project CB750 K7

street-fighter

MF veteraan
31 mrt 2005
8.154
0
omgeving leiden.
nou, na zo ong. 3 tot 4 jaar uit het motoren bouwen gebeuren weg ben geweest en mezelf bezig heb gehouden met brommers (heb er nog 1, met bijna 20pk uit 75cc!)

heb ik afgelopen juli men auto rbw en in november men motor rbw gehaald en is het dan nu eindelijk weer tijd voor motoren knutselen!

heb een cbr400rr als motor om gewoon op te rijden en ga deze honda cb750 k7 samen met vaders verbouwen!

de ideeën en plannen:

-4 in 4 uitlaat systeem, de dempers (lege trechters) hebben we al liggen.
-remschakel setje hebben we ook al binnen, mooi alu setje.
-4 kelken achter de carb's (binnen en pas gemaakt).
-orginele tomalselli clipons van ebay, binnen en gemonteerd.
-rempomp van een triumph geen idee ? wel modern, dood eng die CB remmen!

nu moeten we dus nog:

-een mooie lange tank zien te scoren.
- een (bij)passend zitje.
- een Cr750 look a like kuip
- een rechter remklauw.
- evt geboorde remschijven.
-iets maken om de achterrem te bedienen met een kabel (ga ik zelf maken uiteraard.
-flink in het frame slijpen, zodat alles past.
-18inch alu velgen met RVS spaken
- de rest die we gaanderweg tegen komen.

het blok is momenteel half gedemonteerd, we gaan een nieuwe primaire ketting plaatsen gezien deze herrie maakt.

verder mankeerd het blok niet heel veel, zuigers, nokken assen, slepers etc zien er allemaal erg netjes uit (was egt verbaast hoe mooi ze nog zijn!)

heb een hoop gereedschap tot men beschikkingen, redelijk wat hobby ervaring uit men verleden.

het zal niet snel gaan, maar wil toch wel een beetje vaart erin gooien, zodat we deze zomer er mee kunnen rijden

ik moet jullie helaas nog een heleboel foto's verschuldigen, maar ik ga beginnen met een foto van de kelken! deze heb ik uitgedraait tot juist aansluitdiameters op de carb's!


full
 
Laatst bewerkt:
zeer zeker, maar dat maakt niet uit, heb al de meest uit een lopende dingen gehad!

dit zal ook niet de laatste worden, dit project is meer voor men vader, iets meer naar zijn smaak.

mijn geheel eigen project zal nog volgen O-)

overigens als iemand een van de gezochte dingen heeft, hoor ik t graag!
 
Ik heb 2 polyester tank-zit combinaties te koop, beide erg mooie sets al zeg ik het zelf.
Een set Read Titan/ Daytona tank zit combinatie (De bekendste) en nog een set Read Titan tank en zit (een wat minder bekende set maar geweldig mooi).

Het mooie aan deze sets is dat je niks hoeft aan te passen en perfect passen op elk CB750 SOHC frame. En ze zijn tijdsorigineel, wellicht dat je vader ze van vroeger herkent.

Als het je wat lijkt stuur me maar een PM.

Ik verkoop ze omdat ik teveel sets heb liggen. Ik ben ook een CB750 aan het verbouwen. Als je langs wil komen om te kijken ben je welkom, kan je ze meteen passen en zien hoe dat er gemonteerd uit ziet, ik heb ook een CB750 ;)
 
Laatst bewerkt:
@ cb750F1 : kan het zijn dat ik je geen PM kan sturen.

kun je mij ff een pm sturen met je mail . ben miss wel geintresseert . maar had eens graag wat fotos en natuurlijk prijs gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan