft
 
Ik zou toch eerst de 600cc proberen.
Niet zozeer dat je deze niet aankan, want daar kan alleen jij over oordelen. Niemand van hier die jou kent. Sommigen stappen op en rijden gewoon gelijk goed. De meesten echter niet, maar jij kan er zoéén zijn.

Maar ik zou de 600cc nemen in jou geval. Dan heb je nog iets om hierna te kopen namelijk. Ik had zelf een 600cc gekocht en nu een 1000cc. Nu heb ik het probleem, wat wil ik hierna? Bijna geen enkele fiets kan aan mijn eisen meer voldoen, omdat ik dan een emmer vol koppel zou missen. Dus doe gewoon de iets goedkopere 600 en hou die 750 nog effe voor de toekomst.

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan