Project: CBR F2 to F3 Konica Minolta replica swap

Cobra

MF veteraan
30 mei 2004
3.091
0
Capelle aan den IJssel
He Cobra,

Bedankt, vragen staat vrij. Houd wel in gedachte dat ik natuurlijk niet van F3 naar F4 ben gegaan, maar van F2 naar F3. Ik denk dat, hoewel het al vaker gedaan is, de conversie naar F4 misschien meer voeten in de aarde kan hebben. En daar heb ik dan weer geen ervaring mee....

Voor het achterlicht is het belangrijk dat je wel echt de F3 (2e model) achterlichtbracket met F3 achterspatbord hebt, anders kan je het achterlicht niet monteren. De passagiersbeugel past gewoon.

Je post ligt al lang bij de buren zag ik op Track&Trace ;) Veel plezier ermee!


Bedankt voor je reactie. Maar de 'ronde' kont die jij nu op je CBR hebt werd pas op de CBR's geleverd vanaf '97 en dat is volgens mij de F4, alhoewel die modellen nog wel het front hebben dat ik '95 ook al gebruikt werd. Ik heb een F3 maar vindt die ronde kont veel mooier ipv de 'standaard' F3 kont die op de fietsen zat in de bouwjaren '94/'95.

Bedoel je met het 2de model de modellen vanaf '97?

Effe een overzichtje ter illustratie:

http://www.cbrclub.nl/600FKleurstelingen/Modelpics.htm
 

Mikey P

Die hard MF'er
4 dec 2006
495
1
Bedankt voor je reactie. Maar de 'ronde' kont die jij nu op je CBR hebt werd pas op de CBR's geleverd vanaf '97 en dat is volgens mij de F4, alhoewel die modellen nog wel het front hebben dat ik '95 ook al gebruikt werd.

Het is nogal apart, maar de F2 is van 1991-1994, de F3 van 1995-1998, de F4 vanaf 1999-.....
Zelfs binnen de F2 zijn er nog kleine verschillen te vinden per bouwjaar, naast de kleurstelling.
De F3 heeft duidelijk 2 types, namelijk inderdaad degene met een vierkante kont (1995-1996) en die met een ronde kont (1997-1998).
 

Cobra

MF veteraan
30 mei 2004
3.091
0
Capelle aan den IJssel
Het is nogal apart, maar de F2 is van 1991-1994, de F3 van 1995-1998, de F4 vanaf 1999-.....
Zelfs binnen de F2 zijn er nog kleine verschillen te vinden per bouwjaar, naast de kleurstelling.
De F3 heeft duidelijk 2 types, namelijk inderdaad degene met een vierkante kont (1995-1996) en die met een ronde kont (1997-1998).


Oke dus de '97/'98 is ook gewoon de F3. Duidelijk. Nou dan doe ik een F3 naar F3 swap :9 alleen dan krijgt tie een jonger....strakker kontje... :+

Dus in dat geval is het achterlicht en de passagiersbeugel plug & play te monteren.
 

Mikey P

Die hard MF'er
4 dec 2006
495
1
Dus in dat geval is het achterlicht en de passagiersbeugel plug & play te monteren.

Verkeerd uitgelegd of verkeerd begrepen... Maar het is niet plug & play.

Wat is allemaal anders:
- Het zadel (de nieuwe heeft vooraan een punt die naar voren loopt)
- Het achterspatbord (klein verschil voor de montage van de bracket voor het achterlicht)
- De bracket voor het achterlicht (klein verschil in breedte met de bevestiging)
- De passagierbeugel
- Het achterlicht
- De zijkappen

Al deze onderdelen móeten van een 97-98 model zijn.
 

Cobra

MF veteraan
30 mei 2004
3.091
0
Capelle aan den IJssel
Verkeerd uitgelegd of verkeerd begrepen... Maar het is niet plug & play.

Wat is allemaal anders:
- Het zadel (de nieuwe heeft vooraan een punt die naar voren loopt)
- Het achterspatbord (klein verschil voor de montage van de bracket voor het achterlicht)
- De bracket voor het achterlicht (klein verschil in breedte met de bevestiging)
- De passagierbeugel
- Het achterlicht
- De zijkappen

Al deze onderdelen móeten van een 97-98 model zijn.


- Het zadel (de nieuwe heeft vooraan een punt die naar voren loopt)

Oh dat had ik niet begrepen...maar goed dat je het zegt, dan weet ik dat.


- Het achterspatbord (klein verschil voor de montage van de bracket voor het achterlicht)

Wist ik ook niet. Ik begreep dat de f3 achterspatbord universeel waas voor de F3-modellen.

- De bracket voor het achterlicht (klein verschil in breedte met de bevestiging)

Hier geldt hetzelfde als bij het achterspatbord...wist ik dus ook niet/verkeerd begrepen.

- De passagierbeugel

Die is wel plug & play (als ik het goed begrijp)

- Het achterlicht

Logisch dat die anders is maar met de goede bracket gewoon te monteren.

- De zijkappen

Daar was ik ook al achter dat die anders waren *D





Heb ik nog een ander vraagje. Als ik je foto's goed bekijk heb je het spatbord verwijderd en een underseat en andere kentekenplaathouder gemonteerd (ik heb precies dezelfde onderdelen). Betekent dat dat ik het spatbord dan niet nodig heb?
 

Mikey P

Die hard MF'er
4 dec 2006
495
1
De vernieuwde achterbeugel is wel een op een te monteren, maar heeft zoals je kan zien wel een andere vorm. Het achterspatbord moet je bewerken (afzagen) zodat je underseat past, maar je hebt hem wel nodig voor de bevestiging van je achterlicht.
 

Cobra

MF veteraan
30 mei 2004
3.091
0
Capelle aan den IJssel
De vernieuwde achterbeugel is wel een op een te monteren, maar heeft zoals je kan zien wel een andere vorm. Het achterspatbord moet je bewerken (afzagen) zodat je underseat past, maar je hebt hem wel nodig voor de bevestiging van je achterlicht.


Oke zoiets vermoedde ik al.

Bedankt voor de uitleg...en jouw fiets ziet er echt mooi uit! Achterkant smoelt ook veel beter dan een 'oude' F3 achterkant.
 

Mikey P

Die hard MF'er
4 dec 2006
495
1
Nieuwe foto's met kersverse wave-schijfjes!









 
Bovenaan Onderaan