Programma om brandstofgebruik bij te houden (downloads)

Vandaag rond 17.00 - Alkmaar - semiklassieke rode Honda CB1 (500?) met dame achter het stuur. Stond achter je bij het stoplicht stationsweg/kanaalkade en hoorde je schreeuwen: "godverdomme, geef gas" tegen de voorstaande auto... erg vermakelijk en ik zag je kijken toen je afsloeg en ik rechtdoor ging.

Wieohwie,

Jap
 
Laatst bewerkt:
Vandaag rond 17.00 - Alkmaar - semiklassieke rode Honda CB1 (500?) met dame achter het stuur. Stond achter je bij het stoplicht stationsweg/kanaalkade en hoorde je schreeuwen: "godverdomme, geef gas" tegen de voorstaande auto... erg vermakelijk en ik zag je kijken toen je afsloeg en ik rechtdoor ging.

Wieohwie,

Jap

he "n00b" verkeerde topic :P
 
Vandaag rond 17.00 - Alkmaar - semiklassieke rode Honda CB1 (500?) met dame achter het stuur. Stond achter je bij het stoplicht stationsweg/kanaalkade en hoorde je schreeuwen: "godverdomme, geef gas" tegen de voorstaande auto... erg vermakelijk en ik zag je kijken toen je afsloeg en ik rechtdoor ging.

Wieohwie,

Jap

_O-
 
Hey, hij werk nu prima nadat ik dat bestandje had uitgepakt en in de map bij feul plaatste :)

Nu kan ik mooi bij houden bij welk station ik word afgezet hier in de regio haha
 
He eigenaar,

Op Laptop werkt het nu gewoon, maar kom nog niet uit hoe ik het op me mobiel werkend moet krijgen.

Heb hem geinstalleerd op een SPV 3000 met Windows Mobile.

Hij opent hem wel, en typ dan ook IP adress, ik ga dan naar Nieuwe Tankbeurt, maar vervolgens doet hij niets.

Hij lijkt hem gelijk af te sluiten, vang een fractie op van verbinding maken met server.

Poort staat hier open.
 
Laatst bewerkt:
Geinig topic.

Mogelijk kun je het ook combineren met rittenstaat (zakelijk/prive km's) dan heb je er een hele grote doelgroep bij :)
 
He eigenaar,

Op Laptop werkt het nu gewoon, maar kom nog niet uit hoe ik het op me mobiel werkend moet krijgen.

Heb hem geinstalleerd op een SPV 3000 met Windows Mobile.

Hij opent hem wel, en typ dan ook IP adress, ik ga dan naar Nieuwe Tankbeurt, maar vervolgens doet hij niets.

Hij lijkt hem gelijk af te sluiten, vang een fractie op van verbinding maken met server.

Poort staat hier open.

Het programma zou op je telefoon niet af moeten sluiten als het verbinden niet goed gaat, hij zou dan een melding moeten geven dat het niet gelukt is. Het is jammer genoeg zonder foutmelding lastig om het te testen zonder toegang tot jouw telefoon.

Ik heb wel goed nieuws voor jou en ook voor mensen die een iPhone of een andere telefoon zonder java hebben: de volgende versie van het hoofdprogramma krijgt een webinterface waarmee je tankstations en tankbeurten aan kan maken. Het enige dat je daarvoor nodig hebt is een browser :). Ik ben hem nog aan het testen en ook nog wat andere bugs aan het oplossen. Ik verwacht dat hij ergens deze week bij jullie op de download mat ligt ;)
 
Het programma zou op je telefoon niet af moeten sluiten als het verbinden niet goed gaat, hij zou dan een melding moeten geven dat het niet gelukt is. Het is jammer genoeg zonder foutmelding lastig om het te testen zonder toegang tot jouw telefoon.

Ik heb wel goed nieuws voor jou en ook voor mensen die een iPhone of een andere telefoon zonder java hebben: de volgende versie van het hoofdprogramma krijgt een webinterface waarmee je tankstations en tankbeurten aan kan maken. Het enige dat je daarvoor nodig hebt is een browser :). Ik ben hem nog aan het testen en ook nog wat andere bugs aan het oplossen. Ik verwacht dat hij ergens deze week bij jullie op de download mat ligt ;)

Misschien werkt dat wel, keep up the good work!

Kleine opmerking: Hij vraagt telkens bij opslaan of wijzigen of ik dit zeker weet, kun je misschien een optie maken dat ik dit kan uitvinken? Ik hoor het wel.

:} :}
 
Geinig topic.

Mogelijk kun je het ook combineren met rittenstaat (zakelijk/prive km's) dan heb je er een hele grote doelgroep bij :)

Op zich een interessant idee, maar het brengt wel een hoop moeilijkheden. Een tankbeurt zal gekoppeld moeten worden aan meerdere afstanden en er komen een hoop opties bij die voor mensen die niet geen registratie voor de belastingdienst bij hoeven houden niet interessant zijn.

Ik zal er nog wel over nadenken, misschien dat ik nog een mooie manier bedenk om het erin te verwerken.
 
Op zich een interessant idee, maar het brengt wel een hoop moeilijkheden. Een tankbeurt zal gekoppeld moeten worden aan meerdere afstanden en er komen een hoop opties bij die voor mensen die niet geen registratie voor de belastingdienst bij hoeven houden niet interessant zijn.

Ik zal er nog wel over nadenken, misschien dat ik nog een mooie manier bedenk om het erin te verwerken.
Het was het eerste waar ik aan dacht toen ik het topic zag :)

Misschien denk ik er ook te simpel over. Dacht aan een tabel met bijvoorbeeld:
lokatie start - begin km stand - lokatie eind - eind km stand - werk/prive - type motorfiets

Wat al eerder is vermeld moet je dan ook misschien een kleine bijdrage vragen zodat je zelf er ook iets aan over houdt :)
 
Kan je zakelijk/prive wel koppellen aan tankbeurten?

Je rijdt op een tank diverse stukjes prive en zakelijk. Bovendien, toen ik nog leasebakkies aftrapte, vroeg de belastingdienst naar overzichten met datum, tijd, vertrekpunt, bestemming, beginstand en eindstand.

Hier zal ongetwijfeld ook een administratie voor te schrijven zijn (met rood signaalscherm als de 500 km prive in zicht komt), maar het lijkt mij een appllicatie op zichzelf.
 
Aan de andere kant: Juist zo'n prive-zakelijk administratie zou veel belang hebben bij een gegevensinvoerapplicatie middels het mobieltje.

Heb je een zakelijk ritje, even invoeren met het mobieltje. Kan bij het instappen en uitstappen gebeuren, met de gegevens op het dashbord, direct voor je neus.
 
Aan de andere kant: Juist zo'n prive-zakelijk administratie zou veel belang hebben bij een gegevensinvoerapplicatie middels het mobieltje.

Heb je een zakelijk ritje, even invoeren met het mobieltje. Kan bij het instappen en uitstappen gebeuren, met de gegevens op het dashbord, direct voor je neus.

Klopt, dat kan ik me wel voorstellen. Het invoeren van gegevens met je mobiel zou ook gescheiden zijn van het invoeren van tankbeurten, omdat je andere gegevens invoert.

Ik heb op dit moment niet zoveel motivatie om te werken aan een programma voor het bijhouden van prive/zakelijke kilometers, omdat ik zelf geen kilometeradministratie bij hoef te houden.
 
He eigenaar,

Het lukt mij niet om 2 tankbeurten op dezelfde datum te doen. Hij wil hem niet opslaan.

Ja klopt, zit een foutje in waardoor je de tweede tankbeurt met dezelfde datum niet ziet. Hij is wel opgeslagen, je ziet hem alleen niet. Ik ga vanavond de nieuwe versie online zetten, daarin is onder andere dit probleem opgelost.
 
Sterker nog hier is hij!

Ik ben niet helemaal lekker vandaag, gelukkig hoefde er vandaag niet zoveel meer te gebeuren.

bugs opgelost:
- Twee verschillende tankbeurten op dezelfde datum werkte niet goed

Nieuwe functies die erin zitten:
- De server is uitgebreid met een webinterface, hiermee is het makkelijk om via een mobiele telefoon tankbeurten te maken. Zie de handleiding voor meer info
- Het server scherm heeft een log gedeelte waarin te zien is welke communicatie er met de server geweest is.
- Een nieuw instellingen scherm waarin je een standaard type brandstof op kunt geven en voorkeuren voor vragen om bevestiging in kunt stellen.

De installatie bestanden kun je hier downloaden: http://servem.student.utwente.nl/store
Ik heb zoals beloofd een handleiding gemaakt, die is hier te downloaden
 
Sterker nog hier is hij!

Ik ben niet helemaal lekker vandaag, gelukkig hoefde er vandaag niet zoveel meer te gebeuren.

bugs opgelost:
- Twee verschillende tankbeurten op dezelfde datum werkte niet goed

Nieuwe functies die erin zitten:
kan er nog een functie bij.
Het zou wel leuk zijn om te kunnen zien wat de theoretische maximale actieradius is op een volle tank bij x verbruik.
 
Zo, ik ben weer een beetje aan het herstellen van de batavierenrace :)

kan er nog een functie bij.
Het zou wel leuk zijn om te kunnen zien wat de theoretische maximale actieradius is op een volle tank bij x verbruik.

Bedoel je dan je gemiddelde afstand die je kan rijden op een tank (dus berekend met het gemiddelde verbruik) of wil je een verbruik in kunnen vullen om mee te rekenen? Het eerste vind ik wel een aardige om erbij te zetten, die zet ik in ieder geval op het lijstje :). De tweede lijkt me minder nuttig, ik maak dan in feite een rekenmachine die alleen maar kan vermenigvuldigen :P
 
ik wil eerst even kwijt dat ik het een mooi programma is en van plan het te blijven gebruiken.

misschien een idee om bij uitgaven een extra tekstvak te plaatsen voor opmerkingen om bijvoorbeeld de km stand in te voeren zodat je weet bij welke km stand je bijvoorbeeld nieuwe remblokken hebt gestoken
 
ik wil eerst even kwijt dat ik het een mooi programma is en van plan het te blijven gebruiken.
Dat is leuk om te horen :)
misschien een idee om bij uitgaven een extra tekstvak te plaatsen voor opmerkingen om bijvoorbeeld de km stand in te voeren zodat je weet bij welke km stand je bijvoorbeeld nieuwe remblokken hebt gestoken

Die zet ik ook op het lijstje. Ik zal ook kijken naar een waarschuwing systeem, dat je een melding geeft dat bijvoorbeeld je remblokken moet gaan nakijken na een bepaalde kilometerstand.
 
Ik heb inderdaad nog Java 1.5

Java 1.6 is alleen nog 64 bits Macs verkrijgbaar dus ik kan het programma helaas niet uittesten..

Ik was vergeten dit nog even te melden hier. We hebben na e-mail discussie mijn programma wel werkend gekregen op zijn Mac met Java 1.5. Ik heb een aanpassing gemaakt en die aanpassing zit ook in versie 0.7. Als je nog de oude versie van Java hebt werkt het icoontje niet, maar de rest van het programma wel.



Verder ben ik op deze maandagmiddag benieuwd naar ervaringen. Zijn er al mensen (met een iPhone bijvoorbeeld) die de nieuwe server mogelijkheden geprobeerd hebben? Wat vinden jullie van de handleiding, is er iets nog niet duidelijk genoeg?
 
Goed programma, ga zo door :}

Het idee om een waarschuwing te geven bij x aantal km. voor een grote of kleine beurt of je remblokken te vervangen juig ik zeker toe !!!

Misschien een andere leuke optie is om er een soort verlanglijstje / things to do lijstje in te maken. Iedereen heeft wel eens iets dat 'ie graag zou willen aanpassen aan je motor waar je misschien nog even voor moet sparen, dit zet je dan in het betreffende lijstje.

Fijne avond ;)
 
Goed programma, ga zo door :}

Het idee om een waarschuwing te geven bij x aantal km. voor een grote of kleine beurt of je remblokken te vervangen juig ik zeker toe !!!

Misschien een andere leuke optie is om er een soort verlanglijstje / things to do lijstje in te maken. Iedereen heeft wel eens iets dat 'ie graag zou willen aanpassen aan je motor waar je misschien nog even voor moet sparen, dit zet je dan in het betreffende lijstje.

Fijne avond ;)

Hoe zie je die todo lijst voor je? Een heel systeem zoals bij de uitgaven nu, of meer een groot tekstvlak waar je zelf dingen in kan zetten? Ik weet trouwens niet zo goed waar ik zoiets in het programma een plekje zou moeten geven.
 
Hoe zie je die todo lijst voor je? Een heel systeem zoals bij de uitgaven nu, of meer een groot tekstvlak waar je zelf dingen in kan zetten? Ik weet trouwens niet zo goed waar ik zoiets in het programma een plekje zou moeten geven.

Misschien een extra tabblad in uitgaven en dan inderdaat een groot tekstvlak of een soort kladblok. Je zou ook een tabblad tussen Statistieken en Server kunnen maken.
Geen idee of het te realiseren is en of meer mensen het zouden gebruiken.

Misschien een idee om alle goeie ideeen die je in een maand krijgt (volgens mij zijn er genoeg goede bedoelingen) op te sparen en deze dan in een poll te zetten zodat iedereen kan reageren welke ze het liefst terug zien in de interface van het programma. Degene met de meeste stemmen kan je dan evt. verwerken in je programma.

Groet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan