Proffie's 750 turbo 1216 turbo !!

Ahhh da,s zielig die koe kan 3 weken niet meer lopen als ik er klaar mee ben O-)

Hijs wel goed fransje _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond lekker gereden,

Eerst even langs frans geweest om zijn " hij glimt als een hondepik in de maneschijn motorblok te bekijken" en daarna wreed binnendoor terug naar huis met een maatje op z,n K6.

Het barrel houdt zich zeer goed geen problemen ondanks misbruik af en toe, hij rijdt me iets te veel "toer" dus ik ga denk ik op een kleiner voortandwiel over.
Verbruik is ongeveer 1/10 1/11 dus best, geluid is diep maar ""beschaafd" en zelf het sturen gaat mij steeds beter af ondanks de verlengde wielbasis.

Ik heb nog wel wat dingen op de agenda staan:

Achterveer moet zwaarder ( wellicht de hele fiets af laten veren door Hyperpr o.i.d)
Bakje onder het zitje maken voor mijn slot e.d (kan nu niks kwijt)
Druk opschroeven })

[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is om op te vreten Sander :}

Demper klopt ook met de rest van de lijn,,mag bij deze niet te stijl staan!


Prachtige heftige machine heb je neer gezet gozer 8-)
 
Ahhh da,s zielig die koe kan 3 weken niet meer lopen als ik er klaar mee ben O-)

Hijs wel goed fransje _O- _O-


Tsjaaaa, die kan ik weer inkoppen als ik wil..........

Laat ik dit keer de eer aan m'n zelf houden ;)


Maar nogmaals....... een prachtige machine neergezet jongen!!!!!!

Mag je trots op zijn!!!!!


:W
 
Gisteravond lekker gereden,

Eerst even langs frans geweest om zijn " hij glimt als een hondepik in de maneschijn motorblok te bekijken" en daarna wreed binnendoor terug naar huis met een maatje op z,n K6.

Het barrel houdt zich zeer goed geen problemen ondanks misbruik af en toe, hij rijdt me iets te veel "toer" dus ik ga denk ik op een kleiner voortandwiel over.
Verbruik is ongeveer 1/10 1/11 dus best, geluid is diep maar ""beschaafd" en zelf het sturen gaat mij steeds beter af ondanks de verlengde wielbasis.

Ik heb nog wel wat dingen op de agenda staan:

Achterveer moet zwaarder ( wellicht de hele fiets af laten veren door Hyperpr o.i.d)
Bakje onder het zitje maken voor mijn slot e.d (kan nu niks kwijt)
Druk opschroeven })

[afbeelding]
[afbeelding]

:} :}
 
Voor voorlopig originele veer van de schokker achter vervangen door een progressieve veer van hyperpro die ik nog had deze veer is ook veel dikker.
Heb een "specialtool"moeten maken om dat voor elkaar te krijgen maar het is toch voor mekaar *O*

Ik denk dat dit een wrede verbetering gaat worden voor mijn fiets wanneer je er nu op gaat zitten zakt ie tenminste niet meteen tot aan zijn hoeven in.
Mocht hij nog strakker moeten dan is daar ook nog ruimte voor bij de originele veer zat ik al op z,n max.

Wellicht morgen extra bergruimte maken onder mijn zadel, ik heb het bakje al "gezet"vandaag dus dat is een kwestie van in elkaar solderen en de zaag in het achterspatbord.

:W
 
Afgelopen zaterdag naar Barneveld geweest naar de Classic Races, lekker eindje getufd
motortje heeft zich goed gehouden ondanks het benauwde en warme weer.
Af en toe even "verkwistend" gas gegeven en wat mede motorrijders even flink op hun nummer gezet _O- _O-
Dit sleeper uiterlijk bevalt mij wel !!!!

Ik hoef overigens ook niet bang te zijn dat mijn turbo water aanzuigt in Hoosbuien, want ik heb de vuurproef doorstaan.
Op de terugweg naar huis in een hoosbui bij utrecht gereden niet normaal meer, het is dat ik niet op de vluchtstrook wilde gaan staan zoals een hoop automobilisten anders was ik afgestapt.
Het leek een beetje op het poortje van Ron maar dan op de A12 :o

Het voordeel was dat ik "gratis" Waterinjectie had :P
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je fiets ook 'waterproof' is, de mijne zuigt zich helemaal vol en houd stevig in.
En het blokje is nu dus ook van binnen mooi schoon gespoelt :+.
 
De 1216 is nu betrouwbaar verklaard voor de lange afstanden.
Kruissnelheden van 140 gereden en ook nog even stiekum de 300 kmph aangetikt. :X (voorzover ik dat kon beoordelen maar de naald stond bijna weer op nul terwijl ik toch heeull hard ging) ik wilde toch eens weten wat er in zat.
Motor heeft zich zeer goed gehouden had wel wat moeite met 2,5 uur lang in de regen rijden het filter kreeg toch iets teveel water voor zijn kiezen wanneer het hard regende dus hield soms iets in.
Maar al met al is alles goed gegaan het verbruik viel overigens ook niet tegen gemiddeld 1 op 15 terwijl er toch stevig werd doorgereden.

Dit weekend met de mannen naar Santa Pod geweest, een superweekend gehad !!!
Geweldig gelachen en genoten van de Dragbikes.
Bij deze ook alle mannen bedankt voor het geweldige weekend *O*
Hele mooie dingen gezien waar je jaloers van wordt, hier wat piccies voor de liefhebber.

SantaPod2008020-1.jpg

SantaPod2008042-1.jpg

SantaPod2008048-1.jpg

SantaPod2008045-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk Sander :). Dus nu kun je hem echt gebruiken als dagelijkse fiets.

Maar die 1e foto, wat is het??? Blok zonder drukvulling maar wel met intercooler??
 
Boostcontrollers wel als het goed is.
Helmpje nog niet den over 2 weekjes. hij moest em eerst nog zelf bestellen in de states hij had de maat niet op voorraad.
Niet zo vreemd met zo,n GROOT hoofd

_O-
 
Boostcontrollers wel als het goed is.
Helmpje nog niet den over 2 weekjes. hij moest em eerst nog zelf bestellen in de states hij had de maat niet op voorraad.
Niet zo vreemd met zo,n GROOT hoofd

_O-

Best jammer dat sommige dingen zo groot zijn, terwijl het best een heel stuk kleiner had kunnen zijn!! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan