Project Bmw Scarver

O ja, de toko waar ik de motor gekocht heb heet Swift Motoren uit Almere.
Daar kom ik dus nooit meer😡
 
O ja, de toko waar ik de motor gekocht heb heet Swift Motoren uit Almere.
Daar kom ik dus nooit meer😡
De motoren ie daar staan zijn niet voor niets zo goedkoop...... het zijn niet moeders mooiste of best onderhouden motorfietsen.

Alle waar naar zijn geld.
 
Lekker begonnen met opbouwen:)
Ik heb ook nieuwe balhoofdlagers en verbaasde me erover dat er geen afdichting onder het onderste lager zit.Misschien dat het er wel ooit heeft gezeten en bij een vervanging niet terug gemonteerd?
Ik ga een passende ring draaien en dikke O-ring erin leggen.
IMG_0398.jpg
 
Lekker begonnen met opbouwen:)
Ik heb ook nieuwe balhoofdlagers en verbaasde me erover dat er geen afdichting onder het onderste lager zit.Misschien dat het er wel ooit heeft gezeten en bij een vervanging niet terug gemonteerd?
Ik ga een passende ring draaien en dikke O-ring erin leggen.
Bekijk bijlage 1747325
Heb je een onderhoudsboek? Ik kan eventueel foto van balhoofd constructie maken en opsturen .
 
Ja die heb ik digitaal, bedankt voor het aanbod😁
Heb er nog niet naar gekeken, maar als ik het zelf kan maken, weet ik zeker dat het goed zit. En ik vind het leuk natuurlijk😜
Heb voor het onderlager een rvs ring op maat gedraaid en een kamertje voor een Oring. Aan de bovenkant ook zoiets gemaakt, daar zat ook geen afdichting.
00B18F2C-7923-4827-AB87-22A50693E419.jpeg
 
De bevestiging van de jiffy had ik aan het frame gelast,daarvoor een nieuwe jiffy gemaakt.Aan de andere kant van het frame heb ik een moer ingelast waar ik een pootje aan kan schroeven.Zo kan ik eenvoudig de motor opbokken.
Linkpijp van de uitlaat moest ik wel een beetje aanpassen om ruimte te maken voor de jiffy.
Ben nu bijna klaar met de tellerophanging en koplamp,dan kan er olie in en proefrijden.
IMG_0402.jpg
 
Gisteren en vandaag gereden met de motor,totaal 80km.Blok loopt goed.Vandaag op contact en geen oliedruklampje....De sensor van het andere blok erop gezet,nu weer een lampje.Na de rit weer geen lampje??
Beide sensors geven op de multimeter iets van 0,5k Ohm,dus ze sluiten niet goed.Morgen een nieuwe proberen.Vooralsnog ga ik uit van domme pech,maar wel heel vreemd.
Heb de olie afgetapt,ziet er brandschoon uit,de magneetjes ook bijna geen metaaldeeltjes,dus ziet er goed uit.Oliefilter gewisseld,ook geen gekke dingen gezien.
Morgen verder met nieuwe olie,filter en sensor.....
 
Vandaag weer gereden met de nieuwe oliedruksensor en nu is het goed.De andere twee gingen naar de kliko.
Heb vorige week een frampje gemaakt voor de tellerunit en de koplamp.Ik heb al een mooi donker schermpje,maar daar moet ik nog een bevestiging voor maken.
Ik denk dat ik de koplamp een 2-3 cm lager moet ophangen,vind hem te hoog nu.Motor is ook vrij hoog van voren met een relatief lange voorvork.
Scheelt ook wel dat er nog geen voorspatbord opzit denk ik.
Had al een brace gemaakt en een zwart kunststof spatbordje,maar was er niet tevreden over en die is ook in de kliko beland.
Heb een zwart kunststof spatbord gekocht van een Bmw GS,en daarvoor moet ik weer een nieuwe brace maken.Brace is noodzakelijk want de voorvork tordeerd behoorlijk.
Ook spiegelsteuntjes gemaakt en aluminium spiegels erop gemaakt.
IMG_0408.jpg
IMG_0409.jpg
 
Origineel is meen ik een doorsteek van de vorkpoten 12 of 15 mm. Ben zelf naar 18mm. gegaan omdat ik last had van onderstuur. Nu voelt het beter.
Misschien voor de looks ook wat doorsteken.
 
Koplamp vind ik ook te hoog zitten dus dat jet die omlaag wil brengen zal de motor goed doen naar mijn idee .
En als de motor nu je bevalt wat sturing aangaat dan zeker niet laten doorsteken die poten dan gaat het net lijken of de motor op zijn neus gaat staan .
Persoonlijk vind ik dat wel wat hebben een wat grote afstand tussen het wiel en koplamp .
In tegensteling van al die boxergedrochten waar voorwiel bijna de koplamp raken .
Lekker bezig zo NIco
 
Alles wat je aan zo,n BMW verandert maakt hem mooier,..dat je dat bij een Guzzi ook steeds lukt is puur geluk.:}
;)
 
Origineel is meen ik een doorsteek van de vorkpoten 12 of 15 mm. Ben zelf naar 18mm. gegaan omdat ik last had van onderstuur. Nu voelt het beter.
Misschien voor de looks ook wat doorsteken.
Ff duidelijker, in boek staat standaard 12mm, ik ben naar 16mm gegaan.
 
Ik heb nieuwe Wilbers veren en olie liggen, maar wacht nog op nieuwe binnenpoten.
Dan maar eens kijken.
Ga nu andere beugels maken voor de koplamp
 
Schermpje opgehangen aan een extra beugel die vast zit aan het koplampframe. Ben er nog niet uit of ik het scherm vind staan😳
B445BBDB-070A-497A-AA14-EEE59707BF42.jpeg
E2324B16-5943-4484-8595-8D8B3153D781.jpeg
 
Het staat niet verkeerd. Hij wordt er wel wat "anoniemer" van. Je had hem net wat unieker gemaakt door dat lelijke BMW snuitje eraf te slopen en een ronde koplamp er op te zetten,..dat effect doe je nu weer deels teniet met dat redelijk standaard smoke ruitje (Ik had zoiets op een CB1,..)
Dan mogelijk zoiets in originele goudachtige kleur?
 

Bijlagen

  • emgo-viper-cafe-racer-kuip-kit.jpg
    emgo-viper-cafe-racer-kuip-kit.jpg
    18,1 KB · Weergaven: 16
Het staat niet verkeerd. Hij wordt er wel wat "anoniemer" van. Je had hem net wat unieker gemaakt door dat lelijke BMW snuitje eraf te slopen en een ronde koplamp er op te zetten,..dat effect doe je nu weer deels teniet met dat redelijk standaard smoke ruitje (Ik had zoiets op een CB1,..)
Dan mogelijk zoiets in originele goudachtige kleur?
Uhh,de koplamp is rond toch?De originele is in de kliko beland.Volgens de sloper waar ik het blok heb gehaald bood hij ze aan voor €200.Die van mij kwam niemand voor,zat ook een rammeltje in trouwens :+
 
Een brace gemaakt voor de voorvork om torderen tegen te gaan.Tevens bevestiging voor het spatbord.
Vork moet nog wel uit elkaar voor de binnenpoten en veren,en de coating moet er nog af.
IMG_0415.jpg
 
Is dat metaal dik genoeg? In het verleden werden er nogal wat voorvorkstabilisators verkocht vanwege de slappe vorken van toen. Dat waren bijna allemaal dingen die uit massief aluminium gefreesd waren met klemmen om de vorkpoten. Bovenop het spatbord dus. Geen idee of dat echt zo dik moest zijn of dat het show was. Maar deze brace is ongetwijfeld veel beter dan niets. Als de ene poot meer inveert dan de andere gaat de boel wringen.
 
Is dat metaal dik genoeg? In het verleden werden er nogal wat voorvorkstabilisators verkocht vanwege de slappe vorken van toen. Dat waren bijna allemaal dingen die uit massief aluminium gefreesd waren met klemmen om de vorkpoten. Bovenop het spatbord dus. Geen idee of dat echt zo dik moest zijn of dat het show was. Maar deze brace is ongetwijfeld veel beter dan niets. Als de ene poot meer inveert dan de andere gaat de boel wringen.
De zijplaten zijn rvs 5 mm, daar gebeurd niets mee. De bovenplaat is 2 mm, als ik 3 mm had gehad gebruikte ik dat.
Ben niet zo bang dat het niet stevig genoeg is. De vorkpoten willen er een salmiak van maken, dus de plaat wordt deels op druk belast.
Spatbord zit er ook op, komt van een Bmw Gs.
5C8F87C3-B9A6-4972-B403-437675CB9307.jpeg
 
Hoe zou dit verschillend inveren kunnen gebeuren denk je .
As moet dan wel erg flexibel zijn om dat voor elkaar te krijgen
Gaat vooral om het torderen toch? Dus de krachten die ontstaan als je voorwiel klem staat en je stuur draait.

De BMW knapt er wel van op! Heb je ook een foto van het totaalplaatje tot nu toe? Ben benieuwd 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan