Progressieve voorvorkveren: welk merk??

GeeWee

Die hard MF'er
17 mei 2004
606
0
Utrecht
Ik wil graag een set progressieve voorvorkveren aanschaffen, maar ik vraag me af of er wezenlijke verschillen zijn tussen de verschillende merken.

Ik ken WP, Wilbers, Hyperpro,..? En volgens mij zijn de prijzen vrijwel gelijk.

Voorkeur gaat puur vanwege merkgeilheid naar WP ;)

Iemand ervaringen en/of kennis???
 
Ik weet de verschillen niet. Maar als je de veren door de leverancier er in laten zetten, zou ik hyperpro overwegen. Die stellen de vering namelijk ook meteen goed in.

Ik heb zelf WP, maar die zitten er standaard op ;) . En het zijn geen voorvorkveren :+ .
 
Ik weet de verschillen niet. Maar als je de veren door de leverancier er in laten zetten, zou ik hyperpro overwegen. Die stellen de vering namelijk ook meteen goed in.

Ik heb zelf WP, maar die zitten er standaard op ;) . En het zijn geen voorvorkveren :+ .

Dat instellen doen ze volgens mij ook allemaal...
 
wat moet er ingesteld worden aan een progressieve veer dan? is toch gewoon een vervangend exemplaar van de originele alleen die windingen progressief :?
 
wat moet er ingesteld worden aan een progressieve veer dan? is toch gewoon een vervangend exemplaar van de originele alleen die windingen progressief :?

Veervoorspanning, ingaande demping, uitgaande snelle demping, uitgaande langzame demping (maar net wat er instelbaar is aan de voorvork (en/of schokbreker).

De originele zijn trouwens ook bijna altijd progressief :+

99 van de 100 keer linear waarbij - als je geluk hebt - een gedeelte soepel is en een gedeelte wat stugger, maar dat is met een directe overgang en dus niet progressief opbouwend

@ts: het maakt qua kwaliteit niet uit of je Technoflex, WP, Wilbers of Hyperpro neemt is gewoon allemaal goed :)
 
Veren zijn allemaal hetzelfde. De veringmerken die niet elkaar hoeven af te zeiken om voordeel op de concurent te halen geven het ook eerlijk toe.

Gaat puur om de afstelling en dat is service dus diegene die dat goed kan daar zou ik ze kopen/laten monteren en afstellen.

Zelf goede ervaringen met Edgar van hksuspension.nl , hun leveren nu wilbers, vroeger wp maar hebben nog steeds veel wp spul liggen van vervlogen tijden ;)
 
Veervoorspanning, ingaande demping, uitgaande snelle demping, uitgaande langzame demping (maar net wat er instelbaar is aan de voorvork (en/of schokbreker).99 van de 100 keer linear waarbij - als je geluk hebt - een gedeelte soepel is en een gedeelte wat stugger, maar dat is met een directe overgang en dus niet progressief opbouwend

@ts: het maakt qua kwaliteit niet uit of je Technoflex, WP, Wilbers of Hyperpro neemt is gewoon allemaal goed :)

Je haalt toch wat zaken door elkaar, meestal is de INgaande demping instelbaar in High- en Low speed; de UITgaande demping nooit.

Kwalitatief zijn inderdaad de meeste merken goed, de karakteristiek verschilt echter nogal eens. Hyperpro komt meestal nogal "hard" uit de test, soms wel eens met opmerkingen als "te hard voor de openbare weg".
 
Laatst bewerkt:
Je haalt toch wat zaken door elkaar, meestal is de INgaande demping instelbaar in High- en Low speed; de UITgaande demping nooit.

Kwalitatief zijn inderdaad de meeste merken goed, de karakteristiek verschilt echter nogal eens. Hyperpro komt meestal nogal "hard" uit de test, soms wel eens met opmerkingen als "te hard voor de openbare weg".


Bij mij is in en uitgaand verstelbaar in hi en lowspeed ;)
Andreani cartridge erin dus zeg nooit nooit :N
Linkerpoot is hispeed in en uitgaand en rechterpoot is lowspeed in en uitgaand.
 
Bij mij is in en uitgaand verstelbaar in hi en lowspeed ;)
Andreani cartridge erin dus zeg nooit nooit :N
Linkerpoot is hispeed in en uitgaand en rechterpoot is lowspeed in en uitgaand.

Ok, ok, iets specifieker; dempers voor Formule 1 / GP / Superbike (en ik ben vast wel een categorie vergeten) én vervangingscartridge's van zo rond de € 1200 niet meegerekend heb je meestal geen High- en Low speed voor Rebound.

EDIT ...en is buiten de genoemde categorien ook zelden behoefte aan :+ :+

 
Ok, ok, iets specifieker; dempers voor Formule 1 / GP / Superbike (en ik ben vast wel een categorie vergeten) én vervangingscartridge's van zo rond de € 1200 niet meegerekend heb je meestal geen High- en Low speed voor Rebound.

EDIT ...en is buiten de genoemde categorien ook zelden behoefte aan :+ :+


Maar wel lekker :9~
 
tnx voor alle reacties, ben er alleen nog steeds niet uit wat ik wil doen. Wil ook ff kijken wat ik met de achterkant ga doen, maar het schijnt dat het niet zoveel zin heeft om daar de veer te vervangen als de schokbreker toch ruk is.
 
tnx voor alle reacties, ben er alleen nog steeds niet uit wat ik wil doen. Wil ook ff kijken wat ik met de achterkant ga doen, maar het schijnt dat het niet zoveel zin heeft om daar de veer te vervangen als de schokbreker toch ruk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan