Proefritje op een honda streetfighter

NOORRIE

Rookie
30 dec 2017
8
0
Hey beste streetfighterbouwers/lovers,

Ik zal me even kort voorstellen; Noor, 27 jaar oud, en sinds anderhalf jaar de trotse bezitster van een cbr 600 rr. Topbike, maar een echte racer.
Nu ben ik me sindskort in aan het lezen over het bouwen van een streetfighter, en specifiek een met een superbike stuur. Misschien begrijp ik het verkeerd, maar volgens mij is zo'n bike qua behendig sturen ideaal? Mijn plan is nu om een cbr 600f om te bouwen tot streetfighter, om naast mn rr een lekker speelse fiets te hebben.
De vraag is nu of ik eens een proefritje mag maken op een soortgelijke motor, om te voelen hoe het rijdt. Dus, heeft er iemand in de buurt van Eindhoven streetfighter waar ik een ritje op mag maken?
(O en als iemand zich verveelt en op zoek is naar een nieuw project, en daarbij een nieuwsgierige vrouw wat wil leren, ik bied me aan;))

Groetjes noor
 
Hey beste streetfighterbouwers/lovers,

Ik zal me even kort voorstellen; Noor, 27 jaar oud, en sinds anderhalf jaar de trotse bezitster van een cbr 600 rr. Topbike, maar een echte racer.
Nu ben ik me sindskort in aan het lezen over het bouwen van een streetfighter, en specifiek een met een superbike stuur. Misschien begrijp ik het verkeerd, maar volgens mij is zo'n bike qua behendig sturen ideaal? Mijn plan is nu om een cbr 600f om te bouwen tot streetfighter, om naast mn rr een lekker speelse fiets te hebben.
De vraag is nu of ik eens een proefritje mag maken op een soortgelijke motor, om te voelen hoe het rijdt. Dus, heeft er iemand in de buurt van Eindhoven streetfighter waar ik een ritje op mag maken?
(O en als iemand zich verveelt en op zoek is naar een nieuw project, en daarbij een nieuwsgierige vrouw wat wil leren, ik bied me aan;))

Groetjes noor
Hallo Noor
Koop een Honda hornet van rond bouwjaar 2004
Deze zijn een prima basis om er iets persoonlijks van te maken
Spreek uit eigen ervaring bevalt uitstekend
 
Hi Noor,

Ik heb zo'n Honda Hornet staan ;)
Het zijn inderdaad lekker rijdende motoren, goed handlebaar.
Het is een fiets uit 2001, maar met een 2005-2006 lakset er op (tank, zit, kont, zijkappen)
De originele achterkant van de nummerplaatbevestiging is vervangen door een undertray (strakker)
Verder voorzien van nieuwe kleinere knippers
Het originele blok was in de soep gelopen dus er is een blok van een CBR600 in gehangen door Wang Motorcycles in Den Haag. Het blok loopt netjes en de motor ben ik rijklaar aan het maken ivm spuitwerk. Moet alleen nog blanke lak overheen. Daarna gaat ie voor een redelijk bedrag de deur uit.
Als je interesse hebt kun je mij een mailtje/bericht sturen.

Grt. Rob
 
Hi Noor,

Ik heb zo'n Honda Hornet staan ;)
Het zijn inderdaad lekker rijdende motoren, goed handlebaar.
Het is een fiets uit 2001, maar met een 2005-2006 lakset er op (tank, zit, kont, zijkappen)
De originele achterkant van de nummerplaatbevestiging is vervangen door een undertray (strakker)
Verder voorzien van nieuwe kleinere knippers
Het originele blok was in de soep gelopen dus er is een blok van een CBR600 in gehangen door Wang Motorcycles in Den Haag. Het blok loopt netjes en de motor ben ik rijklaar aan het maken ivm spuitwerk. Moet alleen nog blanke lak overheen. Daarna gaat ie voor een redelijk bedrag de deur uit.
Als je interesse hebt kun je mij een mailtje/bericht sturen.

Grt. Rob

Je zit in het verkeerde topic, daar heeft Motor-Forum 'Te koop: motoren' voor bedacht.
 
Hey allen, ik denk dat mn berichtje niet helemaal duidelijk was. Ik ken genoeg motoren (nakeds) die lekker sturen, daar zal een Hornet vast bij horen. Ik heb inmiddels ook al een f2 gekocht. Ik wil namelijk zelf lekker gaan prutsen, niet al een motor die klaar is. De vraag was alleen of ik er een super bike stuur op ga zetten, of gewoon de clip ons houdt.
 
Als je me daar mee kan helpen, graag. Dus geen info over goed sturende motoren, info (en/of proefrit) op een motor met superbike stuur. Thanks!
 
Ik heb destijds trouwens ook een superbike stuur op mijn F2 gezet (inmiddels verkocht); hoef je geen proefrit voor te maken hoor, rijdt gewoon super! Meer ontspannen zitpositie in combinatie met makkelijker (in)sturen (breder/vlakker stuur dus meer 'hefboom').

full
 
Thanks Dennizx! Ziet er ook stoer uit zo! Ik wil de kuipen eraf maar dit kan dus ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan