Na het afsluiten van mijn vorige projectje, de
CBR F2 RR,
kreeg ik weer zin om een F2'je nieuw leven in te blazen.
Of dit dan weer een "project" is... Mwa... Oordeel zelf!
De volgende moest dan wel full fairing worden, vooral voor het grotere gemak op de snelweg.
De vormgeving van de F2 vond ik echter zo veel minder dan die van zijn 3 jaar jongere broer, dat ik besloten heb om hem een facelift te geven.
Een F3 kappenset van 1997-1998 moest hiervoor zorgen. Mijn oog viel op de Konica Minolta uitvoering, welke ik erg mooi vind en wat origineler is dan de alom bekende Repsol uitvoering.
Referentieafbeelding
Men beginne met:
Een opknapper
Eerst maar even een tijdje genieten van de motor zelf in SF trim. Hier inmiddels al
de chromen Vampire demper vervangen door een mooie Bos Oval carbon demper, en de F2 achtervelg geswapt met een (bredere) F3 achtervelg (en bijbehorende 180 band).
De originele passagiersstepjes mochten ook plaats maken voor stepjes die wél fatsoenlijk zijn (alu F3), en de velgen zijn al aangekleed met 2 MPP's.
Na lang wikken, wegen, zweten, over en weer mailen na betaling en (binnensmonds) schelden op de Chinees aan de andere kant van de wereld, dan toch eindelijk me kappenset binnen. Het 2e type ('97-'98) F3 kappenset in Konica Repsol uitvoering!
Wees gerust, de gratis tankstickers komen er écht niet op.
Underseat met kentekenplaathouder en afdekplaatjes t.p.v. passagiersbeugel binnen!
Me LED-achterlichtje en het nét anders vormgegeven zadel van de F3 waren binnen, dus ik kon eindelijk beginnen met bouwen. Gaaf, maar nog niet echt fraai met dit spatbord.
NB: om het goed passend te maken, zijn ook nog een F3 achterlichtbracket en achterspatbord nodig. Daar had ik even niet op gerekend.
De gele plaat verhult wel wat, en samen met de arrow knipperlichtjes aangesloten ziet het er al beter uit.
Maar de underseat lag niet voor niets wortel te schieten op me kamer. Monteren, richten, meten waar de kentekenplaathouder door de underseat moet steken en vervolgens zorgvuldig een gat eruit dremelen, zodat de kentekenplaathouder nauw sluit...
Tight!
Toen mocht de voorkant eraan geloven. Leuk, die zijkuipen, maar dat ontstekingsdeksel, de uitlaat en de voorpoten mogen wel even onder handen genomen worden!
Voor het eerst zien we hier de F3 koplamp, het donkere double bubble kuipruitje en de F3 kuipsteun (achter de schermen) hun intrede maken.
Kanttekening: Vergis je niet in het passend maken van het spul... Bloed, zweet en tranen.
Nu wordt het toch wel tijd dat de spuiter mijn tank een mooi wit kleurtje geeft.
En die rode (F2) schokdemper is ook een kleine doorn in het oog...
Alhoewel je er met zwarte velgen bijna nooit naast zit, volstaat het niet op deze motor. De "echte" GP racer is met het Konica blauw, dus deze ook! En ik was zeer blij toen ik deze voor het eerst onder ogen zag.
Er mist alleen nog iets... Juist, de witte rimstriping.
De ontstekingscover heeft een lekkere opfrisbeurt gekregen.
Zoals al eerder opgemerkt, zagen de uitlaatbochten er niet netjes meer uit. Zie hier het resultaat. Ook goed te zien is de hittewerende folie die ik aan de binnenzijde van de kuipen heb geplakt.
De flush-mount knippers uit de US doen hun werk uitstekend. Ze zijn gemonteerd op een
witte plaat, welke ik aan de binnenzijde van de kuipen heb vastgemaakt. Het te grote gat dat in de topkuip zit, valt zo niet op en de flush-mounts zitten zo mooi, bijna vlak, in de kuipen.
Hier nog een keer de voorzijde van de uitlaatbochten.
De MPP's, het opvallende kleurtje van de velgen en de witte rimstriping vanuit een leuk perspectief.
Eindelijk dan een keer een totaalplaatje. De witte tank zit er tijdelijk op, en was even vluchtig door mij wit gespoten om wat tijd te overbruggen. Even lekker toeren, en dan naar de échte spuiter. Wordt aan gewerkt! Ook is nu een keer de Bos demper in beeld.
Met het uitzicht op een verse witte tank, mag een mooie tankpad niet ontbreken. De originele HRC carbon tank pad, bied wat mij betreft uitkomst!
Zie hier de tank die terug is van de spuiter, de HRC tankpad die er al op zit en de F3 schokdemper (met externe expansievat) in een lekker matchend kleurtje!
Beetje naked. Eindelijk weer me achtervelg erop! Parallel aan alle optische veranderingen zijn er motorisch en qua rijwielgedeelte inmiddels al veel dingen ververst. Alles zelf gedaan, enkel het synchroniseren van de carburateurs heb ik uitbesteed.
Hier begint de fiets toch al in een eindstadium te geraken. Er missen enkel nog wat stickers op de tank en het voorspatbord (die hier nog geheel mist).
De passagiershendel is terug in beeld, wat de F3 afdekplaatjes overbodig maakt. De beugel is gewoon té handig.
Goed kontje als je het mij vraagt (ben niet bevooroordeelt hoor!) De matzwarte underseat wordt wellicht nog glanzend zwart. De donkerblauwe metallic lak lijkt me helemaal perfect, maar tricky om (voor een redelijke prijs) aan te komen. Misschien in de toekomst!
Dan nog maar eentje vanuit een ander perspectief.
Van onderen...
Van voren...
Totaal, alleen nog zonder enkele stickers! Hier nu ook het voorspatbord, welke van een F2 afkomt. Het F3 spatbord was lastig passend te maken, door de ophangpunten die op een andere plaats zaten. Een extra bracket vond ik niet mooi, en de zwarte kleur heeft plaatsgemaakt voor wit, wat ik beter in lijn vond met de rest van de motor.
Een paar bewerkte plaatjes mogen niet ontbreken
Voor nu nog even wat foto's van de stickers die op de tank zitten. Helaas waren sommige stickers van slechte kwaliteit, en heb ik een gedeelte (o.a. van het voorspatbord) terug moeten sturen naar Red Racing Parts, Italië. Ik hoop dat ik binnen een paar weken goede stickers mag ontvangen, en stuurgewichtjes.
De HRC stickers voor de zijkappen plak ik er bij nader inzien denk ik niet op, want ik vind ze teveel contrasteren met de witte kap.
Dit maakt het wel af vind ik!
Nieuwe foto's met kersverse wave-schijfjes! (14-06-2011):
CBR F2 RR,
kreeg ik weer zin om een F2'je nieuw leven in te blazen.
Of dit dan weer een "project" is... Mwa... Oordeel zelf!
De volgende moest dan wel full fairing worden, vooral voor het grotere gemak op de snelweg.
De vormgeving van de F2 vond ik echter zo veel minder dan die van zijn 3 jaar jongere broer, dat ik besloten heb om hem een facelift te geven.
Een F3 kappenset van 1997-1998 moest hiervoor zorgen. Mijn oog viel op de Konica Minolta uitvoering, welke ik erg mooi vind en wat origineler is dan de alom bekende Repsol uitvoering.
Referentieafbeelding
Men beginne met:
Een opknapper
Eerst maar even een tijdje genieten van de motor zelf in SF trim. Hier inmiddels al
de chromen Vampire demper vervangen door een mooie Bos Oval carbon demper, en de F2 achtervelg geswapt met een (bredere) F3 achtervelg (en bijbehorende 180 band).
De originele passagiersstepjes mochten ook plaats maken voor stepjes die wél fatsoenlijk zijn (alu F3), en de velgen zijn al aangekleed met 2 MPP's.
Na lang wikken, wegen, zweten, over en weer mailen na betaling en (binnensmonds) schelden op de Chinees aan de andere kant van de wereld, dan toch eindelijk me kappenset binnen. Het 2e type ('97-'98) F3 kappenset in Konica Repsol uitvoering!
Wees gerust, de gratis tankstickers komen er écht niet op.
Underseat met kentekenplaathouder en afdekplaatjes t.p.v. passagiersbeugel binnen!
Me LED-achterlichtje en het nét anders vormgegeven zadel van de F3 waren binnen, dus ik kon eindelijk beginnen met bouwen. Gaaf, maar nog niet echt fraai met dit spatbord.
NB: om het goed passend te maken, zijn ook nog een F3 achterlichtbracket en achterspatbord nodig. Daar had ik even niet op gerekend.
De gele plaat verhult wel wat, en samen met de arrow knipperlichtjes aangesloten ziet het er al beter uit.
Maar de underseat lag niet voor niets wortel te schieten op me kamer. Monteren, richten, meten waar de kentekenplaathouder door de underseat moet steken en vervolgens zorgvuldig een gat eruit dremelen, zodat de kentekenplaathouder nauw sluit...
Tight!
Toen mocht de voorkant eraan geloven. Leuk, die zijkuipen, maar dat ontstekingsdeksel, de uitlaat en de voorpoten mogen wel even onder handen genomen worden!
Voor het eerst zien we hier de F3 koplamp, het donkere double bubble kuipruitje en de F3 kuipsteun (achter de schermen) hun intrede maken.
Kanttekening: Vergis je niet in het passend maken van het spul... Bloed, zweet en tranen.
Nu wordt het toch wel tijd dat de spuiter mijn tank een mooi wit kleurtje geeft.
En die rode (F2) schokdemper is ook een kleine doorn in het oog...
Alhoewel je er met zwarte velgen bijna nooit naast zit, volstaat het niet op deze motor. De "echte" GP racer is met het Konica blauw, dus deze ook! En ik was zeer blij toen ik deze voor het eerst onder ogen zag.
Er mist alleen nog iets... Juist, de witte rimstriping.
De ontstekingscover heeft een lekkere opfrisbeurt gekregen.
Zoals al eerder opgemerkt, zagen de uitlaatbochten er niet netjes meer uit. Zie hier het resultaat. Ook goed te zien is de hittewerende folie die ik aan de binnenzijde van de kuipen heb geplakt.
De flush-mount knippers uit de US doen hun werk uitstekend. Ze zijn gemonteerd op een
witte plaat, welke ik aan de binnenzijde van de kuipen heb vastgemaakt. Het te grote gat dat in de topkuip zit, valt zo niet op en de flush-mounts zitten zo mooi, bijna vlak, in de kuipen.
Hier nog een keer de voorzijde van de uitlaatbochten.
De MPP's, het opvallende kleurtje van de velgen en de witte rimstriping vanuit een leuk perspectief.
Eindelijk dan een keer een totaalplaatje. De witte tank zit er tijdelijk op, en was even vluchtig door mij wit gespoten om wat tijd te overbruggen. Even lekker toeren, en dan naar de échte spuiter. Wordt aan gewerkt! Ook is nu een keer de Bos demper in beeld.
Met het uitzicht op een verse witte tank, mag een mooie tankpad niet ontbreken. De originele HRC carbon tank pad, bied wat mij betreft uitkomst!
Zie hier de tank die terug is van de spuiter, de HRC tankpad die er al op zit en de F3 schokdemper (met externe expansievat) in een lekker matchend kleurtje!
Beetje naked. Eindelijk weer me achtervelg erop! Parallel aan alle optische veranderingen zijn er motorisch en qua rijwielgedeelte inmiddels al veel dingen ververst. Alles zelf gedaan, enkel het synchroniseren van de carburateurs heb ik uitbesteed.
Hier begint de fiets toch al in een eindstadium te geraken. Er missen enkel nog wat stickers op de tank en het voorspatbord (die hier nog geheel mist).
De passagiershendel is terug in beeld, wat de F3 afdekplaatjes overbodig maakt. De beugel is gewoon té handig.
Goed kontje als je het mij vraagt (ben niet bevooroordeelt hoor!) De matzwarte underseat wordt wellicht nog glanzend zwart. De donkerblauwe metallic lak lijkt me helemaal perfect, maar tricky om (voor een redelijke prijs) aan te komen. Misschien in de toekomst!
Dan nog maar eentje vanuit een ander perspectief.
Van onderen...
Van voren...
Totaal, alleen nog zonder enkele stickers! Hier nu ook het voorspatbord, welke van een F2 afkomt. Het F3 spatbord was lastig passend te maken, door de ophangpunten die op een andere plaats zaten. Een extra bracket vond ik niet mooi, en de zwarte kleur heeft plaatsgemaakt voor wit, wat ik beter in lijn vond met de rest van de motor.
Een paar bewerkte plaatjes mogen niet ontbreken
Voor nu nog even wat foto's van de stickers die op de tank zitten. Helaas waren sommige stickers van slechte kwaliteit, en heb ik een gedeelte (o.a. van het voorspatbord) terug moeten sturen naar Red Racing Parts, Italië. Ik hoop dat ik binnen een paar weken goede stickers mag ontvangen, en stuurgewichtjes.
De HRC stickers voor de zijkappen plak ik er bij nader inzien denk ik niet op, want ik vind ze teveel contrasteren met de witte kap.
Dit maakt het wel af vind ik!
Nieuwe foto's met kersverse wave-schijfjes! (14-06-2011):
Laatst bewerkt: