Project CX500 ,,De Blauwe Engel''

Heel mooi :9~

Taxatie = verzekeringswaarde en heeeeeeeeeel wat anders dan liefhebberswaarde :Y
Klopt helemaal, ik heb er ergens 1 voorbij zien komen die werd getaxeerd op 7800,= euro en werd verkocht voor 4500,= euro wat dan best redelijk is, voor deze nog werkelijk geen idee maar dat deze bijna nieuw is dat staat vast ;)
 
al met al niet alleen een hele mooie motor geworden maar ook heel mooi in beeld gebracht.

ik heb dit topic dan ook met veel plezier gevolgd.
Ik heb zin om hier binnenkort eens richting de Eiffel mee te sturen voor nog mooiere plaatjes, ik neem aan dat dit topic open mag blijven :+
 
En zo waren wij vandaag dan op pad ;-)

Foto-GEZUS7AW.jpg


De 2 CXen :-p

Foto-DESR7YZ4.jpg


Met benny de caferacer heb ik nog de race-solexen en minimotoren voorgereden en dus is vandaag de Honda CX500 weer aardig in de kijker gezet en er zijn er heel wat na afloop geweest die vroegen wat voor motor het eigenlijk was :)
 
Ik heb vandaag gescoord een setje WP voorvorkveren en dit mede omdat de originele veerring nooit standaard goed te noemen is, deze viel ook niet echt tegen maar ik vond de motor teveel induiken bij hard remmen en bij het nemen van drempels, de trekbandjes om de binnenpoten kwamen na een rit tot 15mm onder de onderste kroonplaat en dus een setje progressieve veren zou uitkomst kunnen brengen, niet origineel maar uit het zicht en hopelijk een verbetering, aan de slag dus.

Foto-P66TX77M.jpg


Aangezien ik geen zin had om weer heel de voorzijde te demonteren dus gekozen voor het hefbokje en de middenbok en zo de veren te verwijderen, en dan uiteraard kant voor kant doen! Zakken kon de motor dus niet door het hefbokje onder het blok te plaatsen..............hier de WP-veren en de originele linkerveren,

Foto-CWYX6VH7.jpg


Ik heb de originele veren nogmaals opgemeten en deze zitten dus nog steeds binnen de limiet uit het werkplaatsboek maar je kunt ze zeker makkelijk met de hand een eind inveren, de WP-veren zijn iets langer en zeker stugger en dus hopelijk geen ,,sping'' voorvork of stuiterbak want dat is ook geen rijden,

Foto-Y84E3UPO.jpg


Achterveerring stond qwa veervoorspanning nog op de lichtste stand en dus deze ook gelijk naar de middenstand gezet en zo voelde alles best goed aan..............gelijk nog even de gaskabels wat meer spelingsvrij gemaakt want deze stond nog op teveel speling.............tijd voor een goede proefrit,

Foto-PAGSKLG8.jpg


De proefrit ging prima..............ik durf zelfs te zeggen ruim boven verwachting want zelfs op de kasseienstrook vanaf het dorp hier richting de oude haven werd bijna alles gladgestreken, drempels zijn nu zeer goed te nemen en het sturen gaat gewoon goed, niks stuiteren of andere ongein en de trekbandjes zitten nu een 6 cm onder de onderste kroonplaat en de CX staat ook net iets hoger aan de voorzijde.............operatie gelukt :) Bij thuiskomst na deze proefrit stond de teller precies op 31000 wat dus betekend dat er bijna 400km na de grote beurt zijn gereden, probleemloos ;)

Foto-WDF7LMBX.jpg
 
Mooi, Mooi, Mooi hoor.
Dat van die progressieve veren kan ik beamen. Op mijn GSje zaten standaard veren die maar de helft van jouw veren waren en de rest was gewoon een blikken pijpje. Dat was echt helemaal niets. Eerste beste keer remmen zat je onderin. Progressie veren erin en ik kende mijn eigen motortje niet meer terug. Ik moet nog ergens een fotootje hebben........

101_0726.jpg


Zoek de verschillen....

Verder niets dan lof! Geniet er lekker van met dit mooie weer!

Marc
 
De Blauwe Engel is helemaal goedgekeurd en Ringwaardig :p

Foto-M8V3KLIT.jpg


Foto-YTRPYMFH.jpg


Foto-4JLG7UAH.jpg


Foto-WYG3WW4X.jpg


Foto-G6HGYPIL.jpg


Maar ook buiten de Nurburgring hebben we mooie plaatjes gemaakt :)

Foto-MJCVLL4Z.jpg


Foto-G6SWXBQQ.jpg


Foto-OZ3PPWBQ.jpg


Foto-FZK6IFAX.jpg
 
Hoi,

wel een heel mooi restauratie project.
Mijn tweede motor was een CX uit 1978, apparaat had 200.000km op de teller.
Dan heb jij nog even te gaan ...
Na een decennia toch weer iets gelijkends gekocht.
Een Honda GL500D naked.

Succes ...
 
Op 21 dagen na een topic van een jaar oud nieuw leven in blazen met een reply waar werkelijk niemand iets mee kan... en dat voor iemand die al 3 jaar actief is, nog knap!
 
Net nu al mijn centjes op zijn. Had graag nog een mooie CX500 Willem hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan