Progressieve voorvorkvering op je brik

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.791
470
Ik weet het, het klinkt veel te duur voor een brik maar toch meld ik het even :+ . Ik heb een jaartje geleden progressieve voorvorkveren in mijn FJ1200 gezet. Absurd wat een verschil dat maakt in rijgedrag! Veel duidelijker en scherper te sturen. Dat merkte ik overigens ook al bij mijn BMW waar ik hetzelfde grapje uitgehaald heb.

Nou ben ik ondertussen ook op zoek naar een andere achterschokbreker (iemand nog iets in de aanbieding?) en toen zag ik op www.motorbazaar.nl (komen mijn veren ook vandaan) dat hij een partijtje WP-verensets in de aanbieding heeft voor 80 euro per set. Is volgens mij een van de goedkoopste manieren om de wegligging van je brik zo sterk te verbeteren (balhoofdlagers afstellen en je voorwiel balanceren is overigens nog goedkoper en werkt ook goed weet ik uit eigen ervaring :P ). Er staat niet bij voor welke merken en modellen hij wat heeft liggen maar een mailtje is zo gestuurd natuurlijk.

Geen idee of dit onder spam valt trouwens? Zo is het in ieder geval niet bedoeld. Meer een tip from one brikker to de andere zeg maar. :)
 
Het budget liet het op dat moment niet toe, maar Noud (van motorbazaar.nl) bood mij inderdaad ook een setje progressieve voorvorkveren aan toen ik mijn staalflex remleiding bij hem bestelde. Misschien dat ze het nog een keer ga bestellen.
 
`moet ze in mn bmw voorvork ook nog zetten. of iig verterkte.
hoop ook dat het wat uitmaakt in wegligging
 
GTR '86 met hyperpro's

tot ik nieuwe dempers monteerde was het bochten pakken bij het leven en goed blijven kleven die hap :) , veel rustiger en beter enz.

het is een gigantische verbetering :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan